Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا عوض پورروز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: دستاورد سفر استانی هیات دولت به استان بوشهر 14پروژه است که براساس برنامه زمانبندی باید تا پایان سال مالی 96 و بخشی نیز در سال 97 به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد:ماهیت ملی و غیر استانی بودن برخی از پروژه های مصوب سفر از جمله راه ارتباطی بندرخمیر- بندو – عسلویه و بزرگراه برازجان – گناوه – دیلم وهمچنین بزرگراه دالکی – کنارتخته که هرسه توسط وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار، مدیریت و نظارت و مجتمع فرهنگی عسلویه درقالب پروژه ملی کلیه فرایندهای آن از جمله تامین اعتبار، برگزاری مناقصه ، انتخاب پیمانکار و نظارت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود باعث شده تا روند اجرای کار در برخی از این پروژه ها به خصوص محور دالکی – کنارتخته و مجتمع فرهنگی هنری عسلویه رضایت بخش نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهرگفت: بهسازی راه اصلی بندر خمیر- لنگه – عسلویه یکی از طرحها و پروژه های مهم سفراستانی دولت به استان بوشهراست.
وی یادآورشد: تاکنون حدود 196میلیارد ریال ازنقدینگی راه اصلی بندر خمیر- لنگه و عسلویه به استان بوشهر پرداخت شده است و از کل مسیر مربوط به این استان تاکنون حدود 9 کیلومتر به بهره برداری رسیده،19 کیلومتربا پیشرفت فیزیکی 72درصدی درحال اجراست.
عوض پور گفت: بهسازی راه اصلی بوشهر- گناوه – دیلم – هندیجان به طول 181کیلومتر از دیگر مصوبات سفر استانی دولت است که از سال 94 تاکنون 84 کیلومتر آن بهسازی، 49 کیلومتردردست اجراست که تاکنون 512میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته و میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه 77درصد است.
وی گفت: بزرگراه برازجان – کنارتخته نیز از دیگر مصوبات سفر هیات دولت به استان بوشهر است که اعتبار مصوب این طرح در حوزه این استان بوشهر حدفاصل دالکی – کنارتخته به طول 18 کیلومتراست که تاکنون 20 میلیارد ریال نقدی در اختیار این پروژه قرار گرفته و پیشرفت فیزیکی طرح نیز 35 درصد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: توسعه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خلیج فارس و کتابخانه مرکزی این دانشگاه از دیگر مصوبات سفر است که نقدینگی اختصاص یافته به این پروژه در مجموع 99میلیارد ریال است و پیشرفت فیزیکی دانشکده مهندسی 67درصد است و کتابخانه مرکزی نیز به بهره برداری کامل رسیده است.
وی تصریح کرد: تامین فضاهای آموزشی دانشکده کشاورزی برازجان از دیگر مصوبه های دولت در استان بوشهر است که تاکنون 32میلیارد ریال به آن تخصیص یافته و این پروژه با پیشرفت فیزیکی 99 درصد در مرحله تحویل موقت و برطرف کردن نقص نهایی است.
عوض پور یادآورشد: احداث مجتمع فرهنگی هنری عسلویه تاکنون 51میلیارد ریال تخصیص داد شده و 35درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: تامین فضاهای پژوهشی و فناوری پارک علم و فناوری بوشهر از دیگرپروژه های مصوب سفر است که تاکنون حدود 113میلیارد ریال اختصاص یافته و فاز یک این پروژه 50 درصد و فاز دو نیز 35درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر بوشهر یکی از پروژه های مهم زیرساختی در زمینه حفظ بهداشت محیط و محیط زیست است که با 72 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست تاکنون حدود 442میلیارد ریال نقدینگی آن اختصاص یافته است.
عوض پوراظهارکرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و محدود بودن راههای خروجی از شهر بوشهر دولت در راستای پدافند غیرعامل یکی از مصوبه های سفر را به ایجاد راه خروجی دوم این شبه جزیره اختصاص داد.
وی گفت: خروجی دوم بوشهر به طول 45 کیلومتر است که در فاز نخست سه قطعه به طول 11.2 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در دست اجراست و اجرای سه قطعه دیگربه طول 24کیلومتر 35درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عوض پوراظهارکرد: برای اجرای این پروژه یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار نیازاست که تاکنون 510میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی یادآورشد: تکمیل استادیوم 15هزار نفری بوشهر از جمله دیگر مصوبه های سفر است که با 130میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
عوض پورگفت: احداث دهکده گردشگری در بوشهر از دیگر طرحها و پروژه های مصوب سفر است که فاز نخست آن به مساحت 17 هکتار تکمیل شده است و در مجموع 245میلیارد ریال تاکنون به این پروژه اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی طولانی مدت در راستای تامین آب مورد نیاز کشاورزی، احداث سد خائیز تنگستان نیز بعنوان یکی دیگر از طرحها و پروژه های سفر دولت به استان بوشهر است که تاکنون 48 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته است.
وی بیان کرد:بررسی لایروبی و انتقال بندر لاور برای کاربری تجاری تاکنون 25 میلیارد ریال تخصیص داشته است و پیشرفت فیزیکی طرح نیز 20 درصد است.
عوض پور گفت: ارسال لایحه تاسیس منطقه آزاد تجاری – صنعتی بوشهر از دیگر مصوبه های سفر بود که از سوی دولت به مجلس ارسال و منتظر تصمیم نهایی مجلس شورای اسلامی است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح آبخیزداری مناطق مطالعه شده جم – ریز و باغان با اعتبار 570میلیارد ریال و 85درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون حدود 154میلیارد ریال اعتبار جذب کرده است.
عوض پور افزود: آبرسانی به شهرستان جم از دیگر مصوبه های سفر دولت به استان بوشهر است که تاکنون 520میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص و در مجموع 62درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: احداث جاده گناوه – گچساران و تکمیل بزرگراه اهرم – برازجان – دیلم از دیگر مصوبه های سفر است که تاکنون 40میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته و پیشرفت فیزیکی آن 14 درصد است.
عوض پور افزود: بزرگراه دیر- بوشهر از دیگر مصوبه هایی است که برای تکمیل آن سه هزار و 225میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که تاکنون 80 میلیارد ریال از سوی وزارت نفت پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: طول کل پروژه 192 کیلومتر است که 17 کیلومتر آن افتتاح شده است.
عوض پوربااشاره به محدود بودن اعتبارات دولتی و در راستای بهره گیری از ظرفیت منابع بخش خصوصی افزود: توسعه بندرگاه بوشهر به دو برابر وضع موجود با اعتبار پنج هزار و 300 میلیارد ریال به وسیله بخش خصوصی از دیگر مصوبه های سفر دولت به استان بوشهر است.
عوض پورگفت: این پروژه در قالب احداث پایانه های کانتینری ، صادراتی و چند منظوره درحال اجراست.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس

ابوالفضل رحیمی گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب روستای فوق و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول ۶۰۰۰ متر در مراحل پایانی است. 

او در خصوص پیامد‌های وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی بیان کرد: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پاییین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکین نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال بوده که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه