Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- «مسعود سلطاني فر» وزير ورزش و جوانان، همزمان با سالروز آغاز جنگ تحميلي، از آزادسازي خرمشهر و بازگشت آزادگان به عنوان دو روز استثنايي خود در اين دوران ياد کرد و شناسايي رژيم «صدام حسين» به عنوان متجاوز را پيروزي بزرگ سياسي کشور دانست.

به گزارش ايرنا، سلطاني فر که به مناسبت سالگرد آغاز جنگ تحميلي با بخش چند رسانه اي پايگاه اطلاع رساني دولت گفت وگو کرده است، گفت: زماني که جنگ شروع شد، من با شهيد کلانتري در وزارت راه فعاليت مي کردم؛ يک هفته بعد از آغاز جنگ، شهيد کلانتري از پادگاني در نزديکي قم 500 قبضه سلاح ام-1 با صد هزار تير فشنگ دريافت کرد و در اتاقي در وزارت راه گذاشت و کليد آن را به من داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه شهيد کلانتري از وي خواسته بود تا به طور ضربتي 100 نيرو براي اعزام به جبهه ها آماده کند، ادامه داد: روز 16 مهرماه برابر با هفدهمين روز جنگ، من با 10 خودروي لندرور و 60 نفر از پرسنل وزارت راه همراه با تفنگ هاي ام-1 راهي جبهه هاي ايلام شديم.
وزير ورزش يادآور شد که در آن زمان شهرهاي مهران و دهلران سقوط کرده بود و اين نگراني وجود داشت که شهر ايلام نيز سقوط کند.
سلطاني فر از اين ماموريت به عنوان اولين مقطع حضور پنج ماهه خود در جبهه ها ياد کرد و افزود که در سال 1362 در جزاير مجنون ودر سال 1366 نيز در جبهه هاي جنوب در کنار رزمندگان اسلام جنگيده است.
وي خاطرنشان کرد به جز ماموريت هاي موردي وهفته اي غير عملياتي، در مجموع 14 ماه در جبهه هاي عملياتي حضور داشته است.
وزير ورزش روز سوم خردادماه 1361 روز آزادسازي خرمشهر را اولين روز استثنايي خود از جنگ تحميلي عنوان کرد و افزود: من آن روز احساس مي کردم که روي ابرها راه مي روم؛ دو ماه قبل از آن عمليات فتح المبين آغاز شده بود و من هم در منطقه عملياتي بودم اما تصور نمي کردم که به سرعت بعد از عمليات هايي که در دزفول و انديمشک انجام شد، اين منطقه عملياتي که خرمشهر نيز بخشي از آن بود، آزادسازي شود.
سلطاني فر ادامه داد: روز استثنايي ديگر، روز بازگشت آزادگان به کشور بعد از دو سال از پايان جنگ و پذيرش قطعنامه و اجراي بندهاي مختلف آن توسط رژيم صدام بود.
وي توضيح داد که در آن زمان به عنوان معاون سياسي استاندار همدان مشغول فعاليت بوده و به همراه جمعي از دوستانش به استقبال آزادگان رفته است.
وزير ورزش همچنين تاکيد کرد که پذيرش قرارداد 1975 الجزاير از سوي عراق و شناسايي رژيم صدام به عنوان متجاوز و آغازکننده جنگ از سوي سازمان ملل متحد پيروزي بزرگ سياسي براي ايران بوده است.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با کانال ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي**9129**1368
خبرنگار: مهدي رهبر**انتشار: خيراله شفيعي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 

 پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • پیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از ۴۰ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود