Web Analytics Made Easy - Statcounter


نویسنده سرشناس آمریکایی درباره این سخن گفته است که کدام کتاب‌ها زندگی او را تغییر دادند و کدام‌ها او را به گریه انداختند و آرزو داشت کدام کتاب‌ها را خودش نوشته باشد.

به گزارش بی‌باک به نقل از گاردین، جاناتان فرانزن متولد ۱۹۵۹ در شیکاگو است که مدتی نیز در مونیخ و برلین زندگی کرده و اکنون به تناوب ساکن نیویورک و سانتا کروز کالیفرنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمان‌های فرانزن از جمله «تصحیحات» و «آزادی» از آثار مهم ادبی معاصر است. وی را از مهمترین نویسندگان اجتماعی نسل خودش می‌دانند.

پاسخ وی به سوال‌هایی درباره کتاب جالب است:

کتاب‌هایی که زندگی مرا تغییر دادند

کتاب‌خواندن به معنی کسب تجربه است؛ هر کتابی که خواندم حداقل اندکی زندگی مرا تغییر داد. اولین بار می‌توانم به خاطر بیاورم که وقتی ۱۰ سال داشتم با خواندن بیوگرافی توماس ادیسون بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

کتابی که آرزو داشتم خودم نوشته باشم

شاید دوست داشتم کتاب‌هایی مثل «سرگذشت پرنده کوکی» هاروکی موراکامی یا رمان‌های ناپلی النا فرانته را نوشته باشم، اما چرا نباید بیشتر دلم بخواهد خود آنها کتابشان را نوشته باشند؟

آخرین کتابی که مرا به گریه انداخت

اگر کسی کتاب «مردم مستقل» هالدور لاکسنس را خواند و بدون گریه کردن آن را به پایان برد، خودم با او درمی‌افتم.

کتابی که بیشترین تاثیر را بر نویسندگی من گذاشت

شاید کتاب‌های «نارنیا» نوشته سی‌اس لوییس، چون دلم می‌خواست آن‌ها را بارها وبارها بخوانم، زیرا نوشتن با این نوع کتاب خواندن شروع می شود.

کتابی که فکر می‌کنم خیلی در حقش کم لطفی شده

«مردی که عاشق بچه‌ها بود» شاهکار کریستینا استید هنوز افسانه‌ای ترین کتابی است که به سختی هر کسی که من می‌شناختم توانسته است آن را بخواند.

کتابی که نتوانستم تمامش کنم

«اولیس». لازم بود یک مشاور نوشتن تز فارغ‌التحصیلی بالای سرم باشد و به جانم شلاق بکشد تا بتوانم آن را تمام کنم؛ که چنین مشاوری نداشتم.

کتابی که خیلی شرمنده‌ام که هنوز نخوانده‌امش

می‌توانستم با دانش زیادی درباره پروست صحبت کنم، درصورتی که هفت جلد «در جستجوی زمان از دست رفته» را خوانده باشم. اما من به طرز وحشتناکی آرام کتاب می‌خوانم، مخصوصا کتاب‌های پروست را.

کتابی که حالا دارم می‌خوانم

به تازگی خواندن دست نوشته راشل کوشنر با عنوان «اتاق مریخ» را که به زودی منتشر می‌شود خوانده‌ام. این بهترین کتابی است که تا به حال نوشته و یک قدم بزرگ دیگر به سمت جلوست. رمانی کالیفرنیایی که در جهان زندانی‌ها و کلوپ‌های شبانه می‌گذرد.

کتابی که معمولا هدیه می‌دهم

اخیرا خاطرات تازه منتشر شده و بسیار درخشان مایکل فرانک را با عنوان «فرانک‌های پرقدرت» هدیه داده‌ام. فکر می‌کنم عامل فروش ۵۰ درصد از این کتاب که در کتابخانه محلمان موجود بوده شده باشم.

کتابی که دوست دارم بیشتر از همه با آن به یاد آورده شوم

بیشتر دوست دارم زنده باشم تا این که به یاد آورده شوم...


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛  ۴۰ عنوان کتاب جدید انتشارات انقلاب اسلامی شامل کتاب‌هایی است که از اردیبهشت ۱۴۰۲ به بعد چاپ شده‌اند و ۱۴ عنوان نیز برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

«حدیث زندگی» عنوان مجموعه‌ای ۶ جلدی از انتشارات انقلاب اسلامی است که ۳ جلد از آن در نمایشگاه کتاب امسال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل شرح احادیث حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که در ابتدای جلسات درس خارج فقه از سال ۶۹ تا ۹۵ مطرح گردیده و برای نخستین بار مجموعه این احادیث منتشر می‌شود. گزیده‌ی احادیث «مکارم‌الاخلاق»، «النوادر» و «امالی الصدوق» به انتخاب و شرح حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) عناوین کتاب‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

کتاب «گنجینه‌ی بی‌پایان» مجلّد جدید مجموعه‌ی ۴ جلدی «شرح نهج‌البلاغه» است که دربرگیرنده‌ی شش گفتار از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) می‌باشد که به مسئله‌ی شناخت و بررسی جایگاه، اهمّیّت و ویژگی‌های نهج‌البلاغه می‌پردازد. ۳ عنوان دیگر این مجموعه، «منشور حکومت علوی»، «راه روشن مدیران» و «نبوتها» را شامل می‌شود که پیش از این منتشر شده بودند و در حال حاضر، با ویرایش، صفحه‌آرایی و طرح جلد جدید ارائه شده‌اند.

«مروری بر بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی درباره‌ی موسیقی» به قلم حجت‌الاسلام مهدی گرامی‌پور، «روایت تولید؛ سیره‌ی اقتصادی معصومین (ع) در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر، «درآمدی بر نظریه‌ی تعلیم و تربیت در بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی دکتر حسن ملکی، «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام سیّدمهدی موسوی و «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی مهدی جمشیدی، دیگر عناوین تازه‌ی انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران هستند.

«روایت اوّل‌شخص از شخصِ اوّل» نوشته‌ی مهدی قزلی است که شامل حاشیه‌نگاری‌های این نویسنده از دیدار‌ها و برنامه‌های رهبر معظّم انقلاب طی سال‌های ۸۸ تا ۹۸ است که برخی از آنها در پایگاه KHAMENEİ.IR منتشر شده بود و سیزده روایت نیز برای نخستین بار در این کتاب منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوّم بانوی مرگ» عنوان رمانی است که به قلم نیما اکبرخانی در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی طبق روال سال گذشته برنامه ویژه‌ای به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها و روز دختر پیش‌بینی کرده است. توزیع محصولات و نمایش آثار متنوع با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های انتشارات انقلاب اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برپایی «گعده امین» در نمایشگاه کتاب تهران/ یک پلتفرم کتابی در راه است
  • دانشگاه ادیان و مذاهب با ۳۲۳عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما
  • «نیویورک تایمز» و «واشینگتن پست» برندگان پولیتزر/ خبرنگاران جان‌باخته در غزه تجلیل شدند
  • برندگان پولیتزر ۲۰۲۴ در بخش روزنامه‌نگاری و کتابمعرفی
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب