Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از روستاهای پرجمعیت در خراسان جنوبی از آنتن دهی نامناسب تلفن همراه و اینترنت گلایه دارند، در صورتی که دولت یکی از بزرگترین افتخاراتش را اینترنت دار شدن روستاها می‌داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،در عصر و زمانی زندگی می‌کنیم که اینترنت و استفاده از آن جزء لاینفک زندگی ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه بسا که افراد زیادی با استفاده صحیح از اینترنت برای خود منبع درآمدی به وجود آورده اند و تلفن همراه و اینترنت دراین دوره یکی از ملزومات و واجباتی است که همه دارند.

اما در این عصر که عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات است روستاهایی در خراسان جنوبی با جمعیت بالا وجود دارد که مردمانش از نعمت تلفن همراه و اینترنت پر سرعت بی بهره اند.

این در صورتی است که چندین بار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت قبل به خراسان جنوبی سفر کرده و خبر از افزایش پهنای باند اینترنت در خراسان جنوبی و روستاها داده است.

هادی خسروی، یکی از اعضای شورای روستای چاهک موسویه، در گفتگو با خبرنگار خاورستان،از آنتن نداشتن تلفن همراه و نبود اینترنت در این روستا خبر داد و گلایه مند بود.

وی افزود: روستای چاهک موسویه و علی آباد که بیش از چهار هزار نفر جمعیت دارد، آنتن دهی تلفن همراه در این روستاها با اختلال مواجه است.

عضو روستای چاهک بیان کرد: چند سال قبل اپراتور تلفن همراه این روستاها همراه اول بود و به دلیل بالا بودن حجم ترافیک ارسال و دریافت تماس و پیامک از طریق این اپراتور با اختلال روبه رو شده و برای بهبود وضعیت شبکه آنتن دهی روستایی GSM برای این روستاها آوردند.

خسروی اذعان کرد: اکنون بعد از گذشت چند سال این اپراتور نیز جوابگوی مردم نبوده و اگر کسی بخواهد از این شبکه آنتن دهی روستایی استفاده کند باید تنظیمات تلفن همراه خود را تنظیم کرده تا آنتن پیدا شود.

وی با بیان این‌که این روستاها در مسیر جاده اصلی بیرجند_سه قلعه واقع شده و روزانه رانندگان زیادی از این منطقه عبور می‌کنند، خاطر نشان کرد: آنتن دهی تلفن همراه رانندگان هم دچار اشکال شده است.

عضو شورای روستای چاهک گفت: در واقع این شبکه آنتن دهی روستایی برای افرادی که اطلاع نداشته با هر بار عبور و مرور از این مسیر باید تنظیمات تلفن همراه خود را تنظیم کنند به یک نقطه کور آنتن دهی تلفن همراه تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر مشکل آنتن دهی، اینترنت تلفن همراه نیز در این روستاها خیلی خراب است به حدی که زندگی جوانان را که با اینترنت سروکار داشته تحت تاثیر قرار داده است.

خسروی بیان کرد: علاوه براین مشکلات در چند سال اخیر هر کسی برای خرید امتیاز تلفن ثابت خانگی اقدام کرده از امتیازات تلفن بی سیم به او واگذار شده و ظاهرا پست تلفن ثابت نبوده و این درصورتی است که از طریق خط تلفن بی سیم نمی‌توان از اینترنت خانگی ADSL استفاده کرد.

عضو شورای روستای چاهک اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات اهالی روستای چاهک، وجود اپراتور تلفن همراه اول در روستای شوشود است که در 20 کیلومتری چاهک واقع شده و هنگام آنتن یابی از طریق تتظیمات موبایل شبکه همراه اول روی تلفن همراه های روستای چاهک افتاده و کلا هر دو شبکه آنتن دهی(روستایی GSMو همراه اول) برای مدتی از دسترس خارج و اصلا پیدا نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هر موقع که اهالی این روستا ها به شهر و یا جای دیگری بروند باید برای آنتن دهی تلفن همراه خود از طریق تتظیمات تلفن همراه شبکه یابی کنند و اگر کسی از این موضوع بی اطلاع باشد شاید تا مدت طولانی تلفن همراهش آنتن نداشته باشد.

خسروی با بیان اینکه در این دوره درصد زیادی از کارها و امورات مردم به ویژه جوانها از طریق تلفن همراه و اینترنت می‌گذرد، عنوان کرد: برای رفع مشکل چندین بار به مرکز مخابرات شهرستان قاین مراجعه کرده اما پاسخ درستی دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد:مخابرات شهرستان قاین در پاسخ برای رفع مشکلات گفته اند برای رفع مشکل اینترنت داخل روستا وای فای نصب می‌شود اما همه مشکل که با نصب وای فای برطرف نمی‌شود.

عضو شورای روستای چاهک عنوان کرد: برای رفع مشکل آنتن دهی هم گفته اند اپراتور همراه اول می آورند اما تاکنون خبری نشده و ما درخواست راه اندازی اپراتور ایرانسل را از مخابرات قاین داشته ایم که باز هم اقدامی مبنی بر رفع مشکل صورت نگرفته است.

برای رساندن گلایه مردم روستای چاهک و علی آباد شهرستان قاین و رفع مشکل با مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی گفتگو کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات مردم این روستاها شدیم.

محمد حسین عیدی زاده، مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی،در گفتگو با خبرنگار خاورستان،اظهار کرد: روستای چاهک موسویه تحت پوشش GSM استانی است؛ از این جهت پوشش همراه از طریق رومینگ تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی بیان کرد: بدیهی است که به منظور دست یابی به ارتباط با کیفیت بهتر باید تنظیمات شبکه به صورت دستی بر روی گوشی های تلفن همراه انجام شود.

عیدی زاده اذعان کرد: لازم است این نکته را تذکر دهم که توسعه ارتباطات روستایی از طریق تامین اعتبارات دولت (از محل USO) امکان پذیر بوده و تشخیص اولویت و شامل نقاط مذکور در قالب طرح خدمات USO از اختیارات حاکمیتی وزارت و فناوری اطلاعات است.

از این جواب مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی می‌توان فهمید که مشکل روستای چاهک و علی آباد برطرف شدنی نیست و همان طور که تاکنون برای برقراری ارتباطات تنظیمات تلفن همراه خود را دستی انجام می‌دادند بعد از این هم همین راه را ادامه دهند.

در قرنی که به قرن ارتباطات مشهور است و مسئولان اینترنت دار شدن روستاها را از افتخارات خود دانسته و همه جا از آن یاد می‌کنند بهتر است که به این‌گونه مشکلات آنتن دهی تلفن همراه و عدم برقراری اینترنت در روستاهایی با جمعیت بالا توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی