Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت گفت: حمایت از هیئت‌های ورزشی نیازمند دریافت اعتبارات کشوری است زیرا اعتبارات استانی جوابگوی این امر نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیدرضا موسوی روزانشامگاه سه شنبه درجلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشتضمن تقدیر از اعضای کمیسیون نامگذاری شورای شهر رشت اظهار داشت: در شورای چهارم بیشترین نامگذاری معابر و محلات به‌نام مبارک شهدا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت اعلام کرد: یکی دیگر از افتخارات کمیسیون فرهنگی در شورای چهارم ساخت و نصب تندیس و سردیس‌های شهدای بزرگوار گیلاناست که نمونه آن را می‌توان در بوستان مفاخر شاهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری هفته مساجد به نام مسجد الاقصی بیان داشت: این اقدام در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و دفاع از جایگاه‌هایی که اعتقادات ما با آن گره خورده انجام شده است.

موسوی روزان با اشاره به نامگذاری بلوار لاکان به نام شهدای مدافع حرم و نامگذاری بلوار نبل و الزهرا عنوان کرد: شهدای مدافع حرم پاک‌ترین انسان‌ها بودند که جان خود را فدای دفاع از حرم حضرت زینب(س) کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشتنیز در اینجلسه ضمن تسلیت به‌مناسب ایام شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: امیدواریمبا الگو قرار دادن آن امام بزرگوار، از خودگذشتگی را یاد بگیریم تا بتوانیم به‌خاطر منافع مردم و شهر از خودمان بگذریم.

فاطمه شیرزاد با اشاره به در گذشت مرحوم حسین نیک‌نژاد پیشکسوت کشتی گیلان گفت: متاسفانه تا زمانی که قهرمانان ما در قیدحیات هستند قدر آن‌ها را نمی‌دانیم و به‌محض از دست دادن آن‌ها درصدد تجلیل برمی‌آییم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت افزود: در دوره چهارم تلاش‌های بسیاری در راستای توسعه ورزش و حمایت از ورزش محلات، حمایت از هنرمندان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در طی لوایح و طرح‌های متعدد انجام گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در دوره پنجم شورای اسلامی شهر با قدرت بیشتر و بهبود قابل توجهی به‌ویژه در حوزه‌های ورزش، هنر و ایثار و شهادت از سر گرفته می‌شود.

وی با انتقاد از عدم توجه کافی به هنر تئاتر افزود: متاسفانه برخی مسئولان هنری و فرهنگی نگاه جدی و کافی را به هنر تئاتر ندارند و در همین راستا در تلاش هستیم تا مکانی برای انجام فعالیت‌های روزمره هنرمندان تئاتر ایجاد کنیم‌.

شیرزاد با اشاره به عدم موفقیت سراهای محله افزود: هرچند تذکرات بسیاری در جلسات شورای شهر داده شد اما سرا های محله نتوانستند فعالیت مورد نظر را انجام دهند که افزایش کارآمدی آن‌ها در دستور کار شورای پنجم قرار گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت ضمن تاکید بر لزوم حمایت از هیئت‌های ورزشی اظهار داشت: حمایت از هیئت های ورزشی نیازمند دریافت اعتبارات کشوری است زیرا اعتبارات استانی جوابگوی این امر نیست.

وی با انتقاد از جدایی سهیل حق شناس از تیم سپیدرود اعلام کرد: این جدایی سبب ناراحتی هواداران این تیم پرسابقه شده است و آقای بهارمست باید پاسخگوی این اتفاق باشد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه عنوان داشت: آنچه در طول چهارسال فعالیت دوره چهارم انجام شد لطف خدا بود و آنچه انجام نشد به‌دلیل نخواستن نبوده است بلکه در توان ما نبود.

نیکومنش با اشاره به فعالیت های انجام شده در دوره چهارم شورای شهر رشت گفت: نامگذاری12 دی به‌عنوان روز رشت، ثبت شهر رشت در سازمان یونسکو به‌عنوان شهر خلاق خوراک، پیاده راه فرهنگی شهرداری وهمکاری در برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان گیلان از جمله فعالیت‌های این شورا بوده است.

محمود باقری خطیبانی نیز در این جلسه اظهار داشت: وظیفه افرادی که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر رشت نیستند بیشتر است زیرا باید فعالیت‌های شورا را رصد کنند و از حقوق مردم و شهر در راستای پیشرفت و توسعه دفاع کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در ادامه جلسه با اشاره به موفقیت دوره چهارم شورای شهر رشت افزود: تفاوت میات دوره اول و چهارم شورای شهر رشت بسیار زیاد است و پیشرفت‌های چشمگیری در این دوره انجام شده است.

حاجی‌پور عنوان داشت: امیدوارم شورای پنجم کوپه نشینی‌ها را کنار بگذارد با هم‌افزایی، همدلی و از خودگذشتگی به فکر پیشرفت و سعادت مردم و شهر رشت باشند.

رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه خاطرنشان کرد: اختلاف نظرات در شورا طبیعی است و باید ظرفیت نقدپذیری در تمام اعضا ایجاد شود.

امیرحسین علوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موفقیت‌های شورای چهارم در زمینه فرهنگی اعلام کرد: شورای پنجم باید در راستای تداوم این مسیر فرهنگی بکوشد.

وی خاطرنشانکرد: یکی از فعالیت‌های مهم شورای پنجم باید تصویب بودجه در راستای حمایت از رشته‌های مختلف ورزشی باشد و تلاش کند تا بودجه به‌طور عادلانه به تمام رشته‌ها برسد.

رضا ثقتی مشاور فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی در دوره چهارم شورای شهر رشت اظهار داشت: تعامل متقابل با هیئات و کانون‌های فرهنگی مذهبی از نقاط مثبت کمیسیون فرهنگی در شورای چهارم بود.

مشاور فرهنگی مدیرکل ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: تلاش در فعال کردن سازمان فرهنگی هنری شهرداری و همچنین خارج کردن کمیسیون فرهنگی از انفعال، از نقاط قوت دوره چهارم شورای اسلامی شهر رشت بود.

ثقتی با اشاره به نامگذاری معابر شهر به نام شهدا در طول دوره چهارم شورای شهر اعلام کرد: نامگذاری دو بلوار به نام شهدای مدافع حرم و شهدای نبل و الزهرا نشانه انقلابی بودن اعضای کمیسیون فرهنگی در دوره چهارم شورای شهر است.

فاطمه قدیمی دبیر کمیسیون نامگذاری شورای شهر رشت نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت کمیسیون نامگذاری شورای شهر رشت گفت: تمام کوچه‌های 5 منطقه از شهر رشت و هزار و 500 معبر از این مناطق به نام مبارک شهدا نامگذاری شده‌اند و در حال حاضر به جز اماکن تازه تاسیس، معبر و کوچه بی‌نامی وجود ندارد.

نقی هدایتی رئیس هیئت کشتی استان گیلان نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از عدم تخصیص بودجه به هیئت از طرف شهرداری و شورای شهر گفت: انتظار می‌رود تا در دوره جدید برنامه‌ریزی بهتری در راستای حمایت از هیئت‌های ورزشی انجام شود.

بابک بهاری رئیس هیئت کنگ فو شهرستان رشت نیز در این جلسه ضمن تجلیل از پیشکسوتان این رشته ورزشی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های هیئت کنگ فو نیروی انسانی و پیشکسوتان این رشته ورزشی هستند که باید قدر آن‌ها را دانست.

به گزارش تسنیم، در آخرین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت که با حضور اعضای این کمیسیون، مشاوران این کمیسیون و دیگر اعضای شورا برگزار شد از قهرمان و پیشکسوتان رشته‌های کشتی و کنگ فو و جمعی از همکاران دوره چهارم شورای اسلامی شهر رشت تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

R7877/P1336/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای ششم شهر اصفهان سعی کردیم رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان محقق شود.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: روز شوراها را به همه کسانی که در این حوضه فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم؛ کار در نهاد شورا مسئولیتی است که فراتر از جایگاه آن، گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات شهروندان و تجلی اراده آن‌ها در حکمرانی و مشارکت در اداره شهر است.

وی افزود: با توجه به اینکه به دلیل مشغله زیاد سایر کمیسیون‌ها، بر مسائل مربوط به بانوان کمتر تمرکز می‌شد، در کمیسیون خانواده رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان پیگیری شد، همچنین سعی کردیم بتوانیم در زمینه‌های تفریح کارهای بهتری انجام دهیم.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل بیشترین برنامه‌ریزی در شورای ششم انجام شده است، چراکه هوای اصفهان آلوده است و باید برای افزایش زیست‌پذیری آن تا تحقق شهر زندگی تلاش می‌کردیم.

کلاهدوزان بیان کرد: یکی از دستاوردهای شورای ششم اصفهان تشکیل کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان است که برای نخستین‌بار شکل گرفت و امیدواریم به اهداف مدنظر برسیم.

وی با اشاره به بهترین روز کاری خود در طول فعالیت شورای اسلامی شهر عنوان کرد: زمانی که ۱۰۰ اتوبوس هم‌زمان باهم وارد خطوط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان شد و همه راننده‌ها و اتوبوس‌ها در کنار هم قرار داشتند، صحنه زیبایی را ایفا کردند و خاطره‌ای خوش در ذهن من نقش بست.

کد خبر 747889

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد