Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به اخاذی با وعده‌های غیرواقعی بیمه‌ای، هشدار داد و گفت: مردم در صورت مواجهه با شرکت‌هایی که به نام بیمه سلامت اقدام به اخاذی می‌کنند، موضوع را به این سازمان گزارش کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید محمدرضا هاشمی‌نیا با اشاره به سودجویی برخی افراد از نام سازمان بیمه سلامت و طرح ادعاهای کذب در مورد بیمه‌ کردن مردم، اظهار کرد: بسیاری از این افراد و شرکت‌ها با دادن وعده‌های غیر واقعی مانند ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی، ارائه دفترچه بیمه یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزینه‌های درمان آزمایشگاه، ویزیت پزشکان و داروخانه‌ها و هزینه‌های دارویی با حساب حق بیمه به بیمه شدگان، از مرم اخاذی کرده و باعث سوء استفاده از نام این سازمان و خدشه دار شدن آن در منظر افکار عمومی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران از مردم درخواست کرد: ضروری است شهروندان حسب تکلیف قانونی خود در صورت مشاهده و برخورد با این افراد، با اخذ اطلاعات کامل از این شرکت‌ها و به منظور جلوگیری از این روند غیر قانونی، موضوع را برای پیگیری از طریق شماره تماس۷ -۲۲۸۵۸۷۲۰ به سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کنند.

بنا بر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران، وی افزود: این گروه‌ها عده‌ای فرصت طلب و سودجو هستند که تنها به دنبال اخاذی از هموطنان هستند. در این نوع ارتباطات زمانی‌که شهروندان اعلام می‌کنند بیمه درمان پایه دارند، گاهی تماس گیرنده تهدید می‌کند که دفاتر بیمه درمان شهروندان را ابطال می‌کنند. سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر درمان پایه کشور، هرگز برای بیمه کردن افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و هرنوع فراخوان عمومی از طریق سایت رسمی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس www.ihio.gov.ir یا از طریق صدور پیام در رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روح و روانم خیلی درگیر است و افسردگی امانم را بریده است، اما نمی‌توانم هزینه جلسات مشاوره با روانشناس را بپردازم. این گفته مسعود، جوان ۳۵ ساله است.
خدمات روانشناسی خدمات با تعرفه‌های بالایی است؛ به طوری که بیش از ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به روانشناسان را ندارند. بهرام عین الهی،وزیر بهداشت سال گذشته از تحت پوشش قرار دادن این خدمات خبر داد.

اکنون ۲۰ درصد افراد جامعه به نوعی دچار اختلالات روان هستند و نیاز به حدود ۱۰۰ هزار روانشناس و مشاور داریم .براساس طبقه بندی‌های بین‌المللی، حدود ۴۰۰ نوع بیماری روانی داریم که سازمان روانشناسی و مشاوره نقش پررنگی در پیشگیری از ابتلا افراد جامعه به این‌ اختلالات دارد.

بیشتر بخوانید: نرخ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد + جزییات

رئیس سازمان بیمه سلامت محمد مهدی ناصحی می‌گوید «سازمان بیمه سلامت خدماتی مانند روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و خدمت مشاوره را تحت پوشش قرار داده است».
به گفته ناصحی «سهم پرداختی سازمان در بخش سرپایی جهت خدمات فوق، معادل ۷۰ درصد تعرفه دولتی است».

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره علی فتحی آشتیانی به فارس می‌گوید« آنچه وزیر بهداشت درباره بیمه خمدات روانشناسی گفته این است که خدمات بیمه‌ای فقط مشمول روانشناسانی می‌شود که تخصص روانشناسی بالینی و سلامت دارند.اما اگر کسی نیاز به خدمات روانشناسی عمومی، تربیتی، شخصیت،مشاوره خانواده، شغلی و در کل که ۱۴ رشته می‌شود این رشته‌ها مشمول بیمه نمی‌شود.»

در حالی که به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعداد متخصصان رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت بسیار کم است و همه خدمات روانشناسی نیازمند پوشش بیمه‌ای هستند؛اما برداشت وزارت بهداشت این بوده که روانشناسی فقط مشمول این دو گرایش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1228740 برچسب‌ها روان شناسی

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها