Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جزئيات جديد از قتل ابوالفضل 11 ساله در تهران،نجات مرد گرفتار در چاه توسط بازيکنان نفت،رهايي عنکبوت زرد از اتهام آزار و اذيت زنان و محاکمه عاملان قتل بدون جسد مهمترين اخبار حوادث است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان،عامل قتل دلخراش پسر 11ساله، در جريان تازه‌ترين اعتراف‌هاي خود مدعي شد چون نمي‌خواسته اين کودک مورد آزار و اذيت قرار بگيرد، او را کشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با دستور قضايي مرد جوان ديروز به پزشکي قانوني منتقل شد تا سلامت روحي و رواني او بررسي شود. علي 24 ساله متهم است، پسر 11 ساله همسايه‌شان به نام ابوالفضل را 17 شهريور امسال در خيابان رباط کريم به بهانه ديدن کبوترهايش به خانه‌شان برد و او را با50 ضربه چاقو از پاي درآورد.
متهم چند روز بعد از جنايت همراه برادرش بازداشت شد و اعتراف کرد کودک را کشته و در کيلومتر 55 جاده قم ـ تهران در چمداني رها کرده است. در اين مرحله جسد کودک کشف و به پزشکي قانوني منتقل شد.
علي در اعترافات جديد خود درباره جنايت گفت: من ابوالفضل را مي‌شناختم. او در نزديکي خانه‌مان زندگي مي‌کرد، پدرش هم مقابل خانه‌مان مغازه موتورسازي داشت. او را موقع رفتن به مغازه و بوستان محله مي‌ديدم. آن شب ابوالفضل را در خيابان ديدم و به بهانه نشان دادن کبوترها به خانه بردم. چاقو را از آشپزخانه برداشتم و در جيب شلوارم گذاشتم. او کبوترها را ديد و با هم به طبقه اول آمديم. با چاقو به او حمله کردم و با ضربه‌هايي او را کشتم.
متهم به قتل درباره انگيزه‌اش از قتل گفت: خودم دوبار مورد آزار و اذيت قرار گرفته‌ام، نمي‌خواستم او در همان بوستان محله مشکلي مثل من برايش پيش بيايد. او را کشتم تا مورد آزار و اذيت قرار نگيرد. بعد از قتل، جسد را در پتو پيچيدم، برادرم که آمد موضوع را گفتم و با قرار دادن جسد در چمدان آن را در جاده رها کرديم. او مي‌گفت به پليس زنگ بزنيم تا جسد پيدا شود و خانواده‌اش از نگراني خلاص شوند. اما من ترسيدم و نگذاشتم. در آن چند روز کابوس مي‌ديدم و مي‌ترسيدم از خانه بيرون بروم.
علي که دو هفته پيش خدمت سربازي را به پايان رسانده، درباره جراحت روي دستش هم گفت: سه روز قبل از جنايت به مغازه‌اي رفتم و ده هزارتومان بال مرغ خريدم. پنج سال کار قصابي کرده بودم و مي‌خواستم بال‌هاي مرغ را خرد کنم که دستم بريد. براي درمان دو روز در بيمارستان بستري شدم.
ديروز متهم براي مشخص شدن سلامت رواني‌اش به پزشکي قانوني منتقل شد.
رهايي عنکبوت زرد از اتهام آزار و اذيت سريالي زنان
مجرم مشهور به «عنکبوت زرد» که به اتهام آزار و اذيت چهار زن پاي ميز محاکمه ايستاده بود، با موشکافي ماجرا از سوي قضات دادگاه و کشف مدارک جديد از مجازات اعدام رها شد.پاييز 95، زني متاهل به يکي از کلانتري‌هاي پايتخت مراجعه کرد و گفت: «مدتي قبل دو نفر از دوستانم به نام‌هاي ليلا و سميه سراغم آمدند و گفتند مردي جوان و ثروتمند به نام سعيد آنها را مورد آزار و اذيت قرار داده و از اين کار خود فيلم تهيه کرده است. براي کمک به دوستانم با سعيد قرار گذاشتم، اما او به بهانه پس دادن فيلم، مرا به ويلايش در سرخه‌حصار کشاند و با تهديد مورد آزار و اذيت قرار داد.»
با ثبت اين شکايت، دستگيري سعيد به جريان افتاد و همزمان ليلا و سميه نيز مورد تحقيق قرار گرفتند. ابتدا ليلا به ماموران گفت: «فروردين 94 براي خريد به يکي از سوپرمارکت‌هاي تهران رفته بودم و با سعيد آشنا شدم. مدتي با هم دوست بوديم تا اين‌که به تصاوير خصوصي‌ام دست پيدا کرد و با تهديد به انتشار آنها، مرا مورد آزار و اذيت قرار داد. من آن زمان متاهل بودم و اين اتفاق باعث طلاق و افسردگي‌ام شد. از ترس آبرويم به پليس مراجعه نکردم و ماجرا را به دوستم سميه گفتم.» سپس سميه گفت: «براي کمک به ليلا و پس گرفتن فيلم با سعيد قرار گذاشتم. روز حادثه، همراه ليلا و کودک خردسالم به خانه سعيد در يکي از شهرهاي اطراف رفتيم. داشتيم حرف مي‌زديم که ناگهان سعيد، کودکم را از پنجره آپارتمان به بيرون گرفت و گفت اگر تن به نيت شومش ندهم، او را پرت مي‌کند.»
سعيد 35 ساله پس از مدتي دستگير شد و براي محاکمه در اختيار شعبه هشتم دادگاه کيفري استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده و با حضور قاضي مستشار حشمت‌الله توکلي قرار گرفت. او در هر دو جلسه غيرعلني دادگاه خود را بي‌گناه دانست و گفت: «ارتباط من با شاکيان فقط در حد دوستي ساده بود و هيچ آزار و اذيتي انجام ندادم.»
با پايان محاکمه، قضات وارد شور شده و متهم را از آزار و اذيت چهار زن تبرئه و به جرم برقراري ارتباط نامشروع به صد ضربه شلاق حدي، 18 ماه اقامت اجباري در شهري دورافتاده و 180 ساعت کار در خدمات عمومي شهرداري محکوم کردند.
قاضي حسين اصغرزاده، رئيس شعبه هشتم دادگاه درباره حکم صادره گفت: «در اين پرونده با سه ادعاي اصلي از سوي شاکيان روبه‌رو بوديم که با دقت و حساسيت بالا مورد بررسي قرار گرفت و نادرست بودنشان محرز شد. نخست اين‌که يکي از شاکيان گفته بود متهم، کودک خردسال او را از پنجره خانه به بيرون گرفته بود، اما در تحقيقات هيچ‌کدام از ساکنان آپارتمان اين موضوع را تائيد نکردند. مورد دوم، ادعاي وجود رد ناخن يکي از شاکيان روي ديوار خانه متهم بود. اين موضوع نيز مورد بررسي دقيق قرار گرفت و مشخص شد رد روي ديوار ناشي از مقاومت انسان نيست. در سومين مورد نيز يکي از شاکيان مدعي شده بود متهم او را سوار ماشين کرده و به زور به ويلايش در سرخه‌حصار برده بود. در اين منطقه گيت‌هاي بازرسي دقيق در مسير عبور خودروها وجود دارد. پس از بررسي دوربين‌ها، ماموري را که در لحظه عبور خودروي متهم در گيت حضور داشت، احضار کرديم. او پس از شناسايي چهره متهم و شاکي گفت آن روز شاکي، رفتار شک‌برانگيزي نداشت.»
اصغرزاده با تاکيد بر اين مدارک، افزود: «اين پرونده از پيچيدگي‌هاي فراواني برخوردار بود، اما درنهايت با توجه به مدارک مهم به دست آمده، متهم از تجاوز به عنف تبرئه و از اعدام رها شد.»
بازيکنان تيم فوتبال راه آهن ناجي مرد گرفتار در چاه
بازيکنان تيم فوتبال راه‌آهن ناجي مرد گرفتار در چاه شدند. فوتباليست‌هاي جوان در تماس با امدادگران اين مرد را زنده از چاه بيرون کشيدند.عصر چهارشنبه گذشته يکي از ماموران کلانتري 135 آزادي تهران با محسن مدير روستا، کشيک قتل دادسراي جنايي تهران تماس گرفت و از سقوط دو مرد جوان به داخل چاهي در زير پل ستاري خبر داد.
ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند آتش‌نشانان يک جوان را نجات داده و جسد ديگري را از چاه خارج کرده‌اند که با هماهنگي قضايي جسد او به پزشکي قانوني منتقل شد.
مرد مصدوم در جريان تحقيقات به افسر تحقيق گفت: من و دوستم سوار خودروي وانت به اين محل آمديم. نشاني محلي را که قرار بود به آنجا برويم، گم کرديم. او پياده شد تا از رهگذري در آن حوالي نشاني را بپرسد. زماني که نيامد سراغش رفتم که خودم هم به داخل چاه افتادم. سعي کردم از چاه خارج شوم که نشد. سرانجام چند نفر صداي کمک‌خواهي‌ام را شنيدند و با آتش‌نشاني تماس گرفتند و با آمدن آنها نجات يافتم.
با گفته‌هاي مرد مصدوم ماموران اطراف را جست‌وجو کردند و خودروي آنها را در همان حوالي يافتند. او براي ادامه درمان به بيمارستان منتقل شد. در اين مرحله ماموران دريافتند، چند فوتباليست متوجه حادثه شده بودندکه به تحقيق از اين افراد پرداختندکه معلوم شد؛ آنها از فوتباليست‌هاي تيم راه آهن تهران بودند که هنگام گذر از محل حادثه صداي کمک‌خواهي را شنيده و با اورژانس و پليس تماس گرفته‌اند. در مرحله بعدي ماموران علت باز بودن دهانه چاه را از مسئولان شهرداري پرسيدند که معلوم شد آنجا داراي دريچه بوده تا کسي به داخل آن نيفتد، اما گويا دريچه به سرقت رفته است. به دليل مشکوک بودن حادثه مرد مصدوم با دستور قضايي بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي تهران بازداشت شده و قرار است بعداز بهبود مورد تحقيق قرار گيرد.
مرگ مشکوک جوان ايراني در اسپانيا
مرگ مشکوک جوان ايراني در اسپانيا کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران را با معمايي پيچيده روبه‌رو کرد.روزهاي پاياني هفته گذشته مردي با حضور در کلانتري مستقر در فرودگاه امام خميني(ره) تهران از افرادي که پسرش را کشته‌اند، شکايت کرد. شاکي به افسر تحقيق گفت: پسر 31ساله‌ام براي کار و ادامه زندگي به اسپانيا سفر کرد و هر از گاهي براي ديدن من و ديگر اعضاي خانواده به ايران مي‌آمد. او شرايط زندگي‌اش خوب بود. اما اين اواخر با افرادي اختلاف‌هاي کاري و مالي پيدا کرده بود. قرار بود بزودي به ايران و نزد ما بيايد که خبري از او نشد. وي افزود: نگرانش شدم و چندبار با تلفن او تماس گرفتم که پاسخگو نبود تا اين‌که چند روز پيش از طريق يکي از دوستانش متوجه شدم او در اسپانيا فوت کرده است. با اطلاع از مرگ او شوکه شدم. به مرگ او مشکوک هستم و گمان مي‌کنم او توسط افرادي که با آنها اختلاف و درگيري داشت، کشته شده است. پرونده براي ادامه تحقيقات به شعبه ششم بازپرسي دادسراي جنايي تهران منتقل شد و بازپرس محسن مديرروستا، دستور تحقيقات بيشتر در اين پرونده را صادر کرد.
محاکمه متهمان قتل بدون جسد
مردي که متهم است زني ميانسال را در پي برقراري ارتباط پنهاني کشته است در جلسه دادگاه قتل را گردن دوستش انداخت. هشت سال پس از ماجرا هنوز جسد مقتول کشف نشده است. آبان 88 دختري با مراجعه به کلانتري از مفقود شدن مادرش خبر داد و گفت: «مادرم پونه، امروز به خانه يکي از آشنايانمان به نام کريم رفت و از آنجا با من تماس گرفت و گفت براي شام به خانه برمي‌گردد اما ساعت ده و نيم شب تلفن همراهش از دسترس خارج شد.»
با ثبت اين شکايت کريم دستگير شد و با اعتراف به قتل پونه گفت جسد را با همدستي دوستش رامين به بيابان‌هاي اطراف تهران برده و آتش زده‌اند. با ثبت اين اعتراف، رامين نيز دستگير شد اما تلاش‌ها براي کشف جسد بي‌نتيجه ماند تا رسيدگي به پرونده هشت سال زمان ببرد. نخستين جلسه محاکمه متهمان، صبح ديروز در شعبه دوم دادگاه کيفري استان تهران برگزار شد. سپس کريم در جايگاه ايستاد و با انکار اعترافاتش گفت: «پونه را از قبل مي‌شناختم و با هم ارتباط پنهاني داشتيم. روز حادثه به خانه‌ام آمده بود اما ناگهان کنار يخچال از حال رفت و روي زمين افتاد. آن موقع رامين هم در خانه بود. من از ترسم به طبقه دوم رفتم و رامين با نيسانش جسد را برد. فشارهاي بازجويي باعث شد به قتل اعتراف کنم.» سپس رامين به اتهام اختفاي جسد و جنايت بر ميت در جايگاه ايستاد و با اظهار بي‌گناهي گفت: «آن روز کريم به من زنگ زد و گفت براي برقراري ارتباط پنهاني با زني جوان به خانه‌اش بروم اما تا به آنجا رفتم مرا به زور داخل دستشويي انداخت و گفت مرد ديگري هم در خانه است و نمي‌خواهد ما با هم روبه‌رو شويم. چند دقيقه بعد در دستشويي را باز کرد. وقتي پونه را ديدم متوجه شدم زني ميانسال است براي همين خانه را ترک کردم. آن موقع پونه زنده بود.»
قضات به دليل حضور نيافتن يکي از اولياي دم، جلسه رسيدگي را تجديد کردند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار از سیلاب در این شهرستان توسط نجاتگران هلال احمر ادامه دارد.

حمدعلی کاوسی صبح شنبه ۸ اردیبهشت به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ امشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم)
  • نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق | ویدئو
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند