Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرلشکر رحیم صفوی، با حضور در همایش تخصصی شهدای فیاضیه در شهرستان فلاورجان گفت: اگر می خواهیم فتنه ۸۸ را به خوبی درک کنیم باید به عقبه فکری افرادی مانند میرحسین موسوی و کروبی و کارشکنی های آنها در گذشته رجوع کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازپلنا؛ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، پیش از ظهر امروز به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان با حضور در همایش تخصصی جبهه فیاضیه، ضمن اعلام سلام رهبر معظم انقلاب به مردم شهرستان گفت: فلاورجان با تقدیم بیش از یک هزار و ۳۰۰ شهید و بیش از دو هزار و ۷۰۰ جانباز سرافراز به انقلاب ولایتمداری و بصیرت خود را بر همگان ثابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر سید رحیم صفوی افزود:‌ من چون خود به دنیا آمده یکی از روستاهای توابع بخش باغبهادران اصفهان هستم از نزدیک با مردم شهرستان فلاورجان آشنا هستم و در جنگ نیز از نزدیک سلحشوری و رشادت های مردم فلاورجان و قهدریجان را بخصوص در جبهه کردستان مشاهده کردم.

وی با اشاره به این مطلب که برخی از رویدادها در طول تاریخ خاصیت انتشار و گسترش مکانی داشته و با یک سرعت غیر قابل تصوری از یک رویداد ملی به فراملیتی تبدیل شده اند اظهار کرد: حماسه حسینی و عاشورا از این دست رویداد ها بود که موجب شد حوادث بعد از آن مانند انقلاب اسلامی ایران با الگو گیری از آن به وجود آید.

سرلشکر صفوی ادامه داد: واقعه کربلا باعث به وجود آمدن محورهای مقاومت در کشورهای سوریه، عراق و یمن شده است و اگر می بینیم امروز در این سه کشور بیش از ۹ میلیون آواره شده و از خانه های خود رفته اند به دلیل الگو گیری از همان حماسه سال ۶۱ است که نمی خواهند تن به ذلت بدهند و با خون و ناموس خود در مقابل زور مقاومت می کنند.

وی با بیان این مطلب که دفاع مقدس رشحه ای از حماسه حسینی بود خاطرنشان کرد: قطعا شهدای ما که به فرمان فردی از نسل امام حسین(ع) به جهاد در مقابل دشمن شتافتند در زمان امام حسین(ع) بودند نیز آن حضرت را تنها نمی گذاشتند و برایش جان می دادند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین گفت: شهدای دفاع مقدس قطعا در صدها سال آینده سند حقانیت و صلابت این نظام در کل دنیا خواهند بود.

وی با اشاره به این مطلب که برای عبور از وضع کنونی کشور باید ار دفاع مقدس درس بگیریم تصریح کرد: اولین درسی که باید بگیریم مدیریت است و این یعنی یک برنامه ریزی مدون به طوری که ما در زمان جنگ بعد از هر عملیات برنامه ریزی خود را برای عملیات بعدی داشتیم و امام و مسئولان ارشد نظام نیز برای پیشبرد اهداف کشور در سطح کلان تر چنین برنامه ریزی را داشتند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد:‌ درس دوم استفاده از همه عوامل قدرت ملی بود که در دفاع مقدس به صورت کامل این امر محقق شده بود و به طوری که در جنگ ما بیش از ۱۲ درصد از تولید ملی را برای جنگ گذاشتیم و در مقابل دشمن ۵۷ درصد تولید ملی اش را برای جنگ اختصاص داده بود.

وی با اشاره به این مطلب که در زمان جنگ سران سه قوه با هم منسجم بودند تصریح کرد: بجز سال اول جنگ که بنی صدر آن خیانت ها را کرد در تمام سال های بعداز آن اتحاد بین سران قوا مثال زدنی بود.

وی در همین خصوص ازود: البته در همان زمان نیز برخی از عوامل بودند که کارشکنی می کردند به عنوان مثال رهبر معظم انقلاب در آن زمانی که رئیس جمهور بود و میرحسین موسوی نخست وزیر وی بود که تا آنجا که می توانست در برخی مسایل کارشکنی می کرد به عنوان مثال وقتی رئیس جمهور می خواست به یک سفر خارجی برود با سنگ اندازی و ندادن هواپیما در این مسایل خلل ایجاد می کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در تکمیل این صحبت خود تاکید کرد:‌ تمام این صحبت ها مستند است و اگر امروز پدیده ای مانند فتنه ۸۸ را مشاهده می کنید باید در عقبه آن مانند همین کارشکنی هایی که میرحسین و کروبی در گذشته انجام داده اند یک نگاهی بیندازیم تا فتنه انگیزی های آنها برایمان قابل درک و پذیرش تر شود.

وی همچنین داشتن سیاست خارجه جامع نگر، اتکای به جوانان، داشتن برنامه و شناخت برنامه دشمن علیه خودمان و آمدن مردم به میدان و کمک به نظام را از دیگر درس های انقلاب و دفاع مقدس برشمرد و گفت:‌ در جنگ کشور فقط یک گفتمان داشت و امروز نیز اگر می خواهیم موفق شویم باید در امر اقتصاد مقاومتی دارای یک گفتمان باشیم.

سرلشکر صفوی در ادامه صحبت های خود در همایش تخصصیجبهه فیاضیه با اشاره به این مطلب که فضای مجازی مانند یک شمشیر دو لبه است گفت: این فضا هم می تواند به پیشرفت کشور کمک کند و هم می تواند بنیان برخی خانواده ها را بزند.

فرمانده سابق سپاه، ادامه داد:‌ دشمن با استفاده از همین فضای مجازی توانسته است به فرهنگ ما که در زمان جنگ فرهنگ بسیار غنی و خوبی بود آسیب هایی بزند و با کمک همین فضای مجازی فقط از غرب کشور توانستند بیش از ۸۰۰ نفر را به عضویت داعش در بیاورند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان با اشاره به اینکه مهمترین چیزی که می تواند جوانان ما را نجات دهد فرهنگ عاشورایی و حسینی است اظهار کرد: برای آشنایی جوانان با این مکتب باید آنها را به مساجد بکشانیم، با روحانیت آشنا کنیم و بگذاریم جوانان ما با هر سلیقه و نگرشی سوالات خود را از ما بپرسند و با صبر و متانت به تمام شبهات آنها پاسخ دهیم و نگذاریم دشمن با ایجاد شبهات در آنها آغوش برایشان باز کند و با لبخند آنها را به سمت خود بکشاند.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در هفته کاری که گذشت صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود نقدینگی ۸۵۳ میلیارد تومانی بودند در حالی که بازار سهام شاهد ورود هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود و ارزش معاملات خرد حدود ۲۱ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومانی برای بازار ثبت شد.

او افزود: در این هفته کاری صندوق‌های با درآمد ثابت چهار روز یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۴۱۳، ۶۲۰، ۳۷۱ و ۵۱۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی را شاهد بودند و در یک روز کاری یعنی شنبه هزار و ۶۷ میلیارد تومان نقدینگی از این صندوق‌ها خارج شد.

گفتنی است، طبق مصوبات سازمان بورس، صندوق‌های درآمد ثابت موظف هستند که حداقل ۷۵ درصد از دارایی خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • عملیات بمباران عقبه اوکراینی‌ها با بمب‌های نیم تنی
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • دیشب ثابت شد رئال فقط یک تیم ندارد!
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است