Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آزادراه یکی از زمینه‌های قطعی کاهش تصادفات است و به همین دلیل احداث آزادراه مشهد‌ - چناران - قوچان سبب کاهش تصادفات و تکریم زائران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مرتضی بختیاری ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز اول آزادراه مشهد، چناران و قوچان اظهار داشت: نگاه آستان قدس به پروژه آزادراه مشهد‌، چناران و قوچان نگاه اقتصادی با سه رویکرد آبادانی منطقه، تسهیل در امر زائران و کاهش تصادفات جاده‌ای است همچنین تکریم زائران جزو سیاست‌های اصلی آستان قدس است که در این راستا لازم است امنیت جاده‌ها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نخستینمحصول آزاد راه کاهش تصادفات است، خاطرنشان کرد: آزادراه یکی از زمینه‌های قطعی کاهش تصادفات است و به همین دلیل تسهیلی در امور زائران و تکریم آنان است.

سید حسین میرشفیع نیز در این مراسم عنوان کرد: زمینه مناسب در وزارت راه و شهرسازی برای جذب سرمایه گذاری انجام شده و بیش از 3 هزار کیلومتر آزادراه جدید در حال احداث است، همچنین آزاد راه مشهد، چناران و قوچان ورودی جدید به مشهد بوده که زمینه توسعه حاشیه غربی مشهد است و گره ترافیکی را باز می‌کند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور تصریح کرد: بازگشت سرمایه حاصل از احداث آزادراه تا 1412 پیش بینی شده است و 70 درصد هزینه ها را آستان قدس تامین می‌کند، همچنین پیش بینی ساخت این پروژه سه سال بوده اما در حال حاضر از 53 کیلومتر، 35 کیلومتر آن آزاد سازی شده است و از نظر مهندسی امکان پذیر است که پروژه تا 18 ماه آینده به اتمام برسد.

وی با اشاره به اهمیت مشهد مقدس گفت: توسعه شهر مشهد به سمت غرب و وجود شهرک ها و نواحی صنعتی در آن منطقه از موارد اهمیت احداث آزادراه جدید است، همچنین با بهبود زیرساخت های شهر جدید گلبهار و گسترش جمعیت این شهر روزانه 70 هزار تردد وسیله نقلیه داریم که در زمان های اوج ترافیک باعث ایجاد مشکلات فراوانی می‌شود.

میرشفیع ادامه داد: با احداث آزادراه مشهد، چناران و قوچان روزانه 27 هزار تردد در آن انجام می‌شود و نقش زیادی در کاهش ترافیک دارد، و هزینه ساخت این آزادراه در کل 748 میلیارد تومان است که 30 درصد آن بر عهده دولت است و نرخ بازده اقتصادی پیش‌بینی شده نیز 20 درصد است.

انتهای پیام/

R41347/P1357/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا

 «حسام قربانعلی» افزود: تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان و اهواز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه جده منتقل شده اند.

وی بیان‌داشت: عملیات بازگشت زائران علاوه بر استان تهران از ایستگاه‌های پروازی تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و مشهد تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

قربانعلی خاطرنشان‌کرد: امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو پرواز برای انتقال عمره‌گزاران استان‌های تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده که پرواز نخست با شماره پرواز ۱۵۹۱ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه جده پرواز و در ساعت ۱۳ و ۴۰ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد.

وی گفت: پرواز دوم نیز از فرودگاه جده با شماره پرواز ۱۵۰۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه امشب وارد فرودگاه حضرت امام (ره) می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند