Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حالا می‌توان گفت دانشگاه شریف هم "سردر" دارد. سردری که همین چند روز پیش با حضور رئیس و معاونان دانشگاه و برخی مسئولان کشوری افتتاح شد. اما مثل این‌که این افتتاحیه به مذاق دانشجویان این دانشگاه خوش نیامده. در اولین ساعات پس از رونمایی سردر جدید سیل اظهار نظرات دانشجویان در صفحات مجازی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر دانشجویان با وجود مشکلات فراوان صنفی و آموزشی، ساخت سردر با هزینه میلیاردی اولویت ندارد. پروژه ساخت سردر این دانشگاه در سال 1392 با فراخوان عمومی شروع شد. طی این فراخوان که در قالب مسابقه برگزار شد از 373 اثر ارسالی به دبیرخانه مسابقه 21 اثر برگزیده شد.


نهایتا از میان این طرح ها 5 اثر جهت اجرا انتخاب شد.


مسابقه جدید و رونمایی از ماکت طرح منتخب

خرداد 94 روابط عمومی دانشگاه شریف از پایان یافتن مسابقه‌ی طراحی سردر این دانشگاه خبر داد. تیر 1394 طی مراسمی از طرح و ماکت سردر رونمایی شد. این در حالی است که مسابقه طراحی سردر دوسال قبل از آن یکبار برگزار شده بود و طرح‌های بسیار خوبی انتخاب شده و نیازی به برگزاری مسابقه جدید نبود.

بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه شریف جهت طراحی و ساخت سردر دانشگاه صنعتی شریف از ده معمار برجسته‌ ایرانی که دارای شهرت و اعتبار جهانی هستند دعوت به عمل آمد بود تا با شرکت در این مسابقه ظرف یک ماه طرح‌های خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند، که از این میان هشت نفر از دعوت شدگان در مسابقه شرکت نموده و طرح‌های خود را به دبیرخانه ارایه نمودند و در این میان دو طرح ارایه شده توسط مهندس شهاب الدین ارفعی و دکتر فواد رفیعی مشترکاً رتبه‌ی نخست را کسب نمودند و در نهایت طرح ارائه شده مهندس شهاب الدین ارفعی با نظر هیئت رییسه دانشگاه انتخاب گردید.

اینکه برای سردر این دانشگاه چه لزومی به برگزاری مسابقه مجدد و تحمیل هزینه اضافی به دانشگاه بود سوالی‌ست که مسئولان دانشگاه هرگز به آن پاسخ ندادند.

تاخیر دوساله افتتاح سردر

قرار بر این بود که در مهرماه 94 سردر جدید افتتاح شود اما با فرارسیدن موعد افتتاح دانشگاه از رونمایی امتناع می‌کرد. در شهریورماه 1396 با دوسال تاخیر افتتاح سردر جدید انجام شد. وقتی دلیل این تاخیر را از دانشجویان دانشگاه پیگیر شدیم مشخص شد در طراحی اولیه سردر اتاقک نگهبانی در نظر گرفته نشده بود و به همین دلیل دوسال طول کشید تا اتاقک نگهبانی تعبیه شود و سردر به افتتاح برسد.

با احتساب نرخ ۱۵درصد در طول دو سال و سه ماه تاخیر حدود ۳ میلیارد تومان به علت سو مدیریت بلوکه شده بود. یعنی روزی بیش از یک میلیون تومان! سوال مهم این است که چگونه می‌شود پس از دوبار برگزاری مسایقه با هزینه‌های هنگفت و به گفته روابط عمومی دانشگاه شریف استفاده از ده معمار برجسته کشوری در طراحی سردر جدید و به کار گیری داوران نخبه در انتخاب طرح‌ها اشتباه به این بزرگی رخ داده باشد؟

چه ایراداتی به سردر وارد است؟

انتظار همه این بود که در زمان افتتاح سردر میلیاردی دانشگاه که اتفاقا علاوه بر هزینه چند برابری ساخت، رکورد زمان 7 برابری ساخت را هم داشت با سازه‌ای بی‌نقص مواجه شوند. اما دانشجویان این دانشگاه ایرادات مهمی را از این سازه گرفته‌اند. از جمله این ایرادات می‌توان به میدان دید نامناسب سردر، امن نبودن حفاظ‌های هیدروالکتریکی استفاده شده در سردر، هزینه چند برابری نسبت به سازه اجرا شده اشاره کرد.


اتفاقات عجیبی در زمان اجرای این سازه افتاده، از جمله اینکه جهت بازدید هیات امنا یک بار زیرسازی سردر به طور کامل انجام شد و پس از آن به طور کامل کنده شد و سنگ جای آن را گرفت.

با 6میلیارد چه مشکلاتی از دانشگاه حل می‌شد؟

در اهمیت لزوم ساخت سردر برای دانشگاهی با تراز بین‌المللی همچون شریف شکی نیست. اما نکته اصلی این است که با وجود مشکلات مهم‌تر در دانشگاه چه نیازی به هزینه کرد چند میلیاردی برای سردر بود؟ در ادامه جهت مقایسه نیاز اصلی دانشگاه با سردر ند میلیاردی نگاهی کوتاه به مشکلات این روزهای دانشجویان دانشگاه شریف داریم.


به 300 نفر از ورودی‌های جدید دانشگاه شریف خوابگاه نمی‌رسد

همین چند روز پیش بود که پردیس صحرائی، دبیر شورای صنفی دانشگاه شریف بیان کرد در حال حاضر برای 300 نفر از ورودی‌های جدید این دانشگاه کمبود خوابگاه دارند.

این درحالی است که با نیمی از هزینه چند میلیاردی ساخت این سردر جدید نه تنها می‌شد خوابگاهی لوکس برای دانشجویان این دانشگاه ساخت بلکه امکان تعمیر و بازساری باقی خوابگاه‌ها هم وجود داشت.


80 ساعت کار می‌کنیم، حقوق یک روز را می‌گیریم/ از دانشجو بیگاری می‌کشند؟!

براساس گفته صحرایی طبق آیین نامه فعلی دانشگاه که به دانشجویان کار دانشجویی محول می‌شود ساعتی ۹۰۰ تومان برای دانشجویان کارشناسی است که ۸۵ ساعت سقف رد کردن ساعت کاری است در مجموع مبلغی که به دانشجو در طول یک ماه پرداخت می‌شود ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

زورگیری اطراف خوابگاه‌های دانشگاه شریف ادامه دارد

عدم وجود امنیت در اطراف خوابگاه‌های دانشگاه شریف همواره یکی از دغدغه‌های دانشجویان بوده، در حال حاضر با پیگری‌های دانشجویان و همکاری پلیس تهران بزرگ همه چیز جهت استقرار کیوسک‌های پلیس مهیاست به جز زیر ساخت نصب کیوسک‌ها که مشکل دارد.

بیشتر بخوانید

مشکل زورگیری اطراف خوابگاه‌های دانشگاه شریف همچنان پابرجاست

شاید بتوان گفت با یک هزارم هزینه ساخت سردر و تعامل خوب با شهرداری تهران مسئولان دانشگاه می‌توانستند این مشکل را برطرف نمایند.


مهاجرت 80 درصد دانشجویان دانشگاه شریف به خارج از کشور

مسئله فرار مغزها و مهاجرت نخبگان همیشه یکی از دغدغه‌های جامعه ایرانی بوده و هست. یکی از دانشگاه‌هایی است که رکورددار فرارمغزهاست. آمار بسیار اسفناکی از میزان مهاجرت نخبگان این دانشگاه منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چرا ۸۰ درصد شریفی‌ها از ایران می‌روند؟/ داستان یک عامل ناشناخته!

آیا با این هزینه میلیاردی که در رسانه ها به رقم 6 میلیارد تومان اشاره شده است نمی‌توان زیرساختی را فراهم نمود که جلوی مهاجرت بسیاری از این نخبگان را بگیرد؟

منبع:دانشجو

انتهای پیام/

۸۰ ساعت کار می‌کنیم، حقوق یک روز را می‌گیریم/ از دانشجو بیگاری می‌کشند؟!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران

خوابگاه متأهلی سرای حکیم ویژه ۱۲۰ نفر از دانشجویان متأهل دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین افتتاح سرای 2 حکیم، ویژه دانشجویان متاهل دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

سید محمد پور حسینی؛ مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در این مراسم، ضمن تقدیر از خیرین گفت: این پروژه برای جوانان دانشجو که موجب ارتقا علم و کشور هستند بسیار ارزشمند است.

 وی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت و ازدواج به هنگام گفت: امروزه شرایط ازدواج برای جوانان دانشجو سخت است و ایجاد این سرای متاهلی با فضای مناسب و آرام، تسهیلات ازدواج را برای جوانان فراهم می‌آورد.

حسین قناعتی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در آیین افتتاح سرای 2 حکیم ویژه دانشجویان متاهل دانشگاه با اشاره به سرعت بالای بازسازی این سرا با کمک خیرین، اظهار کرد: از زمان آغاز مسئولیتم، عزم خود را بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام دانشگاه جزم کردم و تاکنون بیش از 100 پروژه عمرانی به پایان رسیده است.

وعده وزیر بهداشت برای رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی

قناعتی به بازسازی کامل ساختمان‌های سرای حکیم که پیش از این غیرقابل سکونت بود، اشاره و بیان کرد: با تلاش و تامین اعتبار خیرین و همت مسئولان دانشگاه، در عرض 7 ماه، 33 واحد از این ساختمان بازسازی و به امکانات رفاهی تجهیز شد و اکنون‌ آماده سکونت دانشجویان متاهل است.

وی همچنین به راه‌اندازی سرای حکیم 1 در هفت ماه قبل اشاره کرد و این موضوع را نشان‌دهنده سرعت بالای انجام کار در این پروژه دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه طولانی شدن طرح‌های عمرانی خسارات سنگینی به سازمان‌ها وارد می‌کند، با اشاره به افزایش تعداد بلوک‌های خوابگاه دانشجویان متاهل از 4 به 6 بلوک، گفت: در حال حاضر نزدیک به 150 دانشجوی متاهل متقاضی خوابگاه هستند و این خوابگاه جدید با ظرفیت 120 دانشجو، تا حدودی کمبود خوابگاه را تامین خواهد کرد.

قناعتی در پایان به کمبود خوابگاه دانشجویان مجرد اشاره کرد و گفت: خوابگاه دانشجویان مجرد با 400 تخت در حال احداث است و امیدواریم تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری برسد. با راه اندازی این خوابگاه بحران کمبود خوابگاه نیز رفع خواهد شد.

حاج حسین رضایی، مدیر عامل خیریه نیز با اشاره به مشارکت خیرین در سرای حکیم 1 و 2 دانشجویان متاهل دانشگاه گفت: خیرین در کشور ما اقدامات بزرگی را انجام می دهند و مسئولیت ما این است که مردم را به کار خیر تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه با کمک خیرین پروژه‌ها سریع‌تر، ارزان تر و با کیفیت بیشتری انجام می‌شود گفت: نمونه آن بیمارستان‌هایی است که با کمک خیرین ساخته شده است. وظیفه داریم قدر همه خیرین را بدانیم و کار خیر آنها را ارج بنهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • ثبت تصویری جالب از تجمع امروز مقابل سردر دانشگاه تهران
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد