Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا سیار روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم در بخش مرکزی قم با اعلام این خبر افزود: با تفاهم نامه ای که میان مسئولان استان قم و شرکت ملی نفت به امضا رسیده است، برای تثبت کانون های گرد و غبار در بخش مرکزی قم، هزار هکتار از این اراضی تبدیل به جنگل می شود.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و بیابانی بودن بخش مرکزی قم، احداث این مقدار جنگل بخش زیادی از کانون های بحرانی گرد و غبار اطراف شهر قم تثبت و معضل ناشی از کانون های گرد و غبار محلی کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** داشتن حساب های متعدد تحت عناوین مختلف توسط شوراهای ممنوع است
وی با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی در هر روستا باید فقط دارای یک حساب سازمانی باشند گفت: داشتن حساب های متعدد تحت عناوین مختلف توسط شوراهای اسلامی روستا ممنوع است.
سیار گفت: حساب مالی شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در این روز شروع به کار دوره جدید شورای شهر تحویل داده شود و آن حساب به تایید بخشدار برسد.
فرماندار قم گفت: در گذشته برخی اعضای شوراهای شهر و روستا با مداخله در فروش زمین و مداخله در دیگر دستگاه های دولتی مشکلاتی را به وجود اورده بودند که در دوره جدید تکرار این اتفاقات پذیرفتنی نیست.
وی تاکید کرد: میزان سهم مالیات بر ارزش افزوده دهیاری ها رشد چشمگیری داشته است که تحقق تحول در روستاها نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی برای کمک به دهیاری ها است.

** نصب دوربین در روستا برای جلوگیری از سرقت دام
سیار با اشاره به ظرفیت های بخش مرکزی قم ادامه داد: عبور شریان های اصلی راه و ترابری کشور از بخش مرکزی قم به دلیل محدودیت آب و اشباع دام و طیور در این بخش، علاوه بر ارتقای تکنولوژی های کشاورزی و روش های نوین آبیاری، به سایر مشاغل از جمله گردشگری و استفاده از ظرفیت ترابری این منطقه باید توجه شود.
وی با اشاره به گزارش سرقت دام در روستاهای بخش مرکزی قم افزود: طرح استفاده از دوربین های مداربسته در مبادی ورودی و خروحی روستایی به منظور رفع نگرانی روستاییان این منطقه در حال پیگیری است.

** هفت برابر شدن اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده دهیاری ها/ تعریف 300 پروژه در روستاهای بخش مرکزی
فرماندار قم در ادامه با اشازه به هفت برابر شدن اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده دهیاری ها گفت: با عنایت دولت و تصویب مجلس در قانون برنامه ششم توسعه، درآمد دهیاری ها از محل مالیات ارزش افزوده، هفت برابر شده است که این امر تحولی در روستاهای محروم قم فراهم می کند.
وی ادامه داد:300 پروژه با اعتبار 68 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افروده در روستاهای بخش مرکزی قم تعریف شده که تحولی در روستاهای محروم این بخش موجب می شود.

** تجهیز 4 خانه ورزش/ساخت 2 سالن چند منظوره
مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در این جلسه از اجرای چهار سالن چند منظوره ورزشی در بخش مرکزی قم خبر داد و گفت: تا کنون 2 سالن ورزشی چند منظوره به اتمام رسیده و مراحل تکمیل 2 سالن دیگر در حال انجام است ضمن اینکه سه زمین ورزشی روباز و یک زمین چمن مصنوعی در این بخش نیز به بهره برداری رسیده است.
حسن عابدی با بیان اینکه امسال 3 میلیارد ریال برای احداث یک زمین چمن مصنوعی دیگر در بخش مرکزی تخصیص یافته است افزود: این زمین چمن مصنوعی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی از اجرای طرح تجهیز خانه های ورزش روستایی در قم خبر داد و گفت: خانه ورزش چهار روستا در سال 95 تجهیز شده است و اگر دهیاران مکانی به عنوان خانه ورزش در اختیار ما قرار دهد، آمادگی تجهیز ان را داریم.

** تامین آب بخش مرکزی قم از بحران خارج شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم، بخش مرکزی قم را بحرانی ترین بخش قم در کل استان اعلام کرد و گفت: با اقدام های صورت گرفته در دهستان های قنوات و قمرود بخش مرکزی، بخش زیادی از بحران آبی بخش مرکزی قم برطرف شده است.
محمد احمدی جبلی، ادامه داد: مشکل کمی و کیفی آب دهستان قنوات به طور کامل برطرف شد ضمن اینکه در دهستان قمرود با حفر چند چاه مشکل کمی آب برطرف شده ولی همچنان با مشکل کیفی آب در این روستا مواجه هستیم که با انتقال آب به این دهستان، مشکل کیفی آن نیر بر طرف می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به مشکل آب روستای چشمه شور گفت: برای تامین آب این روستا 4 میلیارد ریال هزینه و با حفر چاه عمیق به دنبال حل مشکل آب این روستا بودیم که متاسفانه این حلقه چاه به آب شور ختم شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم، ادامه داد: هم اکنون اب رسانی به این روستا با استفاده از تانکر به طور مستمر اجرا می شود که به دلیل تعداد کم جمعیت روستا و هزینه 200 میلیارد ریالی مورد نیاز برای انتقال آب به این روستا، اجرای طرح انتقال آب اقتصادی نیست مگر اینکه دولت هزینه ان را تامین کند.

** وحدتی الهی میان مسئولان کشور ایجاد شده است
امام جمعه شهر قنوات نیز در این جلسه وحدت را رمز گره گشایی از مشکلات کشور دانست و گفت: امروز وحدتی الهی میان مسئولان قوا و تمام مسئولان میانی و پایینی کشور بوجود آمده که این اتفاق مبارک زمینه خدمت رسانی بیشتر را به مردم فراهم می کند.
حجت الاسلام علی عادل پور، ادامه داد: دیگر هیچ بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد و مسئولان باید فرصت خدمت رسانی به مردم را قدر بدانند تا شرمنده خون شهدا نباشیم.

** اقدام های دولت یازدهم در محرومیت زدایی بخش مرکزی درخشان است
بخشدار بخش مرکزی قم نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش مرکزی قم 63 درصد مساحت استان را در برمی گیرد گفت: بخش مرکزی قم به دلیل بیابانی بودن علاوه بر داشتن مزیت های بسیار، دارای تهدیداتی نیز هست که باید به فرصت های این بخش توجه و نسبت به رفع مشکلات و موانع اهتمام داشت.
علیرضا خزائی، تعامل پویا میان دولت و مردم را عامل توسعه قم دانست و گفت: در چهار سال دولت تدبیر و امید اقدام های بسیار زیادی در بخش ها و روستاهای محروم صورت گرفته که عملکرد دولت یازدهم در محرومیت زدایی روستاها درخشان بوده است.
وی ادامه داد: افتتاح آزادراه قم- گرمسار از جمله پروژه های مهم اجرا شده در دولت یازدهم در بخش مرکزی قم است که با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

** رشد چشمگیر گازرسانی به بخش مرکزی قم
وی با اشاره به گازرسانی به بخش مرکزی قم طی چهار سال دولت یازدهم، گفت: پیش از دولت یازدهم تنها 2 درصد بخش مرکزی از نعمت گاز بهره مند بودند که با اقدام های صورت گرفته 50 درصد روستاهای بخش مرکزی از نعمت گاز مواجه هستند و با بهره برداری از طرح گازرسانی به 14 روستای دهستان قمرود این میزان به 98 درصد افزایش می یابد.
وی ادامه داد: تکمیل سه سالن ورزشی نیمه تمام در قمرود، لنگرود و قنوات، بهره برداری از زمین چمن مصنوعی شهر قنوات، اصلاح جاده های دسترسی قم به قنوات، روکش آسفالت معابر، بهره برداری از درمانگاه شبانه روزی قنوات، مرکز بهداشتی درمانی قمرود و لنگرود، افتتاح مخزن ذخیره آب و نیز تجهیز چهار حلقه چاه در قمرود بخشی از اقدام های اناجم شده در چهار ساله در بخش مرکزی قم است.
وی توجه به ایجاد کارگاه های اشتغال زایی زودبازده در روستاها را از جمله اولویت های بخش مرکزی قم عنوان کرد و ادامه داد: با کارگاه های ایجاد شده در روستاهای بخش مرکزی برای 300 تن شغل ایجاد شده که با توجه به موفق بودن این طرح، ایجاد کارگاه های زودبازده در روستاهای قم در اولویت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افتتاح ساختمان هفت دهیاری، توسعه فضاهای آموزشی، جمع آوری پسماند در سایت البرز، زیرسازی و آسفالت مدارس، روشنایی معابر، درختکاری و زیباسازی، نصب چراغ های روشنایی، پیاده روسازی، سنگ فرش معابر و احداث پارک در روستاهای بخش مرکزی تحول چشمگیری در این بخش صورت گرفته است.

** جذب جمعیت مهمترین اولیت شهر قنوات
نماینده شورای اسلامی شهر قنوات نیز در این جلسه مهمترین هدف گذاری شورای اسلامی شهر قنوات را جذب جمعیت اعلام کرد و گفت: تمام اقدام های برنامه ریزی شده در راستای جذب جمعیت به شهر قنوات خواهد بود که بر اساس آن شاخص اصلی ما برای چهار سال آینده افزایش خدمات رفاهی و رفع محرومیت برای جذب جمعیت است.
محمد نوش، اشتغال را از جمله مهم ترین مشکلات شهر قنوات دانست و گفت: ایجاد خوشه های صنعتی در بخش مرکزی و اطراف شهر قنوات، برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای از جمله اقدام هایی است که در تولید اشتغال در قنوات کمک بسیاری خواهد کرد.

** از نیروهای بومی برای توسعه تاسیسات نفتی قم استفاده شود
وی در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح توسعه تاسیسات نفت و گاز سراجه قم ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه این تاسیسات نیازمند به کارگیری نیروهای بیشتری است، پیگیری استاندار قم برای بکارگیری نیروهای بومی در اجرای این طرح مهم صنعتی را خواستار هستیم.
نماینده شورای اسلامی شهر قنوات نبود راه دسترسی مناسب را از جمله مشکل های مهم شهر قنوات برشمرد و گفت: علاوه بر راه دسترسی روستاها، باید احداث راه مناسب ارتباطی میان شهرک درودگران به شهر قنوات در اولویت قرار یگرد.

**بخش مرکزی نیازمند اعتبارات بیشتر است
نماینده شورای اسلامی بخش مرکزی نیر در این جلسه بخش مرکزی را گسترده ترین بخش استان قم دانست و گفت: باید در توزیع متوازن منابع مالی به همه بخش ها و روستاهای تابع قم، باید به بخش مرکزی به دلیل موقعیت مهم و محرومیت آن در توزیع اعتبارات مالی توجه بیشتر شود.
علی مرادی با بیان اینکه محرومیت بخش مرکزی موجب مهاجرت بسیاری از جمعیت این بخش به قم شده است گفت: ساخت سالن های ورزشی برای روستاهای پرجمعیت، تخصیص اعتبار برای سرویس ایاب و ذهاب مدارس روستاها، ساخت مجتمع آموزشی در دهستان قمرود، توسعه و بهسازی شبکه آب رسانی، توجه به جاذبه های گردشگری بخش مرکزی، زیرسازی و آسفالت روستاهای بخش مرکزی، تکمیل روستاهای محروم از آب، برق و گاز و احداث خانه بهداست به صورت متمرکز از جمله خواست مردم این بخش است.
در این جلسه که با حضور استاندار و مسئولان استان قم برگزار شد، دهیاران و رئیسان شوراهای شهر و روستای بخش مرکزی قم نیز شرکت و به بیان برخی مشکل های این بخش پرداختند.

** افتتاح خانه بهداشت روستای مبارک آباد با اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون ریال در زمینی به مساحت 300 متر مربع و زیربنای 130 متر، افتتاح روکش آسفالت ورودی روستای سراجه به میراژ 3 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال، افتتاح مدرسه سه کلاسه خیرساز سرکار خانم طاهره دادرس در روستای سراجه با هزینه 4 میلیارد ریال در زمین به مساحت 870 متر مربع و زیربنای 307 متر مربع از جمله طرح هایی بود که با حضور استاندار در بخش مرکزی قم به بهره برداری رسید.
بازدید از کارگاه چادر دوزی مسافرتی با اشتغال زایی 60 نفر در زمین به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع و زیربنای یکهزار و 500 متر در روستای مبارک آباد، حضور در خانواده شهید محمدرضا کاشی در روستای سراجه و ادای احترام به شهدای گلزار 2 شهید گمنام روستای مبارکه از جمله برنامه های استاندار قم در این سفر بود.
استان قم دارای پنج بخش مرکزی، کهک، سلفچگان، جعفرآباد و خلجستان است که بخش مرکزی قم با هفت هزار و 100 کیلومترمربع وسیع ترین بخش استان قم است.
بخش مرکزی دارای 2 دهستان قمرود و قنوات و 2 شهر قم و قنوات است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا خراسان رضوی گفت: آیین افتتاحیه همزمان دو هزار و ۹۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرآباد بردسکن  برگزار خواهد شد.


سرهنگ محمد روحانی افزود: این طرح ها شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان به تعداد هزار و ۱۰۲ طرح، احداث و تکمیل مراکز آموزشی ۱۳۲ طرح، آسفالت راه‌ های روستایی و بین مزارع ۶۲ طرح،  ۸۵ طرح آبرسانی و توزیع آب، ۳۸ طرح کشاورزی و هزار و ۵۳۱ طرح مرمت و بهسازی مراکز فرهنگی، مذهبی، ورزشی و واحدهای مسکونی است.


وی بیان کرد: مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد بردسکن و طرح آبرسانی ۱۵ روستای دیگر استان به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت.

 

سرهنگ روحانی اعتبار صرف شده برای کل این طرح ها را  بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد.


وی گفت برای اجرای مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد ۱۲.۵ میلیارد تومان و برای آسفالت مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرآباد شش و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری