Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@00:29:10 GMT

کنجکاوي جنسي،سوالات بي پاسخ

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۶۸۸۲

خبرگزاري آريا -

به علت عدم وجود منابع آموزشي در زمينه هويت جنسي و مسايل پيرامون آن در ايران متاسفانه وظيفهاين آموزش بر عهده جامعه قرار گرفته و با اين جمله ( بزرگ مي شي ميفهمي ) عجين شده است...
بزرگ ميشي مي فهمي
نوجواني يک دوره بحراني است که در آن بلوغ اتفاق مي افتد . از نظر لغوي بلوغ در فرهنگ فارسي به معني « رسيدن » ، « رسيدن به سن رشد » ، « مرد شدن » ، « زن شدن » ، « رسيدگي و پختگي و به حد کمال رسيدن » آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اهميت شناخت بلوغ و مسائل آنان
بلوغ يکي از حياتي ترين مراحل زندگي انسان است. اين مرحله زمان تغيير سريع رشد و نمو و تغييرات سريع اجتماعي است . هر چند در سنين بلوغ تمايل نوجوانان از خانواده به افراد همسن و سال خود تغيير پيدا مي کند . ولي مطالعات گسترده انجام شده در ايران نشان مي دهد که پسران در سنين پايين تر و دختران در سنين مختلف مايلند که منبع اطلاعات آنها والدينشان باشد . بنابراين آگاهي والدين از بلوغ ، نحوه آموزش و حل مشکلات نوجوانان قبل از بلوغ ، در هنگام بلوغ و بعد از آن بسيار مهم است.
تاثيرات محيط زندگي بر هويت فردي افراد در دوران بلوغ و شکل گيري تمايلات درست يا غلط جنسي :
پرخاشگري يا گوشه گيري ؟ ارتباط خوب يا ارتباط بد با والدين ؟ خود ارضائي و کنجکاوي جنسي ، گرايش به جنس مخالف ، جلوي آينه ايستادنها ، در حمام اندام خود را بررسي کردن ، تمرکز روي صحبتهاي دوستان ، تاثير پذيري مستقيم از جامعه دوستان ، گرايشان جنسي ، تغيير دادن هاي زياد مدل مو و نوع لباس ، مهم شدن رفتار اجتماعي والدين ، کنجکاوي در روابط زناشوئي والدين ، نگاه به رفتار هاي والدين و ...
تماما عواملي هستند که در اين دوران نمايان مي شود ما در اين مقاله بيشتر به گرايشات جنسي در اين دوران و انحرافات جنسي مي پردازيم.
به علت عدم وجود منابع آموزشي در زمينه هويت جنسي و مسايل پيرامون آن در ايران متاسفانه وظيفه اين آموزش بر عهده جامعه قرار گرفته و با اين جمله ( بزرگ مي شي ميفهمي ) عجين شده است.
در جامعه کنوني ما و با گسترش بسياري از امکانات اطلاع رساني و برخورداري و دسترسي نوجوانان به انواع اسباب آگاهي، بي ترديد بستر بسياري از ناهنجاريهاي اجتماعي در زمينه انحرافات اخلاقي فراهم است . با توجه به جنسيت دختران و اقتصاعات ديني،فرهنگي و اجتماعي توجه به اين مهم از اهميت بسزايي برخوردار مي شود و براي به اصطلاح سالم ماندن يک دختر بايد تلاش هاي وافري مبذول داشت چرا که حصول آن يک معجزه نيست بلکه به تدبر و دانش متصديان آموزشي و تربيتي او اعم از والدين و مربيان وابستگي تام دارد.
به علت ضعف در نظام آموزشي ايران و ابزارهاي ارتباطي گسترده نظير اينترنت و تلفن همراه ديگر زمان آن نيست که وقت دانش آموزان را صرف مباحثي که فاقد بار آموزشي هستند بکنيم که متناسب با نسل کنوني نيستند. . اين نسل چند گام جلوتر از سطح آموزشي فعلي هستند و ظرفيت پذيرش اطلاعات جديد تري را دارند
کنجکاوي جنسي در اين سن و عدم توانايي پاسخ والدين به سوالات در اين زمينه يک هشدار جدي قلمداد مي شود. دختران در مقاطع راهنمايي در دوران حساسي به سر مي برند و زمينه گرايشات جنسي و هويت جنسي آنها در اين دوران شکل ميگيرد به علت تاثير پذيري از گروه دوستان و کنجکاوي قياس کردن اندام جنسي يکديگر ، لمس آنها و تاثيرات گفتاري جامعه دوستان بسيار بسيار پر اهميت است.
در اين سن دختران تمايل و گرايش زيادي به ارتباط با جنس مخالف از خود نشان مي دهند و اگر دوستان آنها از ارتباط با جنس مخالف ( دوست پسر ) خود صحبت کنند فورا روي صحبتهاي او تمرکز ميکنند برخي از افراد نداشتن دوست پسر را در اين دوره يک ضعف بزرگ ميدانند از اينرو يا به دروغ عنوان ميکنند که داراي دوست پسر هستند ( در جمع دوستان ) و يا اينکه به دنبال برقراري چنين ارتباطي هستند ، در اين دوران فکر ميکنند هر چه دوست پسر آنها به لحاظ سني بزرگتر باشد يک برتري براي آنها محسوب مي شود و متاسفانه خيلي راحت در دام پسراني مي افتند که قصد رسيدن به نقطه تامين غريزه جنسي خود را دارند . اکثرا اولين پيشنهاد دوستي را بي درنگ قبول ميکنند تا از دوستان خود عقب نيفتند ، بعد از داشتن دوست پسر صحبت رابطه جنسي و تجربه جنسي به ميان مي آيد انبار تجربه نکردن اين رابطه يک نقطه ضعف محسوب مي شود . و پس خيلي راحت بر حسب کنجکاوي هم که شده پيشنهاد رابطه جنسي را مي پذيرند.
وابستگي احساسي و تنوع طلبي بسيارزياد در اين دوران ديده مي شود . معمولا دختران در اين سن جذب افرادي که از خود چند سال بزرگتر هستند مي شوند . و متاسفانه زمينه انحرافات اخلاقي و عدم ثبات گرايش جنسيتي در اين دوران آغاز مي شود سرچشمه برخي تمايلات همجنسگرايانه يا دو جنسگرايانه در اين دوران نمايان مي شود .
به علت ضعف در نظام آموزشي ايران و ابزارهاي ارتباطي گسترده نظير اينترنت و تلفن همراه ديگر زمان آن نيست که وقت دانش آموزان را صرف مباحثي که فاقد بار آموزشي هستند بکنيم که متناسب با نسل کنوني نيستند. . اين نسل چند گام جلوتر از سطح آموزشي فعلي هستند و ظرفيت پذيرش اطلاعات جديد تري را دارند . بعنوان مثال اکثر دانش آموزان مقطع چهارم و پنجم دبستان با رايانه آشنايي دارند اين در حاليست که متاسفانه برخي از معلم هاي آنها صرفا شايد بتواند کليد پاور کيس را فشار دهد و براي خاموش کردن کامپيوتر هم از همان کليد استفاده کند يا شايدم سيم پاور کامپيوتر را از پريز بيرون بکشد.
فاصله ارتباط والدين با فرزندان بسيار زياد است در دوره فعلي هر يکسال فاصله برابر است با ده سال عقب ماندگي ، مهم تر از فرزندان نقش والدين آنها ميباشد از فرزند خود انتظار نداشته باشيد شما را درک کنند اما از شما انتظار درک آنها ميرود چرا که شما در سن و سال آنها بوده ايد اما فرزندان شما هنوز شرايط و تجربيات سن و سال فعلي شما را ندارند .و براي همين است که وقتي به سن شما ميرسند به صحت گفتار شما پي ميبرند.
بر روي فرزندان دختر خود حساس تر باشيد قبل از اينکه اجتماع به آنها آموزش دهد خودتان پيش قدم شويد بارها تاکيد کردم تنها راه ايجاد ارتباط دوستانست و حذف محدوديتهاي بي مورد.
منابع: پايگاه اطلاع رساني تنظيم خانواده/ سايت سيمرغ همراه با اضافات و تغييرات


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سیدمحمد موسوی با بیان اینکه هر سال با نزدیک شدن به فرایند برگزاری آزمون‌های سراسری فعالیت مجرمان حوزه فضای مجازی در زمینه فروش سوالات کنکور و روش‌های متقلبانه افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا در راستای رفع دغدغه مردم در برخورد قاطع با این‌گونه جرایم در فضای مجازی وارد عمل شدند. فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به حساسیت موضوع به‌سرعت پرونده قضائی در این خصوص تشکیل شد و پس از اخذ دستورات مقتضی محل اختفای متهم را شناسایی و با تشکیل تیم ویژه از مأموران پلیس فتا ضمن هماهنگی‌های لازم و اخذ دستورات مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به همراه تجهیزات الکترونیکی ضبط شده از وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. وی تصریح کرد: متهم مذکور در ابتدا با کتمان موضوع سعی در گمراه کردن پلیس و اخلال در روند رسیدگی به پرونده و کشف حقیقت را داشت که پس از ارائه مستندات و ادله دیجیتال شواهد و قرائن لب به اعتراف گشود و با اعتراف به ارتکاب بزه انتصابی اعتراف گفت: با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال لو رفتن سوالات کنکور پیش از برگزاری آزمون اقدام به درج آگهی فروش هندزفری نامرئی در وبگاه دیوار کردم و با آن روش از مردم کلاهبرداری می‌کردم. موسوی در پایان با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند، خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌وجه فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغواکننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • دومینوی آسیب‌
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری