Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه>مشکلات مردم - حدودا از سال 93 بود که وزارت بهداشت تعرفه خدمات کار درمانی را تعریف کرده و در کتاب تعرفه‌های خدمات علوم پزشکی اعلام کرد، اما هنوز این خدمات در فهرست خدمات تحت پوشش موسسات بیمه‌گر قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،امروز خانواده های بسیاری هستند که ناگزیرند به خاطر شرایط فرزندشان از خدمات کاردرمانی استفاده کنند و برای برخی از این کودکان از سنین خیلی پایین و حتی زیر یک سال باید این کار انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر کاردرمانی به گونه ای است که باید تداوم پیدا کند و گاهی تا سالها خانواده باید هزینه کاردرمانی را پرداخت کنند.
در این شرایط خانواده ها گاهی امکان پرداخت هزینه ها را ندارند و ناگزیر به رها کردن این دوره ها هستند در حالیکه با کاردرمانی شرایط کودکشان خیلی بهترمی شود.
حدودا از سال 93 بود که وزارت بهداشت تعرفه خدمات کار درمانی را تعریف کرده و در کتاب تعرفه‌های خدمات علوم پزشکی اعلام کرد، اما هنوز این خدمات در فهرست خدمات تحت پوشش موسسات بیمه‌گر قرار نگرفته است.
قرار بود دولت ، بعد از طرح تحول سلامت و آموزش، یکی از حوزه‌هایی که مورد هدف قرار می دهد توانبخشی باشد و آن را از طریق وزارت بهداشت ، وزارت رفاه و سازمان بهزیستی کشور پیگیری می‌کند اما هنوز این مهم محقق نشده است.
حالا خانواده های بیشماری چشم انتظار حمایت های بیمه ای هستند تا بتوانند درمان کودکشان را ادامه دهند.

46232

کلید واژه‌ها : مشکلات خوانندگان - وزارت بهداشت -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه مختلف اشتغال، حقوقی و مطالبات است، افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کارگر ساختمانی در خلخال وجود دارد که ۲ هزار نفر آنان از مزایای بیمه کارگران استفاده می‌کنند و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، حوادث ناشی از بخش ساختمان افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگران، بر لزوم اهمیت ایمنی و امنیت شغلی کارگران تأکید کردند.
ستاری با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این امر، واحد به کارگیرنده مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه می‌شود.
وی گفت: ۴۵ واحد کارگری بزرگ و کوچک در شهرستان خلخال وجود دارد که بزرگترین آن واحد نئوپان است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، تعهد اشتغال شهرستان خلخال در سال ۱۴۰۲ را یک ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.ستاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار کل شهرستان با ۱۱ دستگاه حمایتی و ۴ دستگاه اجرایی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال