Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارآفرینی که کار خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی آغاز کرده از موانع و مشکلات عرصه تولید و تجربه های موفق خود می گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام حسنلو امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه کارشناس رشته کشاورزی هستم از سال 1391 کار پرورش قارچ را زنجان شروع کرده ام، اظهار کرد: در حال حاضردوسالن 90 متری 10 تنی پرورش قارچ را اداره می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی سالن های پرورش قارچ 30 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی برای تهیه مواد اولیه سالن های پرورش قارچ دریافت کرده ام که هر سالن 10 تن حدود پنج تا شش میلیون هزینه دارد، ابراز کرد:جمعاً هر سالن پرورش قارچ با لوازم جانبی حدود 10 میلیون تومان در هر دوره هزینه دارد که 40 روز شروع به برداشت می کنیم و 20 روز هم باردهی ادامه دارد.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه مواد اولیه که وارد سالن می شود حدود 20 تا 30 درصد ار قارچ ها برداشت می شود، عنوان داشت: با راه اندازی پرورش قارج زمینه اشتغال پنج نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کرده ام.

حسنلو با اشاره به اینکه برای فروش قارچ های تولیدی عرضه مستقیم داریم و درسطح استان و برخی از استان ها محصولات تولیدی خود را به فروش می رسانیم، تصریح کرد: در روز اول 200 تا 300 کیلوگرم باردهی داریم و در این راستا با پشتیبانها دیگر همکاری می کنیم و امروزه حدود یک سال نیم است که کار پخش را خودمان انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی خود را در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ،بیجار و در سطح استان زنجان به فروش می رسانیم،افزود: در فکر توسعه سالن های پرورش قارچ هستم که تعداد سالن های خود را از دو سالن 10 تنی به هفت سالن ارتقاء دهم.

بانوی کارآفرین زنجانی با اشاره به اینکه مصرف قارج در بین مردم هنوز جا نیافتاده است، ادامه داد: سرانه مصرف قارچ در استان زنجان نسبت به سایر استانها پایین است،اضافه کرد: به نظر من نبود تبلیغات لازم در مورد استفاده از قارچ یکی از علت های مهم استفاده نکردن مردم از قارچ است چرا که فوایدی که قارچ دارد کمتر از گوشت نیست.

حسنلو یا بیان اینکه محصولات تولید خود را صد در صد به فروش می رسانیم، خاطرنشان ساخت: گاهاً رخ داده در هر دوره در فروش محصولات خود ضرر کرده باشیم و شده دوره ای هم ماهانه 2.5 میلیون تومان سود کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمپوست های استفاده شده در سالن های پرورش قارچ هم هنوز در بین کشاورزان جا نیافتاده است، تاکید کرد: کمپوست استفاده شده در سالن های پرورش قارچ کود مناسبی برای زمین های کشاورزی است فقط شوری بالای دارد که باید در یک فضای باز و مسطح بماند باران بخورد تا آب شویی شود و به عنوان یک کود مناسب در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه علاوه بر سالن های پرورش قارچ تولید کننده های دیگری هم هستند که تحت پوشش قرار داده ایم و مواد اولیه، مشاوره و قارچ تولیدی آنها را گرفته و در بازار عرضه می کنیم،ادامه داد: در کل استان زنجان حدود 30 تا 35 تولید کننده قارچ وجود دارد که پارسال به دلیل نوسانات بازار خیلی از تولید کنندگان کار پرورش قارچ را رها کرده اند.

حسنلو با اشاره به اینکه کمپوست تولید تهران است و از تهران وارد استان می شود، گفت: برای وارد کردن کمپوست از تهران در راستای تولید قارچ اگر دمای کمپوست بیشتر از 27 تا 28 بیشتر شود شروع به کپک زدن می کند که در تابستان افت بار و هزینه بار شامل می شود .

وی با بیان اینکه بیمه یکی از مشکلات اساسی ما است، اظهار کرد: پرورش قارچ به خاطر ضرر و زیان بالایی که دارد در بخش کشاورزی هیچ گونه بیمه ای تعلق نمی گیرد.

بانوی کارافرین زنجانی در پایان خاطرنشان ساخت: جوانان جویای کار اگر می خواهند کار آفرینی کنند اول بازار را بسنجند یا یک پشتیبان داشته یاشند تا بعد از تولید محصولات ،محصولات تولیدی را به راحتی در بازار عرضه کنند.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نظر می رسد فرمول رسیدن به آرزوهایمان این است که موانع را کنار بزنیم و مسیر را پیش روی خود هموار کنیم. این داستانی است که توسط بسیاری از سخنرانان انگیزشی و خودیاری نقل شده است.

بیشتر بخوانید: چه زمان‌هایی در زندگی باید نه بگوییم؟

اما طبق یک مطالعه جالب در کالج اقتصاد دانشگاه هاروارد حقیقت شگفت انگیزی در مورد انگیزه و موفقیت طولانی مدت مطرح شده است. محققان این دانشگاه اثر پذیرش در بین همه افراد مذکر و مونث را مطرح می‌کنند.

طبق این مفهوم رسیدن به موفقیت به بهترین وجه لزوما پاک کردن موانع نیست بلکه پذیرش آنهاست که همیشه همراه اصطحکاک و چالش است.

محققان هاروارد این قضیه را با ارائه شغلی برای رانندگان کامیون در حمل و نقل بارهای مشتری‌ها امتحان کردند. از بین ۲۷هزار راننده ثبت نام کرده در دپارتمان حمل و نقل ایالت اورگان دو مرحله ثبت نام سخت و آسان ترتیب دادند و در مراحل بعد معلوم شد کسانی بیشتر به کار خود متعهد ماندند که مراحل ثبت‌نام سخت‌تری را پشت سر گذاشته بودند.

محققان هاروارد می‌گویند: چه چیزی می تواند موانع اضافی را جذاب کند؟ این تحقیق چندین نظریه را پیشنهاد می‌کند. شاید مقاومت اولیه مالکیت روانی ما را بر اعمالمان تقویت کند و نتایج را شخصی‌تر و در نتیجه مهم‌تر کند.

تلاش لازم برای غلبه بر موانع ممکن است تمرکز ما را بیشتر کرده و جاه‌طلبی را کاهش دهد. پیامدهای تاثیر پذیرش برای هدف گذاری و دستیابی، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای، جالب است. این نشان می دهد که موفقیت پایدار و تغییر رفتار ممکن است از پاک کردن همه چالش ها نشات نگیرد، بلکه از معرفی دقیق موانعی که نیاز به مشارکت فعال و تعهد ما دارند، ناشی شود.

منبع: اطلاعات آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228744 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند