Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازلرستان؛ شیفتگان ائمه اطهار با زیارت بارگاه این امام زاده غبار از دل بر می‌گیرند.

بقعه متبرکه امامزاده زید ابن علی (ع) در بازار قدیمی شهر خرم‌آباد در کنار آثار تاریخی همچون قلعه فلک الافلاک، گرداب سنگی، خانه آخوند ابو و حمام گپ واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام موسوی گفت: امامزاده زید ابن علی (ع) از نوادگان امام سجاد (ع) است.

وی افزود: سالانه زائران زیادی از سراسر ایران و جهان برای زیارت بارگاه این امام زاده به شهر خرم آباد می‌آیند تا در کنار آرامگاه نوادگان ائمه اطهار راز و نیاز کنند.

قدمت ساخت بنای کنونی این امامزاده به سال ۱، ۳، ۰، ۷، ۷ هجری قمری می‌رسد.

آزادسازی حریم امامزاده زید ابن علی (ع)

امام زاده زید بن علی (ع) خرم آباد توسط مغازه‌های تجاری احاطه شده است و این نابسامانی در اطراف امام زاده زید ابن علی باعث نارضایتی زائرین این امامزاده شده است.

موضوع آزادسازی حریم امازاده زیدبن علی (ع) خرم آباد سالهاست به عنوان یکی از مطالبات مردم مرکز لرستان تبدیل شده است.

یکی از زائرین در مورد اطراف بارگاه امامزاده گفت: این مغازه‌ها اطراف اینجا رو شلوغ کردند و سروصدای ایجاد شده توسط میوه فروشان فضای معنوی امامزاده را از بین برده است.


دیگر زائرین که از شهر‌های دیگری به زیارت امام زاده آمده بودند از نبود امکانات برای استراحت و پارک وسیله نقلیه خود گلایه‌مند بودند.

در حال حاضر تعداد ۱۱۰ مغازه در اطراف این امامزاده قرار دارند که باید تخریب شوند و در این راستا طرح پیشنهادی آزاد سازی اطراف امام زاده زید ابن علی (ع) خرم آباد در سفر سوم هیئت دولت به لرستان مطرح و تصویب شد.

مغازه داران اطرف امام زاده از قیمت‌های پیشنهادی ناراضی هستند

عده‌ای از این مغازه داران قیمت‌های پیشنهادی کارشناس قضایی را قیمت واقعی مغازه خود نمی‌دانند و حاضر به تخلیه مغازه‌ها نمی‌شوند.

مغازه داران اطراف امامزاده در صورت خرید مغازه‌ها به قیمت مناسب یا در اختیار داشتن مکانی مناسب برای فروش و کسب درآمد خود به واگذاری مغازه‌های خود راضی هستند.

رشیدی، شهردار خرم آباد گفت: ضرورت اجرای طرح آزادسازی حریم امام زاده زید ابن علی (ع) توسط شهرداری و شورای شهر خرم آباد مصوب شده است.

شهردار خرم آباد در مورد اقدامات شهرداری گفت: پلاک‌های ثبتی مغاره‌هایی که سند آن‌ها به نام شهرداری بوده است به اداره اوقاف و امور خیریه لرستان واگذار شده است و تا به امروز ۱۹ پلاک در حال آزادسازی است.

خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: طرح آزادسازی در ۴ فاز عملیت بهسازی انجام شده است.

وی افزود: در فاز اول ۱۲ باب مغازه با نظر دستگاه قضا آزادسازی و تخریب خواهد شد، که تا به امروز توانسته ایم خرید ۴ مغازه در این طرح را تسویه کنیم.

انتهای پیام/ د

آزاد سازی حریم امامزاده زید ابن علی (ع) در شهر خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار