Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@13:29:44 GMT

نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین (ع) در قم رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۳۶۴۴

نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین (ع) در قم رونمایی شد

نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین(ع) صبح امروز در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم رونمایی از نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین (ع) صبح امروز در سالن جلسات مرکز کامپیوتری تحقیقات اسلامی نور در قم برگزار شد.

در این جلسه، مدیر ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور اظهار داشت: مرکز تحقیقات علوم اسلامی در سال 68 باهدف پژوهش و کنترل منابع اسلامی تشکیل‌شده و موفق به عرضه صدها جلد کتاب و نرم‌افزار در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی در سال‌های اخیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمد حسینی افزود: محصولات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در قالب تولید نرم‌افزارهای رومیزی و ایجاد پایگاه‌های فضای مجازی در زمینه تولید محتوا فعالیت دارد.

عرضه 100 عنوان کتاب در قالب 490 جلد در نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین(ع)

مدیر پروژه نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین(ع) نیز در ادامه این جلسه گفت: نرم‌افزار در 7 محور اصلی پاسخگویی به شبهات قیام امام حسین(ع)، ایجاد بسترسازی مناسب برای شناخت صحیح قیام عاشورا، عرضه منابع معتبر و مورد وثوق قیام، تاریخ و زندگانی امام حسین(ع)، شعر و ادب عاشورا و زیارات، اهل‌بیت(ع) و یاران امام حسین(ع) و مبحث عزاداری و سخنرانی نیز در این نرم‌افزار چندرسانه‌ای گنجانده‌شده است.

علی جباری خاطرنشان کرد: 100 عنوان کتاب در قالب 490 جلد در این نرم‌افزار در اختیار پژوهشگران و محققان مبحث عاشورا پژوهشی قرارگرفته که می‌تواند منبع خوبی برای شناسایی درست از این واقع باشد.در بخش نگارخانه این نرم‌افزار نیز 230 قطعه سخنرانی صوتی و تصویری در 170 ساعت و همچنین 600 قطعه مداحی در 120 ساعت گنجانده‌شده است.

مدیر پروژه نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین(ع) تأکید کرد: از بین 500 کتاب اولیه برای تهیه نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین(ع) تنها 100 کتاب معتبر که از نظر تاریخی و محتوا دچار خدشه و تحریف نبوده در این نرم‌افزار گنجانده‌شده که از این نظر می‌تواند بسیار مورداستفاده محققان باشد.

مدیر گروه تاریخ و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور نیز در بخش دیگری از این جلسه عنوان کرد: 6 نرم‌افزار در زمینه تاریخ اسلامی در این مرکز تهیه‌شده که مقتل‌الحسین(ع)، دانشنامه تاریخ تشیع، گاه‌شمار نور از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور در زمینه تاریخ اسلام بوده است.

منصور داداش‌زاده ادامه داد: به خاطر دسترسی سخت عموم مردم به کتابخانه‌های بزرگ و تخصصی، بسیاری از کتب معتبر را مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در قالب نرم‌افزارهای ویژه تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

انتهای پیام/

R7854/P41362/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در هیأت عشاق الحسین (ع) برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش در شب شهادت حجت الاسلام امیر انصاریان به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس مراسم عزاداری با مداحی علی قربانی و محمد کریمی ادامه خواهد داشت. این مراسم جمعه ۱۴ اردیبهشت رأس ساعت ۲۰/۳۰ در هیأت متوسلین به حضرت ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

همچنین در مراسم ظهر شهادت حجت الاسلام مهدی جعفری به ایراد سخنرانی می‌پردازد و مرثیه خوانی این مراسم بر عهده علی قربانی و علی اکبر زادفرج و محمد رضا نوشه ور است.

زمان برگزاری شنبه ۱۵ اردیبهشت بعد از نماز ظهر و عصر در میدان امام حسین (ع) خ ۱۷ شهریور نرسیده به چهارراه صفا حسینیه عشاق الحسین (ع) است.

کد خبر 6093922 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • «رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود