Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای سیاست های اجرایی پروژه های اقتصاد مقاومتی و برنامه ی ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در جهت افزایش ضریب خود اتکایی تولید محصولات استراتژیک و اساسی برای تحقق عملیات اجرایی محصول سیب زمینی طرح استمرار در سطح ۴۴۰۰ هکتار و پیش بینی ۱۳۶۵۰۰ تن تولید مطابق تقویم زراعی با تاکید بر کشت بهنگام ، عرضه بموقع و استفاده موثر از خلاء تولید در ماه های پایانی سال ، افزایش کیفیت و تولید محصول سالم برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت تولید پائیزه این محصول مهم در سایر استان ها و ظرفیت انبار موجود ضمن رعایت نکات مهم به کشاورزان عزیز جنوب کرمان تأکید کرد: نهایت تلاش و دقت را به عمل آورند و با توجه به آلودگی مناطق تولید بذر در برخی استان ها به نماتد و بیماری های قارچی خاکزاد در زمان خرید و کاشت غده با کارشناسان حفظ نباتات سازمان مشورت کنند.

وی تصریح کرد : کشاورزان نسبت به عقد قرار داد کاشت و ثبت مشخصات در سامانه تولید اقدام و از کاشت بیش از برنامه ابلاغی جدا خودداری نمایند.

موسوی گفت: ضمن رعایت تاریخ کاشت با استفاده از غده های استاندارد و بیش جوانه دار نسبت به کاشت اقدام شود.

وی با اشاره به فعالیت برخی از افراد سودجو و شبکه های دلالی در فضای مجازی و ارائه ی آمار نادرست تولید و وضعیت بازار ،توصیه کرد هرگونه اخبار در زمینه تولید و بازار از طریق سایت ها و شبکه های معتبر و مرتبط ، کانال رسمی روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان های جهاد کشاورزی استان ها ارائه می گردد و اخبار منتشره از کانال های غیر مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی ،غیرقابل استناد و برنامه ریزی است.

ایشان در پایان سالی توأم با موفقیت و سربلندی و برکت فراوان برای کشاورزان کشور و خاصه کشاورزان سختکوش و فهیم جنوب استان کرمان آرزو کرد.


انتهای پیام/س

آغاز کشت سیب زمینی طرح استمرار در مزارع جنوب کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا