Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عليرضا قرباني در ادامه تور کنسرت‌هاي آلبوم «فروغ» به آهنگسازي «سامان صميمي» در برج ميلاد تهران روي صحنه رفت. اين خواننده سرشناس موسيقي اصيل ايراني شامگاه شانزدهم شهريورماه قطعات آلبوم جديدش را اجرا کرد. اين کنسرت با وجود تقارن با چندين اجراي ديگر در پايتخت که اغلب آنها هم سنتي و کلاسيک بودند با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و مجموع اجراهاي آلبوم فروغ در تهران به پنج شب رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عليرضا قرباني تيرماه به مدت 4 شب در تالار وحدت اجرا داشت و پس از آن تور کنسرت‌هايش را در شهرهايي نظير اهواز، رشت، کرج، تبريز، بروجرد و قزوين و... برگزار کرد.
اما کنسرت شانزدهم شهريور عليرضا قرباني هم مانند اجراهاي گذشته او به کارگرداني «رضا موسوي» و با پرفورمنس‌ روي صحنه رفت. در ابتداي پرفورمرهاي گروه که همگي لباس‌هاي مشکي بر تن داشتند با سازه‌هاي سفيدرنگ و حجم‌دار که در دست داشتند به جلوي صحنه آمدند و در يک خط قرار گرفتند. در ادامه و هم‌زمان با اجراي قطعه «ميخانه در افتاده»، عليرضا قرباني به جلوي اين پرفورمرها آمد و اين اثر را با پس‌زمينه سفيدرنگي که آنها تهيه ديده بودند اجرا کرد. با استقرار تمامي اعضاي گروه عليرضا قرباني در کنار سامان صميمي روي جايگاه مخصوص به خود نشست و تصنيف شهره شهر را خواند. در هنگام اجراي اين کار پرفورمرهاي برنامه با سازه‌هاي پلاستيکي سفيدرنگي که در اختيار داشتند يک به يک به گوشه صحنه رفتند و يک طرح سه بُعدي را تشکيل دادند. دقيقاً مشخص نبود که اين طرح بيانگر چيست اما با نورپردازي روي آن، فضاي جالبي در ضلع سمت راست صحنه ايجاد شد. در نوع کارگرداني اين کنسرت و خصوصاً حضور اين پرفورمرها روي صحنه تا حدي سردرگمي و شلوغي ديده مي‌شد. به دليل اينکه سازه‌هاي پلاستيکي و سفيدرنگي که براي آنها تعبيه شده بود به دليل مشخص بودن جاي دستگيره‌ها و برش‌ها ظاهر چندان جذابي نداشت. همچنين طول و عرض آنها به گونه‌اي بود در رفت و آمدها حواس مخاطبان را تا حدي از اجرا پرت مي‌کرد. در بخشي که اين پرفورمرها در گوشه استيج تشکيل يک طرح سه بعدي را مي‌دادند هم حضور آنها به گونه‌اي بود که کلاً ديد گوشه سمت چپ سالن و خصوصاً چند رديف اول نسبت به استيج مختل مي‌شد. به طور کلي برخلاف کارگرداني‌هاي گذشته رضا موسوي و گروهش براي کنسرت‌هاي عليرضا قرباني که هميشه پرفورمنس‌ها و بخش‌هاي مختلف در خدمت و همراه اجرا بودند، اين بار چنين اتفاقي به طور کامل رخ نداد.
اما يکي از بخش‌هاي جالب اين کنسرت که تصاوير و ويدئوهاي آن به سرعت از داخل سالن در فضاي مجازي منتشر شد مربوط به اجراي تصنيف «بي‌قرار» بود. براي اجراي اين اثر عليرضا قرباني، سامان صميمي، ميلاد محمدي و پويا سرايي به جلو آمدند و روي استيج نشستند. آنها در اين بخش به ترتيب سه‌تار، مشتاق، سه‌تار و شورانگيز مي‌نواختند و زکريا يوسفي هم با نوازندگي دف همراهي‌شان مي‌کرد. همخواني اين نوازنده‌ها با عليرضا قرباني و همچنين نوع اجراي آنها با استقبال جالب حاضرين مواجه شد. در هنگام اجراي اين کار هم سه پرفورمر با سازه‌هاي پلاستيکي که روکش نقره‌اي رنگ روي آنها قرار گرفته بود در پشت سر نوازنده‌ها قرار داشتند که بازتاب نور جالبي در سالن داشت.
مستانه مي‌گريزي، عاشقانه، سجده عقل و فروغ هم ساير قطعات اين کنسرت بودند. سامان صميمي (آهنگساز، کمانچه، تار)، پويا سرايي (سنتور، سه‌تار)، ميلاد محمدي (تار، شورانگيز)، نيلوفر محبي (ويلن)، امين عطايي (ويلن)، پريسا پيرزاده (ويلا)، ماکان خويي نژاد (ويلن‌سل)، فرشيد پاتينيان (کنترباس)، زکريا يوسفي (سازهاي کوبه‌اي) و همايون نصيري (سازه‌هاي کوبه‌اي) اعضاي ارکستر عليرضا قرباني در اين برنامه بودند.
در پايان برنامه هم به دليل درخواست‌هاي حاضرين، قطعه «ارغوان» به آهنگسازي «مهيار عليزاده» و «مدار صفر درجه» به آهنگسازي «فردين خلعتبري» به عنوان قطعات بيز اجرا شد که در نوع خود اتفاق متفاوتي محسوب مي‌شد. به دليل اينکه اين آثار براي ارکستر بزرگ تنظيم شده‌اند. اين برنامه به همت موسسه «ققنوس» برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود

دور جدید برگزاری کنسرت‌های پاپ در استان خوزستان، شب گذشته ۷ اردیبهشت با کنسرت مجید رضوی در سینما فردوسی اهواز از سر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، تیرماه سال ۱۴۰۱ بود که حواشی و اتفاقات عجیب در مقابل سینما هلال اهواز، باعث شد که کنسرت سیروان خسروی با جنحال‌های فراوان لغو شود و از آن روز تاکنون، به جز چند اجرای جسته و گریخته، روند برگزاری کنسرت در این استان با اختلال مواجه شده بود و حتی مدیرکل ارشاد در این استان تغییر کرد. 

اما شب گذشته پس از حدود دو سال بار دیگر روند برگزاری کنسرت در این استان به ادعای فعالین موسیقی در خوزستان از سر گرفته شده است و قرار است هر ماه دو خواننده در اهواز و شهرهای اطراف روی صحنه بروند. 

مجید رضوی شب گذشته نخستین کنسرت دور جدید اجراهای زنده در این شهر را روی صحنه برد و با استقبال جالب توجه مردم اهواز رو به رو شد.

این خواننده با اجرای بیش از ۲۰ قطعه در این کنسرت، شب ویژه‌ای را برای دوستدارانش ساخت و در اواسط کنسرت رو به حاضرین در سالن گفت: «اهواز و خوزستان جزو بهترین مردمان ایران هستند که در فضای فرهنگ و هنر کارنامه ایدرخشان دارند. امیدوارم با همکاری مسئولین، سالن‌های در خور شأن این مردم برای کنسرت ساخته شود.»

حمزه صحرایی تهیه کننده کنسرت مجید رضوی در اهواز درباره آغاز مجدد روند برگزاری کنسرت در این استان معتقد است: «برگزاری کنسرت در خوزستان پس از اتفاقات کنسرت سیروان خسروی که من تهیه کننده آن اجرا هم بودم، به مشکلاتی خورد که با تدبیر مدیران فرهنگی استان بالاخره تصمیم بر این شد که بار دیگر شاهد برگزاری کنسرت در استان باشیم. تلاش و همدلی مدیران فرهنگی استان و فعالین و تهیه کننده‌های موسیقی باعث شده که ما با اطمینان در این حوزه فعالیت‌هایمان را از سر بگیریم و قطعا دیگر ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» تکرار نخواهد شد.»

صحرایی افزود: «برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای برگزاری کنسرت در خوزستان صورت گرفته که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد و بی‌شک استان خوزستان که دارای پیشینه‌ای فرهنگی و هنری در همه این سال‌ها بوده، برای ادامه روند کاری در سال پیشرو، کارنامه‌ای پربار را با همکاری مدیران ارشاد در استان تجربه خواهد کرد.»

در هفته‌های آینده خوانندگانی از جمله معین زد، سهراب پاکزاد، حامیم و... در این استان روی صحنه خواهند رفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم