Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوران دفاع مقدس نمونه بارز و روشن و آشکار نقش و تاثیر امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روشن خبر، دکتر حمید پورعیسی، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در مورد «هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و مصادفت آن با هفته دفاع مقدس» نوشت:

امام حسین (ع) : «اِنّی ما خَرَجتُ اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً، اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدّی، اُریدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ و اَنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرهِ جَدّی وَ اَبی عَلیَّ بن اَبی طالبٍ (ع)»

تاریخ ایران فراز و نشیب های بسیاری به خود دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این دوران‏ های پرافتخار ، دوران هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که به دوران طلایی دفاع مقدس نامگذاری شده است و هرساله بنام هفته دفاع مقدس گرامی داشته می شود . دفاع مقدس، واژه‏ای است که به جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران اطلاق می ‏شود. شروعی که برای خاتمه آن هشت سال مردان غیور و زنان شیردل ایران زمین با ایمان، ولایتمداری، بصیرت و شهادت طلبی، همزمان با دنیایی از کفر و استکبار جنگیدند و هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب کردند؛ اما وجبی از خاک میهن را حتی برای لحظه ای زیر چکمه‏ های دشمن غاصب تحمل نکردند.

دفاع مقدس ملت ایران برگرفته از مکتبی عاشورایی بود که با رهبری امام خمینی(ره) برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی و عزت وطن شکل گرفت و بنابر فرمایش امام خمینی (ره) «جنگ تا رفع فتنه» ادامه دارد. جنگی که برای ما دفاع مقدس و دفاعی که از دید رهبر کبیر انقلاب اسلامی “نعمتی بزرگ” بوده و هست. در این جنگ نه تنها یک وجب از خاک ایران در دست نیروهای عراقی باقی نماند، بلکه عراق به عنوان کشور متجاوز به نظام بین الملل معرفی شد.

امسال گرامیداشت هفته دفاع مقدس مصادف شده است با ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان ابی عبدالله الحسین و یاران مظلوم این امام شهید و همچنین مصادفت آن با هفته نکوداشت و احیای امر به معروف و نهی ازمنکر ، بعنوان دو فریضه بزرگ الهی ، که بخشی از فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) برای احیای این دو فریضه الهی بوده است و روزگاری که بر ما گذشت که در آن بخشی از سرزمین مقدس ایران اسلامی مورد تجاوز و تصرف دشمن بعثی با حمایت از استکبار جهانی و ابر قدرت ‏ها قرار گرفت و رفتن به جبهه های نبرد برای مقابله با دشمن متجاور یک فریضه واجب و حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات بود و هست .

باید اذعان کنیم که دوران دفاع مقدس یکی از دورانهای تجلی احیای امر به معروف و نهی از منکر است چرا که هیچ منکری در آن دوران بالاتر و ناشناخته تر از تجاوز دشمن به میهن عزیز اسلامی ما نبود و هیچ معروفی هم بالاتر و واجب تر از حضور در میدانگاه ‏های نبرد و مقابله با دشمن وجود نداشت و دوران دفاع مقدس نمونه بارز و روشن و آشکار نقش و تاثیر امر به معروف و نهی از منکر است. مردم شهید پرور ایران اسلامی در آن دوران پر تلاطم و سخت پا به عرضه مبارزه و مقابله با دشمنی گذاشتند که همه سعی و تلاش و همت خود را با تمام تجهیزات نظامی و ادوات جنگی و تا دندان مسلح و از سوی دیگر با برنامه ای منسجم و منظم و حمایت شده از سوی استکبار جهانی و قدرتهای بزرگ دنیا و درواقع با حمایت بین المللی بکار گرفته تا این ملت را به نابودی بکشاند لکن مقابله و حضور معروفانه و شجاعانه این ملت بزرگ عرصه را بر دشمن ذبون تنگ کرده و او را در مناطق مختلف جبهه، در پشت خاکریزهای یاس و ناامیدی زمین گیر کرد و حرکت عظیم آن چون طوفانی سهمگین و موج آفرین سامانه های تجاوز و تصرف دشمن را به ویرانه‏ای سیاه تبدیل کرد .

امروز هم آن دوران طلایی و افتخار آفرین را رقم میزنیم ضرورت اجرایی کردن و توجه به این دو واجب الهی دو چندان نمایان می شود همان گونه که امروز هم دشمن با تمام تجهیزات و امکانات خود بر این مرز و بوم از داخل و خارج و با استفاده از فضای مجازی و حقیقی ، هجوم آورده است . لکن امروز دیگر سنگرها و خاکریزها خاکی نبوده و در واقع شکل دیگری به خود گرفته اند، که بنام جنگ نرم یا شبیخون فرهنگی خوانده می شود و ضرورت احیای این دو فریضه نقش آفرین و تاثیر گذار الهی را دو چندان کرده است و لازم است در این مقاطع حساس کنونی که دشمن از هر چهارسوی نظام فکری و اعتقادی بر ما حمله ور شده است ، به این دو فریضه الهی تمسک جسته و با احیای مجدد آن در عرصه نبرد جنگ نرم ، دشمن را در پشت خاکریزهای نابودی و یاس زمین گیر نمائیم و با الهام از آن دوران عزت مند و افتخار آفرین، همگام با عاشورای حسینی حماسه ای دیگر خلق کرده و مهر بطلان بر همه توطئه ها و آرزوهای دشمنان این مرز و بوم بزنیم و یاد و خاطره و راه شهدا وامام عزیز را با پیروی از مقام عظمای ولایت زنده نگه داشته و به نسل‏های آینده منتقل کنیم .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم

ایسنا/خراسان رضوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر از ضرب و شتم یک جوان باغیرت کاشمری در دفاع از سه دختر نوجوان خبر داد و گفت: این جوان کاشمری که با ضربه چاقو مجروح شده در بیمارستان بستری است.

سید مصطفی قریشی یزدی در گفت و گو با ایسنا در خصوص این واقعه به ایسنا گفت: شب گذشته هفتم اردیبهشت‌ماه همزمان با شب سالگرد شهادت حمیدرضا الداغی شهید غیرت، یک جوان باغیرت کاشمری وقتی مشاهده می‌کند که راکبان یک موتور سیکلت برای سه دختر نوجوان که در حال عبور هستند ایجاد مزاحمت کرده‌اند در راستای وظیفه انسانی و نهی از منکر به این افراد تذکر لسانی می‌دهد.

وی با بیان اینکه راکبان موتور سیکلتی که برای این سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند حال خوشی هم نداشته‌اند، اظهار کرد: این جوان با غیرت به جهت وظیفه انسانی و نهی از منکر لسانی به آنها تذکر می‌دهد که دست از کارشان بردارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر گفت: با توجه به اینکه حال این افراد مساعد نبود از موتور سیکت پیاده شده و پس از درگیری یک ضربه چاقو به وی وارد می‌کنند که در نهایت با چاقویی که به گردن این جوان وارد می‌شود وی را مجروح می‌کنند.

وی بیان کرد: بلافاصله این جوان توسط نیروهای مردمی به بیمارستان منتقل می‌شود و دو ضارب نیز توسط عوامل مردمی حاضر در صحنه دستگیر و تحویل عوامل گشت ۱۱۰ داده می‌شوند.

قریشی یزدی با بیان اینکه فرماندار شهرستان از همان لحظه اولیه گزارش حادثه دستورات لازم را به مسئولان حوزه بهداشت و درمان برای رسیدگی به وضعیت حال این جوان صادر کردند، خاطرنشان کرد: بلافاصله عمل جراحی انجام می‌شود و بحمدالله اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

وی با اعلام اینکه پرونده متهمین در حال انجام سیر مراحل قانونی است، ادامه داد: این جوان که در پی حمایت از سه دختر دچار حادثه شده یک شهروند عادی بوده و فقط در پی وظیفه انسانی خودش این اقدام را انجام داده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر تاکید کرد: ستاد حمایت از تمامی شهروندان که در مسیر تذکر لسانی و اهتمام به محیط پیرامونی خود دچار حادثه می‌شوند را وظیفه ذاتی خودش می‌داند و قطعاً با دستورات قاطع دادستان شهرستان با این برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه برخورد جدی صورت خواهد پذیرفت.

فرماندار، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ریاست شبکه بهداشت و درمان در لحظات اولیه بر بالین بیمار حاضر و ضمن عیادت، از پدر و مادر ایشان به خاطر تربیت فرزندی با غیرت تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم