Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- شاهنامه خوانان و نقالان برتر منطقه زاگرس نشین ایران پنجشنبه شب در شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، از سوی هیات داوران در بخش شاهنامه خوانی زیر 30 سال سید موسی موسوی از چهارمحال و بختیاری رتبه نخست را کسب کرد و میلاد صادقی و امین جلیل هر دو از چهارمحال و بختیاری رتبه های دوم و سوم را بدست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بخش شاهنامه خوانی بالای 30 سال ، هیات داوران از کیسخرو دهقانی از لرستان را به عنوان نفر اول معرفی کردند و ابوالفتح رحتمی از تهران دوم شد و سید اکبر موسوی موفق به کسب رتبه سوم این جشنواره شد.
در بخش نقالی زیر 10 سال از سوی هیات داوران مهدیس قاسمی، مهرانا زند، آنوشا الوندی، امیر احسان کرمی، نورا خادمی ، یاسمین یوسف زاده ، آناهیتا کاردانی، آوا نیکبخت و فاطمه کاردانی تقدیر شدند.
در بخش نقالی 11تا 15 سال نیز آیناز فکروند از بوشهر و المیرا جمالی از چهارمحال و بختیاری رتبه نخست را کسب کردند و مهرشاد قاسمی از خوزستان وعسل بازرگان از کرمانشاه رتبه های دوم و سوم را بدست آوردند.
در این رشته در رده سنی 16تا 25سال نیز فاطمه مکاریان از بوشهر اول شد، زهرا محمودی از خوزستان و فاطیما پورقاسمی از همدان رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در دهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی 40 نفر از شاهنامه خوانان برتر کشور مناطق زاگرس نشین رقابت کردند.
جواد کارگران روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 120 اثر به دبیرخانه جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین ارسال شد که از این تعداد 40 نفر به مرحله رقابتی و نهایی راه یافتند.
به گفته وی، آثار رسیده به این جشنواره را علی جمالی به عنوان ناظر داوری و امیر سیاووش فرهادی، ربیع الله فرهمند، عاطفه زمانی و هوشنگ شاهین پور بررسی کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: این جشنواره با حضور هنرمندان استان های آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، همدان و هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال وبختیاری برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در بین قوم بختیاری شاهنامه خوانی و نقالی از قدمت دیرینه ای برخوردار است و در بسیاری از مهمانی بختیاری ها، شاهنامه خوانی یک رسم است.
شهرستان لردگان در 190 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری