Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، همزمان با شامگاه عید مبارک غدیرخم با حضور جمعی از خدام و عاشقان امامزاده جعفر و ائمه اطهار از دو گلدسته جدید امامزاده جعفر ع یزد رونمایی شد.
محمدحسن برجیان، مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: ساخت این گلدسته ها که به مدت 35 سال به دلیل نبود بودجه و عدم تامین اعتبار به صورت داربست باقی مانده بود، خوشبختانه با مساعدت مسئولان اوقاف و همت مسئولان امامزاده جعفر (ع) طی دو سال گذشته به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برجیان افزود: با توجه به اینکه تمام بودجه و هزینه های فعالیت های امامزاده جعفر (ع) به صورت خیری و با کمک های مردم انجام می شود لذا به دلیل عدم تامین اعتبار و به مدت 17 سال فعالیت عمرانی و ساخت این گلدسته ها به صورت کامل متوقف شده بود اما طی سه سال گذشته پیمانکار مناسبی پیدا شد و این طلسم 35 ساله شکسته شد.
مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد گفت: هر کدام از این گلدسته ها دارای 35 متر ارتفاع است که تماما در آنها کاشی معرق الوان بکار رفته است.
بکارگیری چهار کتیبه از آیات قرآن
برجیان ادامه داد: همچنین چهار کتیبه از آیات قرآن که دو عدد کتیبه متبرک به سوره شمس و همچنین دو کتیبه سوره والفجر است و در هر کدام از این ستون ها به صورت مجزا بکار رفته است.

وی افزود: هر کدام از این ستون ها سه طبقه غرفه دارد که جلوی آنها شبکه کاری شده است، همچنین کاشی ها به صورت سرب و قلع و با دست تراشیده شده و سپس در این محل نصب شده است.
مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد تصریح کرد: از همه اقشار مختلف مردم دارالعباده برای مشارکت در ساخت طرح توسعه و همچنین پارکینگ و رواق های امامزاده جعفر (ع) دعوت به عمل می آید تا همچون گذشت یاری رسان خادمان خود در این امامزاده واجب التعظیم باشند.

به گزارش ایکنا، امامزاده جعفر (ع) از نوادگان علی عریضی، کوچک‌ترین فرزند امام صادق (ع) است و سلسله و نسب او ابوجعفر محمد بن علی بن عبدالله بن احمد الشعرانی بن علی العریضی بن الامام جعفر صادق (ع) است.
امامزاده ابوجعفر محمد در روز ششم محرم‌الحرام سال 424 هجری قمری چشم از جهان فروبست و بدن مطهرش را با احترام زیاد به‌حکم وصیتش در شهر یزد و در مکان فعلی که بارگاه باشکوه امامزاده ابوجعفر محمد و تا این زمان مهم‌ترین زیارتگاه مردم یزد بوده است، دفن کردند.
این بنا در محله مصلی عتیق شهر یزد قرار دارد و قدیمی‌ترین قسمت این زیارتگاه که امروزه توسعه‌یافته است، حرم مطهر و گنبد آن است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد مسابقات فری استایل اسکیت شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اسکیت، مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل به میزبانی شهر نجف آباد اصفهان و در شاخه‌های بتل و اسپیداسلالوم آغاز شده است.

در رده سنی بالای ۱۹ سال و شاخه اسپید اسلالوم، ترانه احمدی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو توانست در رقابتی جذاب و دیدنی در فینال و با زمان ۴.۲۱۷ ثانیه بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها تکیه بزند و رکورد ایران را ارتقا بدهد.

پس از او، رومینا سالک و مژده شعبانی به عنوان دوم و سومی بسنده کردند. رکورد پیشین هم در اختیار ترانه احمدی با زمان ۴.۲۸۰ ثانیه بود.

همچنین در رده سنی زیر ۱۹ سال، پریناز زکریا، ریحانه مصطفایی و زهرا صادقیان سه نفر برتر این رویداد را تشکیل دادند.

کد خبر 6095443

دیگر خبرها

  • سیاهپوشی حرم امام رضا (ع) به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت
  • شانس بالای رم برای خرید آزمون؛ رونمایی از ۲ مشتری دیگر ستاره ایرانی
  • رکورد مسابقات فری استایل اسکیت شکسته شد
  • تصاویر جدید از خسارت‌های آتش‌سوزی مهیب شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • نصب کتیبه ها و پرچمهای عزا در حرم مطهر امامین کاظمین (ع)
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • تصاویر آتش‌سوزی شدید 100 ملک در امامزاده ابراهیم
  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد