Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کوالالامپور - ايرنا - وزير مهاجرت استراليا روز جمعه اعلام کرد صدها نفر از مهاجران غيرقانوني از جمله گروهي از ايراني ها که درخواست پناهجويي آنها پذيرفته نشده است طي چند هفته آينده به بازداشتگاه جديدي در پاپوا گينه نو منتقل خواهند شد.

به گزارش ايرنا، `پيتر داتون` وزير مهاجرت استراليا، گفت بيش از 200 تن از افرادي که درخواست پناهندگي آنها رد شده، يا آمريکا آنها را براي اسکان مجدد مورد پذيرش قرار نداده است و يا مانند ايراني ها که مانع اخراج شدن مي شوند پس از 31 اکتبر (9 آبان) به يک بازداشتگاه جديد در پاپو گينه نو منتقل مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به پارلمان استراليا گفت: اين افراد حدود 200 نفر هستند که به نظر نمي رسد پناهندگي آنها مورد پذيرش قرار گيرد و بايد به محل جايگزيني از مرکز پردازش منطقه اي مانوس منتقل شوند.
`عبدالحسين وهاجي` سفير ايران در استراليا روز گذشته با اشاره به برخي شنيده ها در مورد انتقال تعدادي از پناهجويان ايراني و ديگر کشورها به آمريکا، گفت: قرار است به تعدادي از اين افراد رواديد خاص بدهند، اما وضعيت 120 تا 150 نفر مشخص نيست و اين افراد نيز بايد هر چه سريع تر در مورد بازگشت تصميم بگيرند و زندگي خود را تباه نکنند.
وي به تصميم پاپوا گينه نو براي تعطيلي بازداشتگاه مانوس تا آخر اکتبر اشاره کرد و گفت که دولت استراليا به همين دليل تصميم دارد تکليف پناهجويان و مهاجران غيرقانوني را مشخص کند.
وهاجي گفته بود: وضعيت افرادي که تقاضاي آنها براي انتقال به آمريکا و يا استراليا پذيرفته نشده است نگران کننده مي باشد و مشخص نيست کجا نگهداري خواهند شد.
اما وزير مهاجرت استراليا براساس گزارش رسانه هاي محلي اين کشور امروز اعلام کرد اين افراد به بازداشتگاه جديدي در پاپوا گينه نو منتقل خواهند شد.
حدود 800 مهاجر غيرقانوني و پناهجو در بازداشتگاه مانوس پاپوا گينه نو نگهداري مي شوند و برخي از آنها حدود چهار سال است در انتظار تعيين تکليف وضعيت خود هستند.
استراليا سياست سختگيرانه اي در قبال مهاجران و پناهجوياني دارد که تلاش داشتند خود را از طريق دريا به اين کشور برسانند و آنها را پس از بازداشت به اردوگاه هايي در جزيره مانوس در پاپوا گينه نو و يا نائورو منتقل کرده است.
کانبرا تاکيد دارد اين افراد هرگز به استراليا منتقل نخواهند شد.
تارنماي شبکه `اي.بي.سي` استراليا روز جمعه اعلام کرد: پناهجوياني که چهار سال در جزيره مانوس زندگي کرده اند، اکنون با اقامت نامحدود در يک مرکز بازداشت ديگر در پاپوآ گينه نو روبرو هستند.
وزير مهاجرت استراليا گفت: ممکن است کساني که حدود 200 نفر هستند و به نظر نمي آيد پناهنده باشند به مکان ديگري در پاپوا گينه نو منتقل شوند، زيرا آنها ادعاي قانوني ندارند.
وي گفت که حدود نيمي از اين مردان که حدود 100 نفر مي شوند موافقت خود را براي بازگشت به کشورهاي مبدا اعلام کرده اند.
اين وزير استراليايي گفت: بسياري از اين افراد را نمي توان اخراج کرد، زيرا کشورهايشان با بازگشت اجباري آنها موافق نيست.
سفير ايران در استراليا با مخالفت با اخراج اجباري اين مهاجران غيرقانوني، از مهاجران غيرقانوني ايراني که قصد داشتند وارد خاک استراليا شوند و اکنون در بازداشتگاه مانوس نگهداري مي شوند خواست با توجه به موقعيت و شرايطشان براي بازگشت آزاد به ايران تصميم بگيرند چون با کمال ميل از حضورشان در ايران استقبال مي شود.
وي با اشاره به اين که اين مهاجران ايراني به صورت قانوني از کشور خارج شدند، اما پس از بازداشت توسط استراليا در بازداشتگاه هاي مانوس و نائورو نگهداري مي شوند، گفت: هر فرد اختيار دارد تصميم بگيرد به کجا برود و کاري انجام دهد و جمهوري اسلامي ايران هيچگاه فشار دولت استراليا را براي بازگشت اجباري اين مهاجران نپذيرفته است.
براساس گزارش شبکه `اي.بي.سي`، اين افراد احتمالا در يک بازداشتگاه 20 ميليون دلاري که دولت استراليا در حومه بندر مورسبي پايتخت پاپوا گينه نو در حال ساخت است، اسکان مي يابند.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپيمان يغمايي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است