Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمانه زنی ها در مورد استادار آذربایجان شرقی بعد از استعفای معاون سیاسی وزیر کشور و احتمال انتصاب اسماعیل جبارزاده به جای او، بیشتر شد. برخی سید حسین هاشمی را استاندار بعدی آذربایجان شرقی می دانند اما نمایندگان استان با این گزینه موافق نیستند. گروه سیاست نامه نیوز: علی اصغراحمدی از معاونت سیاسی وزارت کشور استعفا داد و عبدالرضا رحمانی‌فضلی اسماعیل جبارزاده استاندار فعلی آذربایجان شرقی را به عنوان جایگزین او در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبارزاده این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است و یکی از استانداران اصلاح طلب دولت یازدهم به حساب می آید. او متولد خوی است و چند دوره نمایندگی مجلس - مجلس چهارم تا هفتم- را در کارنامه دارد. این جابجایی دو سوال ایجاد می کند نخست اینکه علی اصغر احمدی عضور حزب همبستگی به کجا خواهد رفت و دوم اینکه چه کسی جایگزین استاندار اصلاح طلب آذربایجان شرقی می شود؟ در مورد پرسش اول هنوز هیچ گمانه ای طرح نشده اما حرف و حدیث ها در مورد استاندار بعدی آذربایجان شرقی بسیار است. برخی می گویند که سید حسین هاشمی استاندار تهران در دولت یازدهم جایگزین او خواهد شد. این شایعه آنقدر قوی است که ویکی پدیا نیز هاشمی را استاندار آذربایجان شرقی معرفی می کند! برخی دیگر نیز از استاندار شدن چیت چیان وزیر نیرو در دولت نخست روحانی صحبت می کنند. نام های دیگری از وزرای سابق نیز در فهرست استانداران احتمالی آذربایجان شرقی دیده می شود اما مجمع نمایندگان استان با همه این گزینه ها مخالف اند.یوسف داوودی نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با نامه نیوز جوان گرایی را اصلی ترین معیار نمایندگان استان برای انتصاب استاندار دانست. او تاکید کرد: گزینه های بسیار خوبی در استان داریم که هم سابقه مدیریت دارند نو هم نمایندگی مجلس.داوودی از بیان نام گزینه مورد اجماع نمایندگان استان پرهیز کرد تا به شایعات دامن نزند اما از وزارت کشور بسیار گلایه داشت. او عدم مشورت با نمایندگان استان را نشانه نادیده گرفتن و بی توجهی به رای مردم دانست و گفت: « کابینه دوازدهم رای قاطع از نمایندگان مجلس گرفت و این یعنی که ما گام نخست را برای تعامل با دولت برداشتیم اما از آن طرف نشانه ای مبنی بر علاقه به ادامه این تعامل نمی بینیم».وی افزود: «هیچ تماسی با ما گرفته نشده است و صورت خوشی ندارد که ما برای اعلام نظر خود به وزارت کشور تماس بگیریم . این درحالی است که مشورت با نمایندگان نشانه احترام به رای مردم است. ما از دولت در این مورد گلایه داریم و بعضا نمایندگان در شهرستان های خود از انتصاب یک فرماندار باخبر نمی شوند. در موارد حتی به مراسم تودیع و معارفه نیز دعوت نشده اند . این ها نشانه خوبی نیست و مانع تعامل دولت و مجلس می شود».این نماینده مجلس در مورد شاخص های مورد نظر نمایندگان استان برای انتخاب استاندار گفت: «ما در مورد ضرورت جوانگرایی اتفاق نظر داریم. در عین حال به یک مدیر شایسته که نیازها و مسایل استان را بشناسد نیازمندیم. به عنوان مثال در آذربایجان شرقی با بحران های آب، بیکاری و صنایع مواجه هستیم و استاندار بعدی باید بتواند از پس این مشکلات برآید».او در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان استان با گزینه های احتمالی که نامشان شنیده می شود، موافق هستند یا خیر گفت: « احتمالا مدیران قدیمی خودشان هم خسته شده باشند و نیاز به استراحت دارند. وقت آن است که به جوان ترها فرصت داد».

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد فاز اجرا شد

ایسنا/هرمزگان ظهر امروز عملیات اجرایی پروژه احداث پل روستای خورگو از توابع مرکزی بندرعباس آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هفتم اردیبهشت با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ‌زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزء برنامه‌ی اصلاحی است.

 دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی درمسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه‌ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.  

به گزارش ایسنا، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت