Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد، استاد اخلاق حوزه علمیه درنشست خبری با موضوع تبیین اهمیت برگزاری کاروان شادی در عید غدیر، عنوان کرد: فضاهای مجازی بهترین رسانه برای رساندن پیام هستند و می‌توانند پیام رسان حقایق به جامعه باشند.استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: کشور ما در بعضی از موضوعات مانند عاشورا، اربعین و ایام فاطمیه فعالیت‌های تأثیرگذاری داشته است، به طوریکه امروز میلیون‌ها نفر در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، اما موضوع غدیر از همه این مناسبت‌ها موارد مهم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه ائمه معصومین(علیهم السلام) فدای موضوع غدیر شدند، اظهار داشت: غدیر، مدیریت جهانی بعد از انبیا تا روز قیامت است و این مسئله، اهمیت غدیر را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با اشاره به این که واقعه غدیر مظلوم و مهجور واقع شده است، تصریح کرد: همه مسئولین فرهنگی در سراسر کشور می‌توانند غدیر و ایام غدیریه (10 تا 25 ذی الحجه) را احیا کنند.

وی به لزوم فعالت در ایام عید غدیر خم اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای مهم که می‌توان جهت ترویج غدیر انجام داد توجه به خطبه‌هایی مانند خطبه غدیر و روایاتی درباره غدیر است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: تعبیرهای بلندی که پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) درباره امام علی(علیه السلام) فرمودند، در ترویج غدیر موثر است؛ همچنین واقعه غدیر به مدت سه روز به طول انجامید که باید وقایع آن روزها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) آیات فراوانی در خطبه غدیر بیان کردند، تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند که غدیر، تنها تثبیت ولایت امام علی(علیه السلام) است، در حالیکه پیامبر(صلی الله علیه و آله) هجده بار نام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و امامان بعد از امام علی(علیه السلام) را بیان فرمودند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد تأکید کرد: روز غدیر در حقیقت، روز بیعت با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و ائمه معصومین(علیهم السلام) است و ترویج فرهنگ مهدویت با غدیر آمیخته شده است.

وی یادآور شد: امام علی (علیه السلام) در سالروز عید غدیر خطبه‌ای قرائت فرمودند و پس از آن مردم را برای اطعام به خانه امام حسن(علیه السلام) دعوت کردند، همچنین امام صادق(علیه السلام) در سالروز عید غدیر خطبه خواندند که همه این وقایع باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه به روایات و احادیثی درباره عید غدیر خم اشاره کرد و افزود: جشن گرفتن و عیدی دادن در عید غدیر، بذر محبت را در دل‌ها می‌کارد و عیدی دادن برخلاف تصور بسیاری از مردم، تنها مختص به سادات نیست و همه مردم می‌توانند به یکدیگر عیدی دهند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد افزود: آزادی زندانیان، خرید وسایل برای کودکان و انجام کارهای خیر در روز عید غدیر و ایام غدیریه، محبت اهل بیت(علیهم السلام) را در دل خانواده‌ها و کودکان تزریق می‌کند.

وی بر لزوم برگزاری کاروان‌های شادی غدیر تصریح کرد و گفت: سال گذشته، بیش از هفتصد کاروان شادی غدیر در کشور راه‌اندازی شد، امسال هم این برنامه اجرا می‌شود و برای کاروان‌های شادی غدیر، پرچم‌های ویژه غدیر که امروز در برنامه سمت خدا رونمایی شد، اهدا می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به مهجوریت و مظلومیت امام علی(علیه السلام) عنوان کرد: بسیاری از افراد دنیا بازیگران و فوتبالیست‌های مشهور و یا سیاستمداران معروف را می‌شناسند، اما ممکن است نام امام علی(علیه السلام) را تا کنون نشنیده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد اظهار داشت: همانطور که در ماه محرم، برنامه‌های مناسبتی ویژه برگزار می‌شود، در ایام غدیریه هم باید برنامه‌های ویژه در جامعه برگزار شود تا در میان مردم نهادینه شود.

وی با بیان اینکه همه مراجع عظام از برگزاری کاروان‌های شادی غدیر استقبال کردند، یادآورشد: امسال در تهران، کاروان شادی غدیر با برنامه‌های شاد و دسته‌های گل از میدان شهدا به سمت میدان امام حسین(علیه السلام) حرکت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در قم، راهپیمایی و کاروان شادی غدیر با حضور آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان از حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد بیان داشت: خادمان مسجد مقدس جمکران در روز عید غدیر برای استقبال از شرکت کنندگان در کاروان شادی غدیر حضور دارند و مداحان برجسته کشور در این مراسم به مرثیه سرایی می‌پردازند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه مسئولان تعطیلات غدیر را افزایش دهند، گفت: عید غدیر خم همانند عید نوروز باید به مدت چند روز تعطیل باشد تا مردم حق این عید را ادا کنند.

وی با بیان اینکه شروع بعثت پیامبر با اطعام آغاز شد، تصریح کرد: اطعام دادن در روز عید غدیر توصیه شده است و روایات متعددی در فضیلت اطعام دادن وجود دارد؛ اطعام دادن در شب، ظهر و شام غدیر توصیه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با اشاره به اعمال سفارش شده در عید غدیر، اظهار داشت: روزه عید غدیر، خطبه غدیریه، نماز عید غدیر و اعمالی که در این روز سفارش شده است، باید در جامعه اطلاع رسانی شود، همچنین زیارت غدیریه امام هادی(علیه السلام) مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره به ایام غدیریه(10 تا 25 ذی الحجه)، گفت: قبل و بعد از عید غدیر حوادث و مناسبت‌های مهم وجود دارد،به طوریکه 25 مناسبت مهم در ماه ذی الحجه داریم که این مناسبت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که ایام غدیریه باید احیا شود، تصریح کرد: خدمت یکی از مراجع عظام رسیدیم، ایشان فرمودند که هر فردی برای امام علی(علیه السلام) قدم برداشته است، آن حضرت بی‌پاسخ نگذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد بیان داشت: در برنامه‌ها و مناسبت‌های شاد شیعیان دو موضوع باید رعایت شود، اول حفظ وحدت اسلامی که مورد تأکید مراجع عظام است، دوم مناسبت‌های شاد باید به به گونه ای باشد که باعث ایجاد گناه و معصیت نشود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مردم از گرانی فوق العاده، رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود.

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار رئیس دفتر ویژه قوه قضاییه، ارتباط بین قوه قضاییه با مردم را مهم دانسته و افزودند: حضور مسؤولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

ایشان در ادامه افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

ایشان پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضاییه ارتباط ندارد را مهم شمرده و گفتند: مردم از گرانی فوق العاده، رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد، ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟