Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: طی چهار ساله گذشته ۱۳ هزار و ۶۰۰ رشته انشعاب فاضلاب در شهر بیرجند نصب و بهره برداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هاشمی ظهر شنبه در شورای اداری شهرستان بیرجند، اظهار کرد: ۴۵۷ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب استان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیمتر مکعب از نیاز آیی روستاها نیز تامین شده است، افزود: ۱۸۵ هزار آحاد اشتراک آب در استان داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز شهر بیرجند از ۳۵ حلقه چاه آب شرب تامین می شود، گفت: بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ شبکه توزیع و انتقال آب شرب در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: متوسط بارندگی در کشور حدود ۲۴۰ میلی متر در سال آبی گذشته بوده که این رقم در استان خراسان جنوبی تنها ۹۰ میلی متر بوده است که نشان دهنده تنش آبی در استان است.

هاشمی با بیان اینکه در سال ۹۴ حدود ۴۵ میلیون متر کعب برداشت از آب های زیرزمینی داشته ایم، عنوان کرد: این رقم در سال گذشته به ۴۲ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۳ درصد مصارف آب شهری در بخش خانگی مصرف می شود، بیان کرد: ۲۶ درصد آب استان در بخش های غیر خانگی به مصرف می رشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان نسبت به آمار کشوری عقب ماندگی دارد، افزود: در دوره چهار ساله دولت تدبیر و امید ۲۶ هزار و ۸۰۰ رشته انشعاب آب و فاضلاب در استان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه دو دولت یازدهم ۱۷۳ میلیون متر مکعب برداشت آب از منابع زیر زمینی داشته ایم، گفت: همچنین در این مدت ۱۶ هزار انشعاب به صورت رایگان تعویض شده است.

هاشمی با بیان اینکه در دولت یازدهم ۱۳ هزار و ۶۰۰ رشته انشعاب فاضلاب در شهر بیرجند نصب و بهره برداری شده است، عنوان کرد: منابع آب استان نیز ۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین دو درصد طول خط انتقال و ۱۴ درصد طول شبکه فاضلاب طی دوره چهار ساله دولت تدبیر و امید افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات فاضلاب استان تخصیص داده شده است، گفت: طی سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای فاضلاب استان وارد شده است.

وی ادامه داد: طرح فاضلاب مسکن مهر شهرستان بیرجند نیز در دهه فجر رسما افتتاح خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی در بررسی طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم گفت: این طرح به طول ۹.۷ کیلومتر با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

وی افزود: از مجموع عملیات این طرح ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر فولادی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست ساخت است و براساس برنامه باید تا تیر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: در اجرای طرح یاد شده تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرای آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی گفت: تکمیل این طرح در ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب روستا‌های شهرستان دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد، در همین راستا تلاش می‌شود این طرح آبرسانی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی بیان کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح آبرسانی در کنار نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی، شاهد تقویت پایداری آب شرب در این شهرستان باشیم.

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه