Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سی و هشتمین مراسم خاطره گویی دفاع مقدس با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مهندسی و تخریب در جنگ در یاسوج برگزار شد.

این مراسم با شکوه خاطره‌گویی با همکاری این دفتر و کنگره سرداران شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دفاع مقدس و همزمان با ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) در محل کنگره شهدای استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که جمعی از رزمندگان استان و به ویژه نیروهای عضو گردان‌های مهندسی و تخریب در جنگ حضور داشتند سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح استان به ایراد سخنرانی پرداخت.

فرمانده سپاه فتح استان در این سخنرانی با تجلیل از ایده برگزاری چنین همایشی آن را مقدمه‌ای برای گردآوری خاطرات تخریب چی‌ها در جنگ خواند و اظهار داشت: باید در ثبت خاطرات شتاب کرد چرا که معلوم نیست فردا روز کدام یک از ما زنده باشد.

سردار بوعلی به اهمیت و نقش حساس تخریب چی‌ها در جنگ اشاره کرد و گفت: تخریب چی‌ها در جنگ می‌دانستند راهی که می‌روند برگشتی ندارد و هر لحظه امکان شهادت وجود دارد ولی باز هم با عشق و علاقه راه خودشان را انتخاب می‌کردند .

در ادامه این مراسم آقایان عبدالخالق خرسندیان، برزو ویسی‌پور و هومان جعفری‌پور از بچه‌های تخریب‌چی زمان جنگ به روایت‌گری از آن دوران پرداختند.

عدم آموزش کافی و کمبود امکانات به همراه عشق و علاقه به این کار از جمله مواردی بود که در خاطرات این رزمندگان موج می زد.

از نکات زیبا در این مراسم خاطرات هومان جعفری‌پور مسئول آموزش تخریب چی‌ها بود که بعد از صحبت کردن در مورد نحوه شهادت یکی از همرزمانش بغضش ترکید و شروع به گریه کردن کرد و نتوانست ادامه دهد.

همچنین در این مراسم به مناسبت ایام محرم برنامه مداحی اجرا شد و دو تن از شاعران استان اشعاری را در مورد دفاع مقدس و حادثه کربلا قرائت کردند.

انتهای پیام/غ

خاطره گویی رزمندگان تخریب چی دفاع مقدس همراه بغض و گریه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه به مناسبت روز ملی فرهنگ پهلوانی و گرامیداشت ورزش زورخانه ای آئین گرامیداشت یاد شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد.

گفتنی است که در این مراسم، که با حضور جمعی از موسفیدان و کهن کسوتان در زورخانه جوانمردان کن برگزار شد، یاد شهید «محسن حسین نیا» شهید پهلوان و رجز خوانی معاصر را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است که شهید «محسن حسین نیا» از قهرمانان ورزش تکواندو بود که رجز خوانی او لرزه بر دشمن می انداخت و این شهید بزرگوار، روز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در چابهار مورد حمله گروهک تروریستی قرار گرفت و به شهادت نائل شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، جوهری معاون استاندار تهران، جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، ایرجی سرپرست هیات تکواندو استان تهران، روسای هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان های استان و فرمانده کانون بسیج تکواندو استان تهران و جمعی از پیشکسوتان، مربیان، داوران و قهرمانان تکواندو به همراه پدر شهید والامقام حضور داشتند.

در پایان این مراسم، از تعدادی افراد که با منش پهلوانی باعث نجات دیگران شده بودند تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6093063

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود