Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمدرضا طلایی ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم،گفت: با اشاره به اشتغال‌زایی 945 نفر در عرصه صنایع کشاورزی در سال 96 ،در بخش کشاورزی یک توقعی را در استان ایجاد کردیم به گونه‌ای که هر شخصی در پست مدیریتی این عرصه قرار بگیرد باید این مسیر پیشرفت را طی کند و دستاوردهای صنایع کشاورزی استان قم را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد:با بیان اینکه نزدیک به 65درصد افزایش اعتبارات استانی را در بخش صنایع کشاورزی داشتیم، در سال 92 اعتبار استانی استان قم چهار میلیارد تومان بوده که توانستیم این عدد را در سال 96 به 9میلیارد تومان افزایش دهیم، همچنین اعتبارات ملی را نیز از 12میلیارد تومان به 41 میلیارد تومان افزایش دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد: با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع برای تشخیص محصولات ارگانیک در استان قم،در نظر داریم در عرصه محصولات ارگانیک از یک برند مرجع استفاده کرده و محصولات پسته، سبزی و صیفی جات ارگانیک استان قم را به کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد:با بیان اینکه دو میلیارد و 300میلیون تومان برای قنات‌های استان قم هزینه کرده‌ایم، در استان قم نزدیک به 600رشته قنات وجود دارد و طی چهار سال گذشته توانستیم 145 رشته از آن‌ها را احیا کنیم و در نظر داریم امسال نزدیک به 170 رشته قنات را احیا کنیم.

طلایی افزود: همچنین 300هکتار از اراضی کشاورزی را توانستیم تجهیز و در عرصه انتقال آب کشاورزی 141کیلومتر را لوله گذاری کردیم.

وی یادآورشد: با اشاره به اجرایی شدن 68 طرح ملی و استانی، در عرصه ترویج کشاورزی نیز آموزش‌های ترویجی و مهارتی غیر رسمی به 30هزار و 410نفر داده شد و امسال نیز در نظر داریم 30 صندوق خرد زنان را تشکیل دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: با بیان اینکه همه کودهای مصرفی در صنایع کشاورزی بد نیستند و برخی از آن‌ها فواید بسیاری دارند، در ایران میانگین مصرف کود 85کیلو در هر هکتار است درحالیکه این میانگین در جهان 105کیلو در هر هکتار است.

وی در پایان از افتتاح 76پروژه در هفته دولت یاد کرد و گفت: همه این پروژه‌ها به صورت مشارکتی است و برای پروژه‌های کشاورزی نیز مبلغ 45میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/ح

استفاده از برند مرجع در محصولات ارگانیک استان قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: ۲۶ مرکز خرید تضمینی گندم و ۹ مرکز خرید کلزا در سطح استان تا پایان فصل برداشت فعال هستند و با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت مناسب مزارع، پیش بینی می‌شود سال زراعی خوبی برای کشاورزان این خطه باشد.

غلامعلی فتحی با بیان اینکه استان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است افزود: امید می‌رود با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مشکلی از لحاظ خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم و دانه روغنی کلزا نداشته باشیم.

فتحی گفت: با بازدید از مراکز خرید گندم وتشکیل تیم‌های نظارتی مختلف تلاش می‌کنیم تا مشکل کمیسیون‌های خرید به کمترین میزان برسد.

به گفته وی طی سال زراعی جاری ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای سه محصول گندم، جو و کلزا در سامانه کشت قراردادی ثبت شده است که علاوه بر خرید تضمینی هزینه‌های حمل و بیمه محصول نیز در قرارداد‌ها مشخص و به کشاورزان کمک می‌شود.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد، سطح زیر کشت کلزا در استان بیش از سه هزار و۵۰۰ هکتار است و و تولید گندم طی سال گذشته در حدود ۲۳۵ هزار هکتار اراضی استان از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • چگونگی نظارت بر کیفیت محصولات غذایی تولیدی در کارگاه‌ها و مشاغل خانگی
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • صدور برگه‌ جواب تقلبی در آزمایشگاه‌ها صحت ندارد
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است