Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نهم مهر روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی است. هنگامه ای که مسلمانان با فریاد دادخواهی خویش تجلی گر مظلومیت فلسطینیان می شوند و انزجار خود را از ظلم وستم مستکبران به گوش جهانیان می رسانند.

رژیم صهیونیستی برای دستیابی به خواسته های نامشروع خویش از هیچ جنایتی در حق مردم فلسطین به ویژه کودکان و نوجوانان این سرزمین فروگذاری نکرد و در این زمینه نگرانی از پاسخگویی به مجامع بین المللی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رژیم با شکنجه و زندانی کردن کودکان فلسطینی به جهانیان نشان داده است که به قوانین سازمان ملل متحد توجهی نمی کند و برای جامعه جهانی ارزشی قایل نیست و در راستای اقدام های نژادپرستانه خود هر ساله هزاران کودک و نوجوان بی گناه را از ابتدایی ترین حقوق خود محروم می سازد که این عمل نمونه بارز جنایت علیه بشریت و نسل کشی به شمار می رود. این برخورد خشونت بار با کودکان فلسطینی در تضاد با قوانین بین المللی به ویژه ماده 16 کنوانسیون حقوق کودکان محسوب می شود که با توجه به آن، رفتار خشونت آمیز با کودکان ممنوع شده است.

یکی از جنایت های آشکار رژیم صهیونیستی در حق کودکان و نوجوانان فلسطینی در 2000 میلادی یه وقوع پیوست که در آن زمان «محمد الدوره» نوجوان فلسطینی به دست نظامیان این رژیم به شهادت رسید و پس از آن نیز به کشتار گروهی کودکان و زنان فلسطینی در غزه و کرانه باختری اقدام کرد که شهادت خانواده «هدی غالیه» در 2006 میلادی از جمله این جنایت ها بود. در این میان با پیشنهاد «جمعیت دفاع از ملت فلسطین» 9 مهرماه سالروز شهادت «محمد الدوره» نوجوان فلسطینی در تقویم ایران به عنوان «روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نامگذاری شد.

مردم فلسطین به ویژه کودکان و نوجوانان این کشور، لحظه های سخت و طاقت فرسایی را در طول سالیان اشغال این دیار تجربه و در زیر شکنجه، فشار و خفقان روزگار سپری کرده اند، این امر واکنش بسیاری از انسان های آزادی خواه را برانگیخته و آنان را به تلاش واداشته است تا در راه آزادی این سرزمین و دستیابی به حق مردمان آن گام بردارند و فریاد عدالت خواهی آنها را به گوش جهانیان برسانند.

پژوهشگر گروه اطلاع رسانی ایرنا به مناسبت روز «همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» با «سیدابوالقاسم رحیمیان» دبیرکل اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری به گفت وگو پرداخته است.

***ایرنا: رژیم صهیونیستی در طول سال های اشغال فلسطین چه سیاست هایی علیه مردم این سرزمین از خود نشان داده است؟
**رحیمیان: این رژیم بر پایه تبعیض نژادی تشکیل شد و موجودیت خود را در گرو حذف ملت فلسطین می داند زیرا با توجه به دیدگاه های باطل خود می خواهد حق زندگی را از این ملت مظلوم بگیرد. در این میان فلسطینیان به دلیل جنایت های رژیم اسراییل از کشور خود آواره می شوند و در صورت ماندن جان خود را با خطر همراه می سازند. بدین شکل از همان روزهای نخست اشغال سرزمین فلسطین، ارتباط این رژیم با ملت فلسطین بر پایه سرکوب بنا شد و رژیم صهیونیستی می کوشد تا شرایط زندگی مردم را در این کشور سخت کند تا به هدف های خویش دست یابد. با توجه به این هدف، فلسطینیان از حقوقی مانند اشتغال، شهروندی، تعیین سرنوشت خویش و ... برخوردار نیستند.

***ایرنا: برخورد رژیم صهیونیستی را با کودکان و نوجوانان فلسطینی چگونه ارزیابی می کنید؟
** رحیمیان: این رژیم شرایط سختی را برای مردم فلسطین به ویژه کودکان و نوجوانان ایجاد کرده و با اعمال محدودیت های غیرقانونی حق تحصیل، درمان، رفاه و آسایش را از این افراد گرفته و اینگونه کودکان و نوجوانان را از ابتدایی ترین حقوق خود محروم ساخته است. همچنین نیروهای نظامی صهیونیستی، خشن ترین برخوردها را با کودکان از خود نشان می دهند و در بسیاری از مواقع از به شهادت رساندن آنها هیچ ترسی به خود راه نمی دهند.

***ایرنا: 9 مهر در ایران روز «همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نامگذاری شده، این روز به چه علت به این عنوان نام گرفته است؟
**رحیمیان: در ابتدای 2000 میلادی «محمد الدوره» نوجوان 12 ساله فلسطینی در حالی که پشت پدر خود قرار داشت به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید که این حادثه سند دیگری بر جنایت های ننگین این رژیم غاصب است. هر چند رژیم اسراییل در پی کتمان این حادثه برآمد اما توجه شبکه های مختلف تلویزیونی در جهان را به خود جلب کرد و در ایران نیز با تصویب مجلس شورای اسلامی این روز به عنوان روز «همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نامگذاری شد. این هنگامه نمادی از دادخواهی دانش آموزان ایرانی از مستکبران جهان و اعلام همدردی و همبستگی میان دانش آموزان ایرانی و کودکان و نوجوانان مبارز فلسطینی است.

***ایرنا: شهادت مظلومانه «محمد الدوره» نوجوان فلسطینی چه تاثیری در جامعه جهانی بر جای گذاشت؟
** رحیمیان: شهادت محمد الدوره، بیش از پیش چهره نژادپرست رژیم صهیونیستی را برای جهانیان آشکار ساخت. هر چند پس از این حادثه فرصتی برای کشورهای دنیا پیش آمد تا با محکوم کردن این اقدام، واکنش در برابر رشدهای غیر انسانی اشغالگران از خود نشان دهند اما این حرکت به اقدامی خاص منجر نشد. در واقع هر چند جهانیان با ابراز تاسف از این عمل، رژیم اسراییل را محکوم کردند اما در ارتباط با حق و حقوق مردم فلسطین قانون خاصی به تصویب نرسید تا مردم به ویژه کودکان و نوجوانان از تعرض در امان باشند. باید دانست پس از محمد الدوره نوجوان دیگری به نام «محمد ابوخضیر» و یک نوزاد هم به شهادت رسید و این رژیم غاصب هیچ گاه از ظلم و ستم در حق کودکان و نوجوانان فلسطینی دست برنداشت.

***ایرنا: نقش رسانه های داخلی ایران در انتشار پیام مظلومیت کودکان و نوجوانان فلسطینی را چگونه ارزیابی می کنید؟
** رحیمیان: رسانه ها نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم و آشکار ساختن جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین نسبت به کودکان و نوجوانان بر عهده دارند. در واقع این رسانه ها هستند که می توانند با یادآوری حادثه هایی همچون شهادت محمد الدوره و نوجوانان مظلوم دیگر به جهان نشان دهند که رژیم صهیونیستی در کنار ظلم به مردم فلسطین از شهادت کودکان و نوجوانان این کشور نیز هیچ ترسی به خود راه نمی دهد و برای اشغال سرزمین مادری آنها از هیچ گونه جنایتی فروگذاری نمی کند.

صدا و سیما و همه رسانه ها باید بدانند اگر برای مبارزه با رژیم اسراییل امکان حضور در خط مقدم وجود ندارد اما در داخل می توانند مبارزه فرهنگی انجام دهند و در چنین روزهایی با یادآوری شهادت محمد الدوره و پوشش خبر مظلومیت دیگر کودکان و نوجوانان فلسطینی، مردم را آگاه کنند تا آنها نیز انزجار خود را از این رژیم غاصب به گوش جهانیان برسانند. در بعضی از کشورها ممکن است سیاست های دولت ها به گونه ای باشد که رسانه ها نتوانند خبرهای مربوط این سرزمین را انعکاس دهند اما رسانه های داخلی ایران می توانند با پرداختن به این مسایل به عنوان یک منبع در دسترس مردم و رسانه های این کشورها قرار بگیرند.

***ایرنا: ایرانیان چه موضع گیری نسبت به شهادت مردم فلسطین به ویژه کودکان و نوجوانان از خود نشان می دهند؟
**رحیمیان: مردم ایران با رفتار و منش خود در مواقع مختلف، وظیفه خود را در ارتباط با ملت مظلوم فلسطین به ویژه کودکان و نوجوانان آن ادا کرده اند. همچنین موضع دولت ایران در این زمینه بسیار صریح و شفاف به شمار می رود و همیشه پشتیبانی خود را از مردم فلسطین نشان داده است.

*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: مهدی احمدی**انتشار دهنده: شهربانو جمعه
پژوهشم**9370**2002**9131
ایرنا پژوهش، کانالی برای انعکاس تازه ترین تحلیل ها، گزارش ها و مطالب پژوهشی ایران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearchهمراه شوید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد

به گزارش جماران؛ جنبش حماس امروز (شنبه) از برگزاری نشست مهم رهبران این جنبش و «جهاد اسلامی» و «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» خبر داد.

ایرنا به نقل از شبکه المیادین نوشت: جنبش حماس امروز (شنبه) اعلام کرد که نشست مهمی با حضور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، «جمیل مزهر» معاون دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و «محمد الهندی» معاون دبیر کل جهاد اسلامی و تعدادی دیگر از رهبران این سه جنبش برگزار شد.

بنابر اعلام حماس، این نشست در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی نوار غزه برگزار شد و طی آن حاضرین پایداری مثال زدنی ملت فلسطین که اراده شکست‌ناپذیر خود با وجود نسل‌کُشی توسط رژیم صهیونیستی را به دنیا ثابت کرد، ستودند.

در این نشست همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس، عقب‌نشینی فوری و فراگیر نظامیان اشغالگر، آزادی اسرای قهرمان فلسطینی و نیز راهکارهای کاهش درد و رنج فلسطینیان و تقویت پایداری جبهه داخلی در برابر سلطه‌جویی‌های رژیم اشغالگر، بررسی شد.

رهبران جنبش‌های مذکور بر ضرورت توسعه اقدام ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن طرح‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف ملت فلسطین برای دستیابی به استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید کردند.

حاضران در این نشست همچنین عملیات‌های قهرمانانه گردان‌های مقاومت و یگان‌های آن در رهبری نبرد را ستودند و ضرورت ارتباطات ملی به منظور تقویت وحدت ملت فلسطین و بهره‌برداری از این پایداری را مورد بررسی قرار دادند.

رهبران جنبش‌های مذکور همچنین به فلسطینیان ساکن غزه، قدس، کرانه باختری، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و خارج از فلسطین درود فرستادند و علاوه بر آن اوضاع اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر را بررسی و بر خواسته ملت فلسطین برای انجام تبادل اسرای جدی و شرافتمندانه تأکید کردند.

به گفته حماس، حاضران در نشست مذکور به جبهه‌های مقاومت حامی فلسطین از لبنان گرفته تا یمن، سوریه، عراق و ایران درود فرستادند و توافق کردند که رایزنی‌ها با بقیه گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج ادامه یابد.

«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد امروز (شنبه) گفته بود که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی را در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات دریافت کرده‌اند و پس از اتمام بررسی‌ها، حماس پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

این مقام حماس افزود که این پیشنهاد برای مذاکرات ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

دیگر خبرها

  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • اشغالگران عامدانه آمبولانس را در غزه هدف قرار می دهند
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم