Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@15:32:12 GMT

۴۴ نمایش برای امام حسین (ع) از بعدِ عاشورا

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۹۸۸۹۴

۴۴ نمایش برای امام حسین (ع) از بعدِ عاشورا

فرهنگ > تئاتر - مدیر کانون نمایش‌های دینی از اجرای ۴۴ نمایش در تهران و شهرستان‌ها با موضوع ماه محرم خبر داد و برگزاری تعزیه از دهه دوم این ماه در محوطه تئاترشهر تایید شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود فرهنگ مدیر کانون نمایش‌های دینی مرکز هنرهای نمایشی با اعلام این خبر که این کانون امسال ۴۴ اثر صحنه‌ای و خیابانی برای اجرا در تهران و شهرستان‌ها تدارک دیده است تصریح کرد: «از این تعداد ۱۰ نمایش خیابانی و باقی آن‌ها صحنه‌ای خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تهران شاهد اجرای سه نمایش در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر، دو نمایش در خانه نمایش اداره تئاتر، یک اثر در تالار محراب، یکی در پردیس تئاتر تهران (خاوران)، چهار نمایش در سالن ناصرخسروی دانشگاه تهران، یک نمایش در چهار شهرستان بومهن، رودهن، دماوند و اسلامشهر خواهیم بود. یک نمایش هم در پنج کانون فرهنگی- هنری دانش‌آموزی برای مخاطبان نوجوان اجرا خواهد شد و یک نمایش خیابانی هم در شهر جدید پردیسِ تهران داریم.»

او ادامه داد: «جدا از این ۱۳ نمایش صحنه‌ای و یک نمایش خیابانی، پنج نمایش صحنه‌ای در اصفهان، دو نمایش خیابانی در اراک، دو نمایش خیابانی و سه نمایش صحنه‌ای در کرمانشاه، دو نمایش خیابانی و یک نمایش صحنه‌ای در دهلران در استان ایلام، یک نمایش خیابانی و چهار نمایش صحنه‌ای در خوزستان، یک نمایش صحنه‌ای در بوشهر، دو نمایش صحنه‌ای در رشت و لاهیجان در استان گیلان، یک نمایش صحنه‌ای در یاسوج، یک نمایش صحنه‌ای در ملایر در استان همدان، یک نمایش صحنه‌ای در البرز، دو نمایش صحنه‌ای در تربتِ‌حیدریه در استان خراسان‌رضوی، یک نمایش صحنه‌ای و یک نمایش خیابانی در بروجرد در استان لرستان خواهیم داشت که بعد از دهه اول محرم اجرای خود را آغاز خواهند کرد و تا پایان صفر ادامه خواهند داد.»

مدیر کانون نمایش‌های دینی مرکز هنرهای نمایشی در مورد برگزاری تعزیه در محوطه تئاترشهر هم توضیح داد: «برگزاری تعزیه بناست توسط اداره کل هنرهای نمایشی پیگیری شود. ما سال گذشته در محوطه تئاترشهر تعدادی نمایش عاشوراییِ خیابانی داشتیم و امسال تمرکزمان را بر شهرستان‌ها گذاشته‌ایم. گمان می‌کنم چون در دهه اول محرم تمام گروه‌ها به شدت درگیر هستند احتمالا مرکز هنرهای نمایشی برای دهه دوم برنامه‌ریزی کرده است.»

طی تماس تلفنی با مدیریت مجموعه تئاترشهر خبر برگزاری تعزیه در دهه دوم محرم در محوطه این مجموعه تایید شد که تعداد مجالس و اسامی آن‌ها و ساعت برگزاری‌شان طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

57242

کلید واژه‌ها : تئاتر - تئاتر شهر - تعزیه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این تماشاخانه سیار کانون با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» امروز میهمان کودکان و نوجوانان در منطقه خضر و شهرک مدنی همدان بود.

این برنامه با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان و بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئاتر و نمایش و نیز به منظور آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان