Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع‌رسانی پولتیکو روز گذشته به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال لغو برنامه «داکا» است که مربوط به دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» است و طبق آن برنامه به مهاجران غیرقانونی که بعنوان کودک وارد خاک آمریکا می شدند، مجوز کار و ادامه تحصیل داده می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات واشنگتن و نیویورک‌ روز دوشنبه (دیروز) متعهد شدند که اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، برنامه «داکا» را لغو کند، او را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهند.

بنا به گفته برخی منابع آگاه، دولت ترامپ قصد دارد روز سه‌شنبه (امروز) تصمیم خود برای لغو این برنامه را اعلام کند اما در عین حال قصد دارد به کنگره 6 ماه زمان دهد تا قانونی را برای جایگزینی این قانون تهیه کنند.

وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد که «جف سشنز» دادستان کل آمریکا قصد دارد ساعت 11:00 صبح روز سه شنبه به وقت محلی (15:00 به وقت گرینویچ) طرح‌هایی را برای پایان دادن به برنامه داکا اعلام کند اما به سؤالات پاسخ نمی‌دهد.

«اندرو کومو» فرماندار نیویورک در یک بیانیه مشترک به همراه «اریک اشنایدرمن» دادستان کل ایالت نیویورک اعلام کردند: «این اقدام ترامپ به زندگی هزاران جوانی را که فقط آمریکا را خانه خود می‌دانند، مختل می‌کند».

«باب فرگوسن» دادستان کل ایالت واشنگتن نیز تهدید کرده است که در صورت لغو برنامه داکا، اقدام قانونی علیه ترامپ در پیش بگیرند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من از تمامی ابزارآلات قانونی که در اختیار دارم برای دفاع از هزاران نفر از آنهایی که در ایالت واشنگتن تحت پوشش برنامه داکا هستند، استفاده می‌کنم».

فرگوسن و اشنایدرمن در میان 20 دادستانی بودند که در ماه ژوئیه در یادداشتی به ترامپ اعلام کردند که اگر برنامه داکا را لغو کند، با «تمامی ابزارالات مناسب» به دفاع برمی‌خیزند.

9 نفر از دادستانهای ایالتی اعلام کرده بودند که اگر ترامپ به این برنامه پایان دهد، علیه وی شکایاتی را مطرح خواهند کرد.

کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی حاضر به اظهارنظر درباره این اخبار نشد.

طبق قانون «داکا» (DACA) که در سال 2012 تصویب شد بچه هایی که بدون مدرک وارد خاک آمریکا می‌شدند و مشغول تحصیل می‌شدند، اخراج نمی‌شدند و اجازه دارند تا به کار و تحصیل ادامه دهند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از زمان تصویب این طرح، بیش از 800 هزار نفر آن را امضا کردند تا همچنان در آمریکا بمانند.

منابع آگاه اعلام کردند، طبق تغییراتی که ترامپ در حال بررسی آن می باشد، در صورتیکه کنگره هیچ اقدامی درباره لغو و جایگزینی داکا صورت ندهد، مشمولان این برنامه که دارای مجوز معتبر کاری هستند، اجازه دارند تا زمان منقضی شدن مجوزشان در خاک آمریکا بمانند.

انتهای پیام/م

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • انگیزه‌های خاص ستاره جوان آلومینیوم!
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد