Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله پالیتیکو اعلام کردند که جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا در حال رایزنی با اعضای کنگره و مقامات اروپایی برای حفظ توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ است.

تهدیدهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه توافق هسته ای موجب شده تا وزیر خارجه سابق آمریکا که نقشی اساسی در مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ داشت، دست به این اقدام بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجله با اشاره به جلسه توجیهی چند روز پیش مقامات سابق دولت آمریکا با خبرنگاران گفت: کسانی که زمانی معاون رئیس جمهور سابق آمریکا بوده اند در حال برگزاری نشست و تماس با نمایندگان کنگره و همکاری با رسانه ها در راستای حفظ برجام هستند.

جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، وندی شرمن، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا، کالین کال، مشاور امنیت ملی، جو بایدن معاون اوباما و جان فاینر، رئیس دفتر جان کری افرادی بودند که در این نشست حضور داشتند.

یک مقام سابق آمریکایی که اخیراً با جان کری صحبت کرده میگوید که وی به طور مرتب با همکاران سابق خود و همچنین با مقام های اروپایی که نقش مهمی در حصول برجام داشتند در تماس است.

این مجله در ادامه با اشاره به برخی گزارش ها می نویسد به تازگی گزارشهایی منتشر شده مبنی بر اینکه سران برخی کشورهای اروپایی، از جمله رئیس جمهور فرانسه ممکن است از ایده «توافق های تکمیلی برجام» استقبال کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شب گذشته ضمن تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران اعلام کرد که در برابر اقدامات ایران بیکار نخواهیم بود.

ترامپ گفت: ایران روح توافق هسته ای را نقض کرده است و اقداماتی را که در این زمینه انجام می دهد هرگز قبول نمی کنیم و در مقابل اقدامات ایران بیکار نخواهیم بود.

همچنین شب گذشته وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد که ۲ شرکت و هفت فرد ایرانی، در لیست تحریم های آمریکا قرار داده است.

این افراد به اتهام همکاری در زمینه اشاعه تسلیحاتی، حمایت از تروریسم و جرایم سایبری در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند.

وزیر خزانه‌ داری آمریکا پس از اعمال تحریم های جدید علیه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد به اقدامات خود علیه ایران ادامه می‌دهیم.
منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم