Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:28:12 GMT

مطالبات چهره های تاثیرگذار استان تهران از «مقیمی»

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۵۵۴۵۴

مطالبات چهره های تاثیرگذار استان تهران از «مقیمی»

تهران- تعدادی از چهره های تاثیرگذار استان تهران جبران ضعف های گذشته، انتخاب فرمانداران بهتر و اهمیت به اقتصاد مقاومتی را به عنوان مهم ترین مطالبات از استاندار جدید تهران مطرح کردند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان ها- الهه آهنگر: هیات دولت یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و استانداران پیشنهادی پنج استان از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، در این جلسه ۵ استاندار جدید برای استان های کشور انتخاب شدند، که در بین این ۵ استان، نام استان تهران نیز دیده می شد، که محمد حسین مقیمی، سکان استانداری آن را در دست گرفت.

استاندار جدید تهران، معاونت وزارت صنایع در سال ۶۵، قائم مقامی معاون اجرایی رییس جمهور( در دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی) و مسئول ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگی، ریاست ستاد حوادث غیرمترقبه کشور، استانداری خوزستان و کرمانشاه در سال های ۷۲ و ۷۶، معاونت عمرانی وزارت کشور در دولت اصلاحات، سرپرستی ۴ ماهه وزارت کشور در دولت اصلاحات، نماینده مردم خمین در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، استاندار مرکزی در سال ۹۲، معاون سیاسی وزیر کشور در سال ۹۳ و قائم مقامی وزیر کشور در سال ۹۵ را در کارنامه خود دارد.

انتخاب وی به عنوان استاندار تهران، سبب شد، تا به سراغ سیاسیون و چهره های تاثیرگذار استان تهران برویم و نظرات آن ها را در این خصوص جویا شویم.

استاندار جدید تهران ضعف های دوره گذشته را جبران کند

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: من یک دوره نمایندگی همکار وی در مجلس بودم و یک سال صندلی آقای مقیمی در مجلس کنار صندلی بنده بود و گفتگوهای زیادی با هم داشتیم، شخصیت ایشان را دلسوز و پر تلاش و زحمت کش می دیدم، که به منافع ملی کشور و نظام جمهوری اسلامی می اندیشد.

سید حسین نقوی حسینی با بیان این که استاندار جدید تهران به دور از افراط و تفریط و با خط مشی متعادل و معتدل حرکت می کند، اظهار داشت: وی تجربیات بالای اجرایی، از جمله سابقه استانداری، معاونت وزیر و معاونت وزارت کشور را دارد، تا جایی که بنده گمان می کردم در دولت آقای روحانی وی وزیر یک وزارتخانه شود.

وی اضافه کرد: حضور آقای مقیمی در استانداری تهران، بسیار سازنده و موثر خواهد بود و گمان می کنم، می تواند نقاط خلاء و ضعف گذشته با حضور وی جبران شود، البته آقای هاشمی نیز شخصیت متعادل و پر تلاشی بود، اما انتقاداتی به وی وارد بود، که بنده این انتقادات را حضوری هم به استاندار سابق عرض کرده بودم، استان تهران نیازمند انرژی بیشتر، حضور بیشتر و مدیریت اجرایی قوی تر و حاضر در میدان است، که امیدوارم آقای مقیمی بتواند در این عرصه موفق باشد.

فرمانداران بهتری برای شهرستان های استان تهران انتخاب شوند

نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که استاندار جدید تهران، همه مراحل استانداری، معاون و قائم مقام وزیر را در وزارت کشور طی کرده است، اظهار داشت: قطعا دوره قبل، استانداری تهران ضعف هایی داشته است، که دولت دست به تغییر استاندار تهران زده است.

محمد محمودی شاه نشین انتصابات در شهرستان های استان تهران را بسیار پر اهمیت خواند و گفت: دوره قبل در مواردی در خصوص انتصابات در شهرستان های ملارد، شهریار و قدس، انتقاداتی وارد بود، که به آقای هاشمی هم بارها منتقل کرده بودم و استاندار سابق نیز تا جایی که در توان داشت، در رفع ضعف های انتصاباتی کوشش کرد، اما باید بیشتر در این زمینه دقت کرد و قطعا آقای مقیمی به این موارد دقت نظر خواهد داشت.

وی گفت: البته برخی انتصابات و یا عملکردها به طور مستقیم به وزارت کشور ارتباط ندارد، از این دست، معضلات می توان به حاشیه نشینی، ساخت و سازهای غیر مجاز و مباحث توزیع آب شرب و آب کشاورزی اشاره کرد.

نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس با بیان این که انتظار داشتیم، فرمانداران شهرستان های استان تهران، از بهترین ها انتخاب شوند، گفت: البته فرمانداران بد نبودند، اما انتظار ما با توجه به اهمیت و حساسیت استان تهران، بیشتر از این ها بود.

وی در خصوص ادارات کل استان تهران نیز گفت: باید به تهران به عنوان ام القراء جهان اسلام نگاه خاص شود، که امیدواریم با تدابیر استاندار جدید، برخی از مدیران کل ادارات استان تهران این حساسیت را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

متاسفانه برخی از مدیران استان پای کار نیستند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و یکی از فعالان فرهنگی و سیاسی این استان نیز در این خصوص ضمن تقدیر از زحمات استاندار تهران، به خبرنگار مهر گفت: اعتقاد داریم، که در زمان استانداری دولت یازدهم می توانستیم، گام های موثرتری را در این استان برداریم، موقعیت آقای هاشمی به گونه ای بود که می توانست، آثار ماندگار و باقیات صالحاتی در استان باقی بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، به شهرستان های دشت ورامین، به عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: استاندار سابق تهران، بهتر می توانست به وعده های دولت در منطقه جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان این که استاندار جدید تهران، دشت ورامین را به خوبی می شناسند، گفت: آقای مقیمی در دوران معاونت و قائم مقامی وزارت کشور، سفرهای متعددی به ورامین داشته است و منطقه را می شناسد، استاندار جدید تهران بداند، که ورامین در دوره ۴ ساله دولت یازدهم مورد بی مهری واقع شده است و متاسفانه به حقوق مسلم مردم و توجه به نیازهای اولیه مردم در سطح کلان توجه جدی نشده است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان این که اکنون بهترین فرصت در اختیار استاندار جدید تهران، برای خدمت رسانی بیشتر به مردم دشت ورامین قرار دارد، گفت: ویژگی ها و ظرفیت های دشت ورامین، برای ورود جدی در عرصه اقتصاد مقاومتی مستعد است، از استاندار جدید تهران انتظار می رود، هم خود به صحنه بیایند و هم مدیران استان را به میدان بیاورند، با کمال تاسف برخی از مدیران استان در میدان اجرا پای کار نیستند و طبیعی است، که زمانی که خود مدیران کل در صحنه اجرا نباشند، مدیران شهرستانی نیز در این صحنه فعالیت های شایانی نداشته باشند و در این عرصه از استاندار جدید تهران انتظار داریم، تیم کارآمد و فعالی در عرصه اجرا داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم طوری عمل شود، که خروجی تغییر استاندار در عرصه اجرا نمود پیدا کند.

ازدواج، مسکن و اشتغال جوانان، ۳ اولویت استاندار جدید باشد

امام جمعه دماوند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» مساله تولید و اشتغال را مهم ترین مساله روز استان تهران و کشور دانست و افزود: استاندار جدید تهران، با رویکرد اشتغال زایی در شهرستان های این استان وارد عرصه عمل شود و برنامه ریزی بهتری در خصوص اشتغال جوانان صورت پذیرد، تا زمینه اشتغال و ازدواج جوانان فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی با بیان این که بالا رفتن سن ازدواج سبب ایجاد مشکلاتی در استان تهران شده است، گفت: ازدواج، اشتغال و مسکن، هر سه مولفه بسیار اهمیت دارند و لذا برنامه ریزی برای تکمیل پروژه های مسکن باید در اولویت باشد.

وی وحدت حول محور ولایت فقیه را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: توطئه هایی که در اطراف ما وجود دارد، زنگ خطر را برای همه به صدا در می آورد، باید مراقب بود که وحدت ملی ما خدشه دار نشود، در استان تهران نیز اقوام گوناگون زندگی می کنند و به همین دلیل باید طوری عمل شود، که همه اقشار مختلف و اقوام گوناگون با صفا و صمیمیت و وحدت و هم دلی کنار یکدیگر زندگی کرده و اسباب آسایش مردم فراهم شود، به هر تقدیر ما باید قدردان مردم و حضور آن ها در صحنه انقلاب اسلامی باشیم و از توطئه های اسراییل و آمریکا برای برهم زدن وحدت کشور غافل نشویم.

معتادین متجاهر و تکدی گری ۲ معضل اساسی استان تهران

البته استاندار سابق تهران، روز گذشته در جمع خبرنگاران در شمیرانات، بحث معتادین متجاهر و تکدی گری، در استان تهران را از بزرگ ترین معضلات استان تهران دانسته و گفته بود: برخی از متکدیان به باندهای حرفه ای متصل هستند و طبق آمار ما ۳ الی ۷ میلیون تومان درآمد دارند و باید هرطور شده پدیده تکدی گری را از استان تهران دور کنیم.

سید حسین هاشمی هم چنین بر ایجاد تسهیلات برای جذب سرمایه گذار خارجی در استان تهران نیز تاکید کرد.

به هر تقدیر، استان تهران با وجود جایگاه بسیار استراتژیک و خاص خود در کشور و نیز جهان، دارای اهمیت مضاعف است، به طوری که کارشناسان استان تهران را منشاء یک سوم اتفاقات کشور دانسته و بر تاثیرگذاری این استان در کشور تاکید دارند، به همین دلیل، محمد حسین مقیمی، استاندار جدید تهران، باید به خوبی بداند، که مدیریت این استان، دست کمی از قائم مقامی وزارت کشور ندارد و چه بسا این مسئولیت به مراتب سخت تر نیز باشد و لذا باید با انرژی مضاعف و برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از مشاوران زبده و نیز تعامل سازنده با اصحاب رسانه و به دور از هرگونه جناح بندی های سیاسی در صدد انجام خدمات شایسته مردم این استان برآید.

باید منتظر ماند و با توجه به افزایش 3 ساله سن استاندار تهران در دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم، می توان به انرژی و پویایی لازم در این استان دل خوش بود، یا خیر، پاسخ این سوال را عملکرد استاندار باتجربه اما مسن جدید تهران مشخص خواهد کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود

به گزارش جام جم آنلاین ؛ حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات مردم پایین دست سد سیمره، اظهار کرد: در قانون، مالکیت ساکنان روستا‌های پایین دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد بنابراین باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند.

وی ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که باید محل پسماند در استان ایلام از جمله شهر‌های مهران، ایوان و ملکشاهی مشخص شود، ادامه داد: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم که در این راستا به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم، و از معاون عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران شهر‌های ایلام، ملکشاهی و مهران خواستاریم که برای ایجاد محل پسماند ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در حوزه پسماند بسیار ضروری است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: به شهروندانی که حقوق شهروندی را رعایت نکنند و پسماند‌های خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها کنند اخطار می‌دهیم و طبق قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر مشارکت شهروندان در زیبا نگه داشتن چهره شهر افزود: در راستای جلوگیری از رها شدن پسماند در بسیاری از بلوار‌های اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد.

وی از آغاز طرح نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌ها در اجرای این طرح قدردانی می‌کنم، و سایر ادارات نیز هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سر درب ادارات اقدام کنند.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد، تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به استان ایلام اختصاص یابد.

دیگر خبرها

  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست