Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@22:49:36 GMT

اسلام هراسی میوه پوسیده درخت گلابی بازمانده ۱۱ سپتامبر

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۷۳۰۶

اسلام هراسی میوه پوسیده درخت گلابی بازمانده ۱۱ سپتامبر

پس از واقعه ۱۱ سپتامبر اوج‌گیری مجدد مفهوم قدیمی اسلام‌ستیزی در غرب و به کارگیری خشونت و تهاجم علیه مسلمانان شکل و جلوه‌ی جدیدی گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روشن خبر، روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ، جهان به یکباره به یک نقطه خیره شد. صبح۱۱ سپتامبر، ۱۹ نفر که بنا به گفته منابع غربی اعضای القاعده بودند؛ چهارهواپیمای تجاری را ربودند و خلبانی هر یک از این هواپیماها را برعهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربایندگان با قصد قبلی دو هواپیما را به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند و ربایندگان پرواز سوم نیز هواپیمای آمریکن ایرلاینز را به یکی از اضلاع ساختمان پنتاگون (مقر وزارت دفاع آمریکا) واقع در آرلینگتون در ایلات ویرجینیا کوبیدند. در نزدیکی واشنگتن دی سی نیز مسافران و خدمه هواپیمای چهارم تلاش کردند کنترل مجدد هواپیما را از ربایندگان باز پس گیرند، اما این هواپیما در زمینی واقع در نزدیکی شهر کوچک شاکسویلدر ایالت پنسیلوانیا سقوط کرد.

در حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ علاوه بر ۱۹ رباینده این چهار هواپیما، ۲٫۹۷۴ نفر نیز جان باختند. یکی دیگر از قربانیان نیز به دلیل عارضه ریوی درگذشت و ۲۴ نفرهم بر اثر وقایع ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱مفقود شدند، این حادثه بزرگ‌ترین عملیات تروریستی تاریخ ایالات متحده آمریکا به‌ شمار می‌آید.

در مورد اینکه بازیگر اصلی این حادثه چه کسی بود بحث های بسیاری مطرح شده است.

«تیری میسان»، نویسنده‌ی فرانسوی در کتاب معروفش موسوم به «دروغ بزرگ» عنوان داشته است که اقدام نومحافظه‌کاران آمریکایی مبنی بر پنهان نگه داشتن اسناد مربوط به جزییات حملات ۱۱ سپتامبر با موافقت دادگاه عالی آمریکا، فرضیه های مطرح در زمینه ی نقش آفرینی مستقیم مقامات آمریکایی و صهیونیستی در وقایع یازده سپتامبر را تایید می کند.

اینکه چرا به این سادگی ۴ هواپیما در آمریکا با آن همه سازمان های امنیتی عریض و طویل ربوده شدند؟

اینکه چرا برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی با آن سازه مستحکم به راحتی فرو ریختند؟

اینکه به لحاظ فنی سوخت هواپیمای برخورد کننده به برج‌های دوقلو برای یک چنین تخریبی که بتواند فولاد را ذوب کند کفایت نمی‌کرده است!

و بسیاری از ابهامات و چراهای دیگر در مورد این حادثه وجود دارد که در این مجال نمی گذرد.

نگاه دقیق تر به وقایعی که از حوادث یازدهم سپتامبر کلید خورده حقایقی دیگر را نمودار می سازد که گویی همچنان در غبار ناشی از فروریختن برج ها پوشیده شده اند.

اسلام‌ستیزی

افراطی گری مذهبی و رشد مسیحیت صهیونیست در نظام سیاسی آمریکا و نگرش به جوامع اسلامی به عنوان اهداف ویژه ی جنگ های تمدنی آینده را می توان در زمره ی این حقایق کتمان شده قرار داد.

پس از تحولات ۱۱سپتامبر ۲۰۰۱ الگوهای رفتاری درونی و بین‌المللی بسیاری از کشورها، بویژه ایالات متحده دستخوش تغییر و دگرگونی شد و این حملات زمانی رخ داد که در درون جامعه آمریکا، درک اذهان عمومی از به خطر افتادن امنیت کشورشان در مرحله پایینی قرار داشت و از این منظر ۱۱ سپتامبر کاملا در راستای اهداف جهانی آمریکا و برای بسط ارزش‌های آمریکایی در سه حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ با چاشنی نظامی‌گری بود و بهانه‌ای برای آمریکا برای تشکیل ائتلاف جهانی جنگ با تروریسم و لشکر‌کشی گسترده به آسیای غربی و عراق و افغانستان شد.

پس از واقعه ۱۱ سپتامبر اوج‌گیری مجدد مفهوم قدیمی اسلام‌ستیزی در غرب و به کارگیری خشونت و تهاجم علیه مسلمانان شکل و جلوه‌ی جدیدی گرفت. از ۱۱ سپتامبر به بعد اسلام و مسلمانان نقش (دیگری و دشمن) را در تقویت و تثبیت هویت غربی پیدا کردند

۱۱ سپتامبر «نماد» اسلام هراسی و اسلام ستیزی در غرب

از طرفی لابی صهیونیستی در آمریکا و اروپا سعی کرد سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر را به «نماد» اسلام ستیزی در غرب تبدیل کند، تا اولا بین مسیحیان و مسلمانان تنش ایجاد شود؛ ثانیا این تنش به لایه های درونی تر مناسبات بین الادیانی برسد و در این راستا اقدامات و برنامه ریزی های زیادی در عرصه های مختلف از جمله عرصه تاثیر گذار رسانه، کتاب، سینما، دیپلماسی و روابط بین الملل، ادیان، مکاتب فکری، اقوام و …انجام داد.

اسلام هراسی و اسلام ستیزی توسط امپراتوری های خبری و رسانه ای نظام سلطه آنچنان ساماندهی شد که نخست وزیر وقت ایتالیا در اظهاراتی نسنجیده تمدن غرب را اصیل تر از تمدن اسلامی خواند و مسلمانان را به علت آنچه او فرودستی می نامید مورد تحقیر قرار داد.

در ادامه این روند، فوکویاما یک ماه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در مصاحبه ای با روزنامه گاردین تاکید کرد که اسلام تنها نظام فرهنگی است که مدرنیته غربی را تهدید می کند. او تصریح کرد که آمریکا می تواند برای شکستن مقاومت کشورهای اسلامی در برابر مدرنیته از توان نظامی خود استفاده کند.

در همین رابطه ویلیام کوهن، وزیر دفاع اسبق آمریکا و از استراتژیست های برجسته این کشور اعلام داشت جنگ آمریکا و متحدانش با اسلام، جنگ چهارم جهانی است. وی جنگ جهانی سوم را دوران جنگ سرد و به مدت ۴۵ سال می داند و جنگ جهانی چهارم را هم نبرد بین تمدن غرب و اسلام معرفی می کند.

موزه زیرزمینی که خاطره ترس، وحشت و فرار بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر را برای بازدیدکنندگان تداعی می کند

برانگیختن حس تنفر نسبت به مسلمانان و تهدید جلوه دادن اسلام، دو عنصر اساسی در اسلام هراسی به شمار می‌رود. در همین راستا معماران بنای یادبود ۱۱ سپتامبر اتاق بزرگی تعبیه کرده اند که در این اتاق فیلم، عکس، مجله و روزنامه کشورهای مختلف جهان را که اخبار حادثه ۱۱ سپتامبر را انعکاس داده اند ،جمع آوری شده است و این اتاق فضایی ایجاد می کند تا بازدید کنندگان در برابر حجم گسترده ای از اخبار و اطلاعاتی قرارگیرند که در آنها به تحلیل و اثبات نقش مسلمانان در حادثه ۱۱ سپتامبر پرداخته و تروریست بودن آنان را در راستای اسلام هراسی به بازدیدکنندگان القا می نماید.

درخت بازمانده

معماران یهودی برای فریب مردم و شاید برای انحراف افکار و تحریک عواطف، درخت گلابی ای را که در ماه اکتبر ۲۰۰۱ در میان خاکسترهای برج دوقلو برافراشته اما سوخته بود را به عنوان نماد عاطفی در معرض دید مردم قرار داده اند و آن را درخت بازمانده نامیدند که نشان دهنده استقامت می‌باشد.

این درخت گلابی(درخت بازمانده) به طرز شگفت آوری از سقوط ساختمان جان سالم به در برده است که آن را دوباره احیا کرده اند و در حال حاضر به عنوان نماد تولد دوباره می باشد.

اسلام‌هراسی در مسلمانان جوان آمریکایی

فرهاد عباسی، دستیار پروفسور روانپزشکی در دانشگاه میشیگان و کارشناس بهداشت روانی مسلمانان اعلام داشته است که بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر، مسلمانان جوان آمریکایی به دلیل احساسات ضد اسلامی شهروندان، دچار ” ترومای مزمن” یا استرس مزمن شده اند.

بر اساس اظهارات مسلمانان، حتی در خلال تنوع جمعیتی در نیویورک، که تخمین زده می شود جمعیت مسلمانان حداقل ۶۰۰ هزار نفر در این شهر است، اهانت های اسلام ستیزانه تبدیل به بخشی از چشم انداز این شهر به ویژه بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر شده است.

در گزارشی از روزنامه آمریکایی ” نیویورک تایمز”‌ در مورد چالش های زندگی نسل جوان مسلمان آمریکایی، زن یک مسلمان می گوید: ” اگر یک مسلمان در مدرسه یا دانشگاه یک تروریست خطاب نشود، چه توسط سال پایینی ها و یا سال بالایی ها، پس او واقعا در مدرسه فوق العاده ای درس می خوانند و من برای آن ها خوشحالم.” و یک دانش آموز دبیرستانی می گوید: “یادم می آید که مادرم به خاطر پوشش حجاب مورد خشونت و مزاحمت قرار می گرفت. ” وی اظهار می دارد که خود او نیز زمانی که جوان تر بود از روسری استفاده می کرد اما بعد از اینکه با نگاه های عجیب و غریب و رفتارهای نامناسب مواجه شد،‌ ناچار حجاب از سر برداشت.

شکست پروژه اسلام هراسی

همه این ها نشان دهنده موج فزاینده اسلام هراسی بر مبنای واقعه حادثه ۱۱ سپتامبر است که از تحلیل گران و سیاستمداران گرفته تا رسانه ها سعی در ایجاد فضای دو قطبی بین مسلمانان و سایر ادیان کردند. بعد از ایجاد یک اجماع به ظاهر جهانی، سعی در حذف فیزیکی مسلمانان از طریق حمله به کشورهای اسلامی بر آمدند، قرار بود تکلیف ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای محور شرارت! (عبارتی که جرج دبیلو بوش به‌ کار برد) روشن شود که به دلایل مختلف نتوانستند و علاوه بر ناکامی در مورد ایران، طرح آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق را نیز با موانع بزرگی روبه‌رو شد.

آنها با حملۀ فیزیکی به جهان اسلام سعی کردند تا جهان اسلام را در موضع ضعف قرار دهند زیرا آنها به اشتباه تصور کردند که جهان اسلام است که اسلام را پیش می برد در حالی که مسئله این است که اسلام خود به ذات خود پیش رونده است.

بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه که باعث ضعف و تزلزل جایگاه اسرائیل بعنوان پایگاه اصلی آمریکا در منطقه شد و رشد گرایش به اسلام در اروپا و آمریکا نشان از شکست پروژه اسلام هراسی دارد.

تایمز نوشت: اندیشکده آمریکایی’ پیو ‘ ( Pew Research Centre) از طریق بررسی شاخصه های جمعیتی دریافته است که در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ میلادی، شمار پیروان دین اسلام، ۷۳ درصد افزایش خواهد داشت.

این روزنامه انگلیسی افزود: این در حالی است که بر اساس یافته های این موسسه، در همین بازه زمانی، درصد افزایش شمار افرادی که دین شان را مسیحیت عنوان می کنند، ۳۵ درصد خواهد بود.

اکنون غرب در ادامه پروژه اسلام هراسی به گونه ای این بازی را به داخل جمعیت مسلمانان کشیده و ایجاد گروهای تکفیری همچون داعش که با پرچم دین دست به هر عمل شنیع و غیر انسانی می زند، رشد یافته و پرورش شده همین مکتب اسلام هراسی اما با پیچیدگی بیشتر است که به یاری خداوند، گفتمان مقاومت اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران توانست شکست سنگینی بر پیکره این ایده آمریکا و غرب نیز وارد آورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۷۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر از این تعداد بازماندگان از تحصیل سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار اعلام شده اند.

وی با بیان اینکه شمار دانش آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: علاوه بر این سه هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین شمار دانش آموزان با حدود ۹۰ درصد را دانش آموزان افغان تشکیل می‌دهند و اتباع عراقی و سوری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته معلم تحت عنوان «همه مدیون تو هستیم» اعلام شده است، گفت: در قالب برگزاری آزمون‌های استخدامی مختلف برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این شمار به ۱۲ هزارو ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابد، بنابراین در سال تحصیلی آینده کمبود معلم نخواهیم داشت.

شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در خراسان رضوی نیز گفت: کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده است و احکام لازم برای معلمان استان صادر شد.

به گفته وی، کلیه معلمانی که احکام آنان تا پایان اسفند ماه پارسال صادر شده است، معوقات را دریافت کردند.

تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی در خراسان رضوی

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز گفت: در سال گذشته ۳۰۱ پروژه آموزشی با تعداد هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد افزایش دارد.

جاسم حسین پور افزود: سال گذشته پنج استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شد و امسال نیز چهار استخر دیگر تحویل و برای چهار استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی احداث پنج هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی در این زمینه است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی ۱۰۵ کلاس، بنیاد برکت ۱۷۷ کلاس، کمیساریای عالی ۴۰ کلاس، سازمان مسوولیت‌های اجتماعی ۷۰ کلاس و خیرین ۵۰۰ کلاس درس را در این استان ساختند.

وی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور پنج و ۲ دهم متر مربع است، در حالی که این رقم در خراسان رضوی چهار و سه دهم متر مربع است.

حسین پور با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش آموزی کشور است، گفت: هر چه جمعیت دانش آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: سال گذشته این اداره کل سه هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است