Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات گزینه ‌یابی سایت‌های مناسب به منظور اجرای طرح مالچ ‌پاشی همراه با نهال‌کاری با هدف تثبیت پهنه‌های ماسه‌ای در شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبارجنوب انجام شد.
وی تصریح کرد: تیم کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با همکاری بخش امور بیابان شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبارجنوب پس از بررسی تصاویر ماهواره‌ای و مورفولوژی تپه‌های ماسه‌ای و همچنین نحوه حرکت و شناسایی بادهای فرساینده منطقه نسبت به گزینه‌یابی محل‌های مناسب اجرای عملیات مالچ‌پاشی همراه با نهال‌کاری اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در گزینه ‌یابی این طرح ها و شناسایی مناطق اولویت‌ دار توجه به نحوه و میزان خسارت ماسه‌های روان به منازل مسکونی، اراضی کشاورزی، خطوط مواصلاتی، منابع زیستی و موارد فنی و مالی دیگر اهمیت زیادی دارد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در فاز اول این طرح شامل 350 هکتار در شهرستان رودبارجنوب و 450 هکتار در شهرستان قلعه‌‌گنج مالچ‌پاشی و نهال کاری انجام می‌شود.
قادری ادامه داد: در این طرح بیش از 56 هزار اصله نهال از نوع گونه‌های بیابانی و بومی منطقه مانند اسکنبیل غرس می‌شود.
وسعت جنگل های جنوب کرمان 480 هزار هکتار و وسعت مراتع این منطقه نیز بیش از یک میلیون و 918 هکتار است.
جنوب کرمان از نظر وسعت مراتع و جنگل ها رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب *
7450/6003

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت