Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-30@22:51:00 GMT

پرتماشاگرترین فیلم های دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۸۲۶۰۴

پرتماشاگرترین فیلم های دفاع مقدس

به گزارش بولتن نیوز، «اخراجي‌های مسعود ده‌نمکی اتفاق مهمی بود. اتفاقی که بعد از لیلی با من است یک بار دیگر نشان داد می شود موضوعی چون دفاع مقدس را نیز از زاویه طنز ‌نگریست. خصوصا که ده‌نمکی در قیاس با کمال تبریزی کمترین خط قرمز ممکن را در پرداختن به این موضوعات دردا. از این رو بود که اخراجی های ٢ را خیلی ها انتظار می کشیدند تا فیلم جسارت اخراجی های اولی را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخراجی‌های ٢ از این نظر اگرچه ناامیدکننده بود، اما به هر حال فروش عجیب و غریبی کرد و تا مدت ها رکورد فروش تاریخ سینمای ایران در اختیارش بود...

اگر معیار استقبال از یک فیلم تعداد تماشاگران باشد؛ هنوز که هنوز است عقابهای سامویل خاچیکیان از این نظر پرتماشاگرترين فیلم دفاع مقدس سینمای ایران است. فیلمی که در بهترین زمان ممکن و با استفاده از بازیگران معروف و محبوب از جمله سعید راد ساخته و چنان موفق شد که هنوز هم خاطره صف‌های طولانی در کنار سینماهای نمایش‌دهنده عقابها یکی از ماندنی ترین تصاویر اذهان دلباخته سینمای ایران است. درباره عقابها گفته اند که بیش از ۳۰ درصد جمعیت ۶ میلیونی تهران فیلم را دیدند، که با مقیاس امروزی می تواند به معنای
٦ میلیون بیننده و ٦٠٠ میلیارد فروش باشد...

کانی مانگای مرحوم سیف الله داد که به خصوص در شهرستان ها تا سالیان سال همه ساله روی پرده می‌آمد و پرفروش می شد؛ اگرچه در قیاس با دو فیلم اول فیلم به مراتب بهتری است، اما متاسفانه حتی در کارنامه کارگردانش هم زیر سایه فیلمی دیگر- بازمانده- مانده و قدری را که سزاوارش بود ندیده است. این در حالی است که کانی مانگا به عنوان یک فیلم جنگی پرتحرک هنوز هم در سینمای ایران از استانداردهای بالایی برخوردار است به خصوص صحنه‌های نبرد بالگرد در آن که به یمن امکاناتی که سیف‌الله داد فراهم کرد، بازسازی شد، غیر قابل دسترس و تکرار به نظر می رسد...

افق مرحوم رسول ملاقلی پور اگر چه در کارنامه سازنده‌اش فیلم شاخصی نیست، اما اگر میزان دستیابی یک فیلم را به هدف اولیه اش معیار ارزیابی موفقیت آن قرار دهیم، می شود گفت یکی از موفق ترین فیلم های رسول ملاقلی پور است. فیلمی که از تک تک پلان هایش می شود عزم راسخ سازنده‌اش برای ساخت یک فیلم جنگی پرفروش و خوش‌ساخت و حرفه‌ای را تشخیص داد؛ و نتیجه کار نیز چندان دور از این عزم اولیه نبود: فیلمی پرتحرک، پرهیجان، پر از درگیری و تعقیب و فرار و انفجارهای پیاپی. فیلمی که در قیاس با دیگر ساخته های سازنده اش بیشتر به مذاق تماشاگر عام خوش آمد.

و می رسیم به آژانس شیشه ای ابراهیم حاتمی کیا؛ که بر خلاف چهار فیلم پرفروش دیگر فهرست داستانش نه در میدان های نبرد، که در شهری بی رحم می گذرد که تمام رشادت های آن آدم های پاکباخته را به فراموشی سپرده؛ و اکنون طلبکار فرصت هایی است که در گذر سال ها در دستیابی به آنها ناکام مانده است. شکاف نسل جنگ رفته و عامه مردم در این فیلم به مثابه زنگ خطری شوم به صدا درآمد و حاتمی کیا با هوشمندی نشان داد که این شکاف حتی می تواند به درگیری مسلحانه و گروگان‌گیری هم تبدیل و عمیق و عمیق‌تر شود؛ که اتفاقات سال های بعد نشان داد حاتمی کیا در چه دوران مناسبی زنگ خطر را به صدا درآورده است...

منبع: روزنامه شهروند

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز (دوشنبه) به صورت همزمان با سراسر کشور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

در سومین جشنواره «افتخار من» مجموعاً شش هزار اثر شامل فیلم، دست‌نوشته، داستان و فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

تندیس جشنواره در بخش تهیه خاطره به «حسین فکوری» دانش آموز پایه دوم از مدرسه شاهد دامغان نوه رزمنده و پیشکوت دفاع مقدس حاج «حبیب خورزانی» رسید و لوح سپاس و تندیس برگزیده این دوره توسط سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092463

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد