Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:46:19 GMT

درصدد برطرف کردن مشکلات اشتغال بانوان جزیره خارگ هستیم

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۳۲۲۵

درصدد برطرف کردن مشکلات اشتغال بانوان جزیره خارگ هستیم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر خارگ با تاکید بر توجه به برطرف کردن مشکلات بانوان این جزیره گفت: برطرف کردن مشکلات اشتغال بانوان جزیره خارگ در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خارگ، مهدى بخشى صبح امروز در نشست با بانوان جزیره خارگ با تبریک عید سعید غدیر خم با تاکید بر پاسخگویی شهرداری در تحقق مطالبات مردم اظهار داشت: شهرداری‌ها برخلاف دولت درآمدهای خود را از شهروندان تامین می‌کنند لذا نخستین وظیفه این نهاد برای تداوم درآمدها و ارتقای رضایت شهروندان به منظور مشارکت با شهرداری، پاسخگویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توجه بر مطالبات مردم در حوزه شهرداری گفت: پاسخگویی به مردم در شهرها نخستین، مهم‌ترین و بدیهی‌ترین وظیفه شهرداری‌ها است و این نهاد برای پاسخگویی نیازمند مردم است نه اینکه منت بر سر شهروندان داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر خارگ توجه ویژه به بانوان در همه عرصه‌ها را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ شهروندی به اندازه‌ای ارتقا پیدا کند که نه تنها بانوان بلکه همه شهروندان احساس امنیت داشته باشند.

مهدی‌بخشی رویکرد شورای اسلامی شهر در حق‌خواهی بانوان از فضاهای شهری را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: موضوع سهم‎خواهی بانوان از شهر صحیح نیست و این موضوع باید به حق‌خواهی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعت جامعه بانوان تشکیل می‌دهند گفت: بانوان به عنوان نیمی از این جامعه مثل همه شهروندان این شهر حقوقی دارند که این حقوق با توجه به شرایط جامعه که یک شهر مذهبی، دینی، گردشگری و اسلامی است تعریف می‌شود.

عضور هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر خارگ با تاکید بر توجه به حل مشکلات این جزیره افزود: یکی از مطالبات مهم مردم جزیره خارگ، فراهم اشتغال جوانان است که این مهم در دستور کار مسئولان صنایع و تاسیسات نفت جزیره استراتژیک خارگ قرار بگیرد.

ویبا تاکید بر توجه به برطرف کردن مشکلات بانوان این جزیره گفت: برطرف کردن مشکلات اشتغال بانوان جزیره خارگ در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مهدى بخشى تصریح کرد: اعتقاد دارم که تمام فضاهای عمومی باید برای بانوان شهر امن باشد نه اینکه فضایی را جدا کنیم و بانوان تنها در یک چهار دیواری احساس امنیت کنند.

این مسئول تاکید کرد: باید فرهنگ شهروندی به اندازه‌ای ارتقاء پیدا کند که نه تنها بانوان بلکه همه شهروندان احساس امنیت داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر خارگ بیان کرد: به سبب عقب‌ماندگی و جبران احجاف تاریخی که به حوزه بانوان شده از برنامه‌های شورای اسلامی شهر خارگ در دوره پنجم ایجاد تبعیض مثبت در حوزه بانوان است.

وی با بیان اینکه جامعه بانوان باید موضوع استفاده از نام بانوان شهید در معابر را مطالبه کنند گفت: در حال حاضر اقدامی برای معرفی بانوانی که شهید شده‌اند انجام نشده و جامعه بانوان نیز در این خصوص مطالبه‌گری نکرده‌اند.

انتهای پیام/

R41363/P1492/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند

شهردار پیرانشهر گفت: شوراهای اسلامی شهر، رکن مردم سالاری در کشور هستند که در گسترده‌ترین حالت ممکن، مردم را در تأثیرگذاری بر سرنوشت خویش و چگونگی تعیین وضعیت محل و مکان زندگی خود کمک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، به مناسبت روز ملی شوراها، فرماندار و شهردار پیرانشهر با حضور در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ضمن تبریک این روز به اعضای شورای شهر از آنان قدردانی کردند؛ صفر تفاخر شهردار پیرانشهر در این دیدار با تجلیل از فعالیت‌های مثبت و تأثیرگذار اعضای شورای اسلامی شهر، در جهت پیشبرد امور و توسعه هر چه بیشتر شهر، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر، رکن مردم سالاری در کشور هستند که در گسترده‌ترین حالت ممکن، مردم را در تأثیرگذاری بر سرنوشت خویش و چگونگی تعیین وضعیت محل و مکان زندگی خود کمک می‌کنند.

وی با تاکید بر بر لزوم همراهی و هماهنگی میان شهرداری و شورا در حل مشکلات و اداره امورات شهر افزود: همکاری میان این دو نهاد در شهر پیرانشهر، در بالاترین حالت ممکن خود، ثمرات فراوانی به همراه داشته است.

شهردار پیرانشهر گفت: با پیشرفت‌های بسیار خوبی که در بهبود امور و انجام شایسته طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در سطح شهر داشته‌ایم، رضایت مردم شریف شهر پیرانشهر را تا حد قابل توجهی به‌دست آورده‌ایم.

تفاخر وفاق، همدلی، برادری و پرهیز از حاشیه را رمز موفقیت شوراها دانست و خاطر نشان کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری همواره برادرانه و بر اساس اصول و موازین قانونی به حرکت خود جهت رسیدن به شرایط مطلوب حرکت می‌کنند.

خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر نیز ضمن تبریک این روز، بر اهمیت شورا و استفاده از خرد جمعی و تجمیع قوا برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد.

وی افزود: اعضای شورا منتخبان مردم و چشم امید شهروندان هستند که برای شناسایی، برنامه‌ریزی و رفع مشکلات شهر و شهروندان گردهم آمده‌اند.

فرماندار پیرانشهر تصریح کرد: با توجه به تأثیر عمیق شورا بر روند اجرایی مدیریت شهری، لازم است آگاهی، مردم داری، توجه به نیازها و اولویت‌ها، تعهد و تخصص در تصمیم گیری‌های شورا نقش اصلی را ایفا کند.

علی روشندل رئیس شورای اسلامی شهر پیرانشهر نیز ضمن تشکر از فرماندار و شهردار ابراز امیدواری کرد که همکاری شورا و شهرداری همچون گذشته تداوم داشته باشد.

کد خبر 748867

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم