Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواهری یکی از شهروندان خنجینی است که با زنبوداری توانسته علاوه بر ایجاد شغل برای خود، زمینه اشتغال ۳ نفر دیگر را هم فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه فرهنگ تلاش و کار؛ کهبا اراده، سرمایه و حضور اقشار مختلف مردم تحقق پیدا می‌کند.

با تحقق اقتصاد مقاومتی شاهد تاثیری شگرف در زمینه‌های کارآفرینی، مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی، توانمندسازی نیروی کار، رقابت‌پذیری اقتصاد، اشتغال و بهره‌وری و بهبود شاخص‌های عدالت اجتماعی می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره‌گیری مناسب از ظرفیت های داخلی زمینه ساز موفقیت اهداف اقتصاد مقاومتی در سطح کشور است، رهبرمعظم انقلاب در دیدار کارگران نظام می فرماید؛« ما اگر بتوانیم از همین فرصت که امروز وجود دارد، استفاده کنیم و تلاش کنیم نفت را با فعالیت ­هاى اقتصادی درآمدزاى دیگرى جایگزین کنیم، بزرگترین حرکت مهم را در زمینه‌اقتصاد انجام داده‌ایم».

دشت هایسرسبز خنجین فرصتی برای ایجاد اشتغال با تجربه زنبورداری است، جواهری یکی از شهروندان خنجینی است که با زنبوداری توانسته علاوه بر ایجاد شغل برای خود، زمینه اشتغال ۳ نفر دیگر را هم فراهم کند.

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: کار زنبورداری را از سال ۸۹ با ۳ کندو آغاز کردم و هم اکنون بالغ بر ۱۰۰ کندوی زنبور عسل دارم.

جواهری افزود: در سال اول میزان برداشت عسل خوب بود و فروش بالایی داشتم از این رو شرایط را برای توسعه کار مناسب دیدم و تعداد کندوها را افزایش دادم.

تولیدکننده عسل اظهار کرد: در ابتدای وارد شدن به این شغل تجربیات لازم در پرورش زنبور عسل را از افرادی که در این زمینه کار کرده بودند، فرا گرفتم.

وی گفت: با توجه به شرایط و ویژگی های اقلیمی بخش خنجین، این منطقه برای پرورش زنبور عسل مناسب است اما متاسفانه این مزیت مغفول مانده و غفلت از این ویژگی سبب شده افراد کمی به این کار مشغول باشند.

جواهری بیان کرد: سالانه حدود یک تُن عسل برداشت می کنم و محصولات خود را برای فروش به بازار تهران عرضه می کنم.

این پرورش دهنده زنبور عسل اظهار کرد:خوشبختانه بازار فروش این محصول در شهرستان و هم در شهرستان های اطراف در حد مطلوبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: عسل برداشتی از کندوهای عسل به طور میانگین می‌تواند ۱۵ تا ۲۰ کیلو باشد که نصفی از آن را برای تغذیه زنبورهای عسل در زمستان نگه می‌داریم و مابقی را برای فروش با قیمتی مناسب به بازار ارائه می‌دهیم.

جواهری گفت: در کشور سه نوع عسل طبیعی، تغذیه ای و زیرزمینی تولید می شود، عسل زیرزمینی که اصلا زنبور به خود ندیده است بازار فروش ما را کساد کرده است.

این تولیدکننده عسل که از درآمد فعالیتش در تولید عسل راضی است، بیان کرد: زنبورداری از لحاظ اقتصادی و کاری دارای مزایای بسیاری است به طوری که فرد بدون اجبار، در هر ساعت و زمانی و هرگاه اراده کند می تواند نسبت به کندوها سرکشی کند.

وی گفت: زنبورداری شغلی بسیار مطهر و شریفاست که زنبور دار می تواند با آن هم دنیا و هم آخرت خود را آباد سازد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال

به گزارش جام جم آنلاین همدان، اسفندیار خزائی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی دارای همکاری هستند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای  فرهنگ سازی ، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز هنچنین توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد. 

وی بیان کرد: همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

خزائی ادامه داد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد، توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • نقد کردن درآمد یوتیوب با MCN موبیکس کیوب
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان