Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم ‏آباد- کارگاه تخصصی ویژه کارشناسان حوزه آموزشگاه‎های آزاد در اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان برگزار شد.

به گزارش قدس‎آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان؛ کارگاه تخصصی ویژه کارشناسان حوزه آموزشگاه‎های آزاد فنی و حرفه‎ای با حضور معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‎‏ای لرستان، رئیس و کارشناسان حوزه ستادی آموزشگاه‏ های آزاد اداره کل و شهرستان‎های تابعه در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگاه آموزشی به‎منظور آشنایی کارشناسان حوزه آموزشگاه‎های آزاد با بازنگری‎ها و تغییرات صورت گرفته در آیین‎نامه‎های اجرایی آنانتشکیل شد و علاوه بر توضیح این فصول، راهنمایی و نظارت بر آموزشگاه‎های آزاد، رتبه‎بندی آنان، اجرای اعتبارسنجی و حل مشکلات حوزه‎ی پورتال نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کارشناسان حاضر در جلسه با تبادل نظر و استفاده از تجربیات یکدیگر راهکارهایی را برای حل مشکلات کاری حوزه خود ارائه دادند.

معتمدی معاون آموزش و پژوهش اداره کل در این خصوص بیان کرد: آموزشگاه‎های آزاد از همکاران آموزش فنی و حرفه‎ای محسوب می‎شوند و در واقع هر یک از آنها یک حوزه آموزشی هستند و با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از آموزش‎های فنی و حرفه‎ای در حوزه آموزشگاه‎های آزاد ارائه می‎شود، اجرای دقیق این آیین نامه‎ها در بالا بردن کیفیت خدمات آموزشی به جامعه‎ی هدف بسیار مؤثر است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی با کمک مجمع خیرین به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدحسین درویشی شامگاه _یک‌شنبه، نهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مهارت واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سراسر استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ آموزشگاه آن به آمایش نیاز دارد.

وی افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذار در ۲ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فراخوان عمومی داده شود و این باید بر مبنی عنوان سال آن هم مشارکت مردمی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در این استان ۷۰ درصد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی در استان فعال هستند، بنابراین برای ارتقای مهارت و جذب کارگر باید در سامانه عضو شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه در جهت مهارت‌آموزی واحدهای اصناف باید وارد کار بیاید، اظهار داشت: با وجود اینکه ایجاد اشتغال در سطح کشور جایگاه بالایی قرار داریم، اما در زمینه دانش‌آموختگان در تراز پایین قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد کارآموز یا دانشجوی در حال تحصیل یا دانش‌آموز هستند و این مناسب نیست، عنوان کرد: با توجه به تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای در این استان نیاز به فعالیت گسترده در سراسر مازندران دارد؛ تشکیل بانک اطلاعاتی در این مجمع ضروری به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول افزود: پنجشنبه مهارتی به نام مهر راه انداخته شد که در این اصناف دهیاران و بخشداران برای توانمندسازی روستا به کمک سفیران مهارت آموزی بیایند، با توجه به این‌که پایلوت آن در ۵۰۰ روستا دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 748904

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد