Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس، هفتم مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فردیس، بابیان اینکه وظیفه ما نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و شهادت است، اظهار کرد: به عزاداری‌های حسینی نگاه‌های مختلفی می‌شود که یکی از آن‌ها با اصل برگزاری عزاداری مشکل دارد و رفتارهای روشنفکرانه دلیل و برهان‌هایی می‌آورند و برگزاری مراسم عزاداری حسینی را نهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه دیگری که می‌خواهد به‌هیچ‌وجه مراسم‌ها عزاداری برگزار نشود، عنوان کرد: افرادی که از این دیدگاه حمایت می‌کنند، به دلیل آنکه نمی‌توانند به‌صورت مستقیم مردم را از برگزاری این مراسم‌ها دور کنند، با راهکار ایجاد شور و هیجان بی‌مورد در عزاداری‌ها، می‌خواهند موجب تخریب محتوای عزاداری‌های حسینی شوند.این مسئول با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به توجه ویژه به مراسم‌های عزاداری حسینی تأکیددارند، افزود: نگاه سوم به مراسم‌های عزاداری حسینی که نگاه شیعیان واقعی است، می‌گوید؛ باید از این مراسم‌ها بهترین استفاده را ببریم و ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) باشیم.ایمانی با اشاره به اینکه هدف قیام امام حسین(ع) این بود که در کوفه حکومت اسلامی تشکیل شود، تأکید کرد: عاشورا نماد امربه‌معروف و نهی از منکر است و ما باید از حماسه عاشورا درس بگیریم.امام‌جمعه فردیس بابیان اینکه از قیام عاشورا باید درس ایثار و شهادت بگیریم، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا برخلاف تفکر برخی، نه‌تنها شکست نخورد بلکه حماسه‌ای خلق کرد که پس از ۱۴۰۰ ماندگار مانده است.وی رمز موفقیت و پیشرفت را درس گرفتن در نهضت حسینی دانست و گفت: رزمندگان اسلام با درس گرفتن از این نهضت در هشت سال دفاع مقدس با ظلم و ستم ایستادگی کردند و نشان دادند که ملت جمهوری اسلامی پیرو راه امام حسین (ع) هستند.امام‌جمعه فردیس در بخش دیگری تأکید کرد: دشمنان اسلام در هدف کوتاه‌مدت خود سعی در ایجاد ناامنی در منطقه دارند، و هدف درازمدت آن‌ها از بین بردن اصل نظام جمهوری اسلامی است زیرا می‌دانند هرچه ایران قدرتمندتر شود، در خاورمیانه امنیت بیشتر می‌شود و جای دست‌درازی و آزار مردم بی‌گناه از سوی دشمنان اسلام در منطقه نخواهد بود.وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با شهید حججی، اظهار کرد: شهید حججی فردی با اخلاص بود و درراه خدا برای حفاظت از حرم زینب(س) به جنگ با باطل رفت.لزوم برخورد قاطعانه کشورهای منطقه با مسئله همه‌پرسی اقلیم کردستاناین مسئول با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های دشمنان اسلام با اقدامات رزمندگان اسلام بی‌اثر شد، اظهار کرد: به‌زودی بساط داعش از سوریه جمع می‌شود و نابودی آن را جشن خواهیم گرفت.ایمانی با اشاره به داعش و فتنه اندازه‌هایی آن، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام پس‌ازآنکه از گروهک تروریستی داعش ناامید شدند، درصدد ایجاد فتنه دیگری در کردستان هستند و می‌خواهند با تجزیه کشورها، موجب ایجاد ناامنی در منطقه شوند.امام جمعه فردیس با اشاره به برگزاری رفراندوم در کردستان، بیان کرد: در نشستی با رهبر اقلیم کرد به وی گفته‌شده که کردستان بزرگ شکل می‌گیرد و کشورهای دیگر نیز تجزیه‌شده و بخش کردنشین آن به کردستان اختصاص پیدا می‌کند.وی ادامه داد: اگرکشورهای حاشیه کردستان با این رفتار محکم برخورد کنند این فتنه کور می‌شود و آمریکا و اسرائیل به خواسته‌های خود نمی‌رسند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است

محمد کرمی در نشست امکان سنجی و تسهیل روند همکاری های اقتصادی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در محل فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم در سایه قرآن کریم و رهنمودهای اسلام روزبه روز در انسجام و وحدت امت اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلام عزیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره مبنی بر وحدت بین امت اسلام برای پیشرفت اسلام و اجرای فرمان الهی در کل دنیا است که این رسالت همه ما مسلمانان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خیلی خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده است که باید ۲ کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره میبریم.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن به دلیل انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص روان و تسهیل شدن تجارت حقوق گمرکی و ... باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر ۲ کشور از ظرفیت‌های خوبی که مرز دارد بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا ۲ کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش پایانه ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند