Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@20:43:56 GMT

افزایش تولید محتوا با موضوع نماز ضروری است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۴۹۲۰۶

افزایش تولید محتوا با موضوع نماز ضروری است

  دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت:شایسته است دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در برگزاری اجلاس سالانه نماز تلاشی شایان توجه و ویژه از خود نشان دهند.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، الله شکر عبدی در گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اظهار کرد: برپایی نماز در راستای حفظ شعایر دینی و لبیک به منویات امام حسین(ع) وظیفه ذاتی و همگانی است که این واجب الهی باید در تمام دستگاه‌های اجرایی استان با اهتمام ویژه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه در تمام مسایل زندگی نتماز باید مقدم بر تمام امور زندگی باشد خاطرنشان کرد: اولین سوال و اولین ماموریت هر انسانی در وهله اول نماز است و پرداختن به آن نباید در بین مسایل روزانه به دست فراموشی سپرده شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل فلسفه جهاد و شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا را اهتمام به نماز و اقامه آن اعلام کرد و بیان داشت: اصل نماز مربوط به ذات انسان است به طوری که انسان اگر در مورد نماز به خود دلسوزی راه ندهد در سایر امورات زندگی نیز چنین خواهد بود.
عبدی با ابراز تاسف از اینکه در جامعه ما گاهی بی‌میلی برای نماز حتی در دسته‌جات عزاداری نیز مشاهده می‌شود تصریح کرد: همه ما وظیفه تبعیت از فرامین امام حسین(ع) را داریم و اگر جوانان ما امروز با فلسفه نماز آشنا شوند و آن را با جان و دل پذیرا باشند هرگز در نماز اول وقت قصور نخواهند کرد.
وی همچنین اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود در جمع اعضای ستاد اقامه نماز کشور نماز را وظیفه تکلیف و شرعی هر انسان مومنی خواندند و بر اقامه نماز اول وقت به ویژه در دستگاه اجرایی تاکید موکد دارند.
دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به ارزیابی‌های انجام شده طی 80 جلسه در حضور دبیران دستگاه‌های اجرایی و 800 نفر ساعت کار ارزیابی خاطرنشان کرد: در گروه‌بندی دستگاه های اجرایی طبق تفاهم‌نامه با ستاد اقامه نماز کشور اقدام شد و امتیازات تمام دستگاه‌های اجرایی احصاء و ابلاغ شد.
عبدی افزود: 23 دستگاه اجرایی استان 90 درصد، 35 دستگاه اجرایی تا سقف 80 درصد، 10 دستگاه اجرایی بین 50 و 69 درصد و 2 دستگاه نیز کمتر از 50 درصد نمره‌های ارزیابی دستگاه‌ها را به خود اختصاص دادند که مستندا به خود دستگاه‌ها، امام جمعه و دفتر استاندار این ارزیابی‌ها ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه این نتایج همچون سال‌های گذشته تشویق و تقدیر نخواهد داشت بیان کرد: سال‌های قبل دستورالعمل ارزیابی همان دسته‌بندی بود و این دسته‌بندی با معیارهای درصدی ارائه شده تقسیم‌بندی شده است. دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل اظهار امیدواری کرد؛ برنامه‌های ارائه شده در تفاهم‌نامه ابلاغ شده از سوی ستاد اقامه نماز کشور مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته و نسبت به این ارزیابی‌ها در ادارات خود نسبت به برگزاری برنامه‌های مرتبط با نماز اقدام کنند.
عبدی فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان اردبیل در برخورد با دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل را منصفانه اعلام کرد و گفت: امسال توافقنامه‌های کشوری با تفاهمنامه‌های استانی همسو بوده و 19 دستگاه اجرایی برای ظرفیت‌سازی مشخص شده است تا تفاهم‌نامه های استانی و ملی را با هم تلفیق کنیم.
وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا 21 دستگاه اجرایی را نیز به این 19 دستگاه اضافه کنیم اظهار کرد: با افزوده شدن دستگاه‌های اجرایی قصد داریم با 40 اداره کل برنامه‌های ارائه شده از ستاد مرکزی را عملیاتی کنیم. دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل اظهار امیدواری کرد؛ تفاهمنامه سال 96 در راستای نماز در دستگاه‌های اجرایی استان با دقت نظر عملیاتی شود و بندهای این تفاهم‌نامه در زمینه ترویج، رشد و توسعه فرهنگ نماز به ویژه در دستگاه‌های اجرایی تحقق یابد.
عبدی به برگزاری اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و بیان داشت: امسال برای سومین سال متوالی این اجلاس به صورت استانی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی اردبیل نسبت به برگزاری موفق این اجلاس در استان اهتمام ویژه داشته باشند و از دستگاه‌های فرهنگی استان درخواست داریم در این راستا کمک‌کار ستاد اقامه نماز استان باشند.
وی مساله نماز را یک مساله فراجناحی اعلام کرد و گفت: امسال موضوع اجلاس سراسری نماز از سوی مقام معظم رهبری نماز و فضای مجازی اعلام شده است چنانچه مقام معظم رهبری نیز اهمیت فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی اعلام کرده‌اند و هرکس باید به اندازه وسع و توان خود باید در این میدان حاضر شود.
دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اگر از فضای مجازی غافل شویم و اگر نیروهای مومن و انقلابی این میدان را خالی کنند دشمنان فرصت جولان یافته و ضربه بزرگی خواهیم خورد.
عبدی به ابلاغ فراخوان اجلاس سراسری نماز از سوی ستاد مرکزی خبر داد و اظهار کرد: این فراخوان به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با تولید محتوا در خصوص نماز و فضای مجازی امسال نیز در این اجلاس نام اردبیل را پرآوازه کنند.
وی با تقدیر از شهرداری اردبیل در تولید مجموعه‌ای با موضوع نماز خاطرنشان کرد:شهرداری با هزینه کرد 90 میلیون ریال این مجموعه را تهیه کرده که برای شرکت در اجلاس سراسری نماز این اثر به دبیرخانه مرکزی ارسال خواهد شد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی این فراخوان را با دقت مورد مطالعه قرار دهنند و با تولید آثار و محتوا و ارسال آن به دبیرخانه ستاد اقامه نماز استان اردبیل تلاش کنند.
عبدی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نماز ظهر عاشورا را یکی از برنامه‌های اصلی ستاد اقامه نماز استان اعلام کرد و افزود: بنرهای نماز ظهر عاشورا به تمام دستگاه‌ها ارسال شده که این بنرها باید در تمام ادارات استان نصب شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام (ره) امروز با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900309

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد