Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرعامل شرکت حمل کانتينري کشتيراني جمهوري اسلامي ايران از رشد 203 درصدي حمل محموله هاي بين المللي در بخش کانتينري در پنج ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش سه شنبه تارنماي کشتيراني جمهوري اسلامي ايران، حمزه کشاورز اعلام کرد: در بخش واردات با رشد 35 درصدي نسبت به دوره مشابه پارسال روبرو بوديم، همچنين در بخش بين الملل 203 درصد رشد داشتيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مسوول گفت: ميزان صادرات در پنج ماهه آغازين امسال 70 هزار تي.يي.يو بود.
وي اضافه کرد: شرکت حمل و نقل کانتينري کشتيراني در اين مدت 53.8 درصد افزايش درآمد داشت.
«شرکت حمل و نقل کانتينري کشتيراني در پنج ماه نخست امسال حمل 450 هزار تي.يي.يو (کانتينر) را در بندر شهيدرجايي بر عهده داشت».
به گفته وي، 17 خط شرکت هاي کانتينري بزرگ بين المللي به بندر شهيدرجايي تردد مي کند.
وي افزود: کشتيراني جمهوري اسلامي ايران حدود 50 درصد از کل محموله هاي کانتينري کشور را حمل کرده است.
به گفته وي، شرکت حمل کانتينري کشتيراني بر اساس رتبه بندي سازمان مديريت صنعتي کشور در فهرست يکصد شرکت برتر کشور از نظر فروش قرار گرفته است؛ در حالي که اين شرکت فقط به عنوان شرکتي خدماتي در بخش حمل و نقل فعاليت مي کند.
مديرعامل شرکت حمل کانتينري کشتيراني گفت: اوايل امسال به دليل موانعي که از سوي برخي بانک هاي چيني به وجود آمد در صادرات با کندي مقطعي روبرو شديم اما در هفته هاي اخير در اين زمينه جهش خوبي داشتيم؛ البته در بيش از يک سال گذشته در مورد صادرات به اروپا با هيچ مشکلي روبرو نبوده ايم.
وي با اشاره به آغاز همکاري هاي مشترک با شرکت هاي بزرگ بين المللي گفت: خوشبختانه اين همکاري ها در حال گسترش است که در زمان مقتضي جزييات بيشتري ارائه مي شود.
«اکنون خط اروپاي شرکت حمل و نقل کانتينري با بکارگيري چهار فروند کشتي سفرهاي منظم خود به کل بنادر اروپا را هر 2هفته يک بار انجام مي دهد که با استقبال آن بازار روبرو شده است».
کشاورز افزود: تعداد کشتي هاي اين خط به زودي به هفت فروند افزايش پيدا مي کند و با اضافه شدن بنادر هند به اين مسير، سرويس هند به اروپا و اروپا به هند نيز راه اندازي مي شود.
** توسعه خدمات اينترنتي
مديرعامل شرکت حمل کانتينري کشتيراني اعلام کرد: اکنون خدمات اينترنتي برخط (آنلاين) در 9 مورد نرخ دهي اينترنتي، کارتابل اختصاصي براي مشتريان، پرداخت آنلاين، رديابي و ردگيري کانتينر به صورت برخط، ارائه خدمات رديابي و ردگيري کانتينر از طريق تلفن گويا، ايجاد کانال تلگرامي و ارائه اطلاعات برخط به مشتريان و ايجاد سامانه ارتباط با مشتري با هدف يکپارچه سازي مشتريان ارائه مي شود.
وي از تحويل گرفتن چهار فروند کشتي کانتينربر با ظرفيت 14هزار و500 تي.يي.يو در اواخر اسفندماه امسال خبر داد.
** ترانشيپ 100هزار کانتينر
کشاورز اعلام کرد شرکت حمل کانتينري کشتيراني پارسال بيش از 100 هزار کانتينر در بندرعباس ترانشيپ کرد.
به گزارش ايرنا، هدف از ترانشيپ، ارسال دوباره کانتينرهاي وارد شده به ديگر بنادر کانتينري ايران يا بنادر ديگر جهان است. اين کار براي افزايش سرعت حمل و نقل و جابجايي کانتينر بين بنادر دنيا انجام مي‌پذيرد.
اين مسوول تصريح کرد: با نگرش تبديل بندر شهيد رجايي به يک بندر ترانشيپي مرکزي، بتازگي محموله هاي ارسالي به قطر از آسيا و اروپا نيز علاوه بر بندر «ام القصر» عراق، به بندرعباس حمل و از اين بندر به مقصد قطر ترانشيپ مي شود.
به گفته وي، بندرعباس جايگزين خوبي براي ساير بنادر منطقه براي حمل محموله هاي ترانشيپي است.
وي با اشاره به ترانشيپ يک ساله حمل محموله هاي بندر ام القصر عراق از طريق بندرعباس گفت: اکنون در هفته 2 سفر در اين مسير راهبردي صورت مي گيرد. همچنين با همکاري يک خط بزرگ بين المللي سرويس حمل از هند به عراق از طريق ايران راه اندازي شده است.
** بازاريابي گسترده و شبکه اي
مديرعامل شرکت حمل کانتينري کشتيراني جمهوري اسلامي ايران گفت: بازاريابي در بخش فله، به طور کلان و متمرکز اما در بخش کانتينر کاملا شبکه اي و گسترده است، بنابراين مديريت شبکه بسيار اهميت مي يابد؛ يعني بايد سطح اختيارات، قواعد و راهکارها را به گونه اي تنظيم کرد که علاوه بر از دست ندادن کالاها نوساني نيز در ارائه نرخ براي محمولات مشابه از مراجع مختلف ايجاد نشود.
وي يادآوري کرد: حمل و نقل کانتينري در سطح جهان سخت ترين شرايط خود را در اواخر سال 2016 و 2017 تجربه کرد، به گونه اي که 9 خط بزرگ کانتينري ورشکست، فروخته يا ادغام شدند و پس از آن نرخ ها تا حدودي ثبات پيدا کرد.
وي افزود: با توجه به ثبات نسبي ايجاد شده و تجربه ادغام خطوط با يکديگر انتظار مي رود که حمل و نقل کانتينري با مديريت بهتري به فعاليت خود ادامه دهد و تجربه تلخي که بزرگترين خط ها هم درگير آن شدند تکرار نشود.
وي با اشاره به اهميت توسعه ترانزيت دريايي تصريح کرد: به زودي کشورهاي عراق، سوريه، لبنان و نيز کشورهاي دوست منطقه بايد براي سازندگي خود اقدام کنند که با توجه به ارتباط نزديک اين کشورها با ايران مي تواند در افزايش ميزان حمل و نقل دريايي ايران اثر گذار باشد.
مديرعامل شرکت حمل کانتينري کشتيراني به توسعه لجستيک در کشور اشاره کرد و افزود: با همکاري با شرکت حمل و نقل ترکيبي کشتيراني، دپوهاي داخلي کانتينري در تهران و اصفهان ايجاد شده و در آينده نزديک در سرخس و يزد نيز دپوهاي کانتينري ايجاد خواهد شد.
وي در پايان گفت: افرادي که در شهرهاي داخلي داراي کانتينر خالي هستند و قصد دارند آن را به بنادر بازگردانند مي توانند کانتينرها را به صاحب کالايي که در همان شهر احتياج به کانتينر دارد تحويل دهند تا با اين روش هزينه هاي جا به جايي کانتينر خالي به حداقل برسد، ضمن اين که اثرات مستقيمي در کاهش ترافيک جاده اي، استهلاک، کاهش مصرف سوخت و آلودگي محيط زيست خواهد داشت.
کشتيراني جمهوري اسلامي ايران در سال 1346 تاسيس شد و فعاليت حمل و نقل دريايي خود را در سال 1347 با بکارگيري 2فروند کشتي کوچک در حوزه خليج فارس و چهار فروند کشتي اقيانوس پيما آغاز کرد و اکنون بيش از 150 فروند کشتي تجاري در اختيار دارد.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام*1108*1961* تنظيم: ايرج منصوري* انتشار: مريم مسعود
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه

اداره راه‌آهن افغانستان از حرکت دومین محموله ریلی این کشور به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بخت‌الرحمان شرافت» رئیس اداره راه‌آهن افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» از آمادگی دومین محموله ریلی افغانستان برای حرکت به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد.

شرافت در این پیام نوشت: قطار دوم نیز آماده حرکت از افغانستان به سمت ترکیه است، راه آهن افغانستان نسبت به دنیای متصل و امکانات حمل و نقل سریع متعهد است. ما نه تنها کالاها را انتقال می‌دهیم، بلکه قلب‌ها را نیز به هم متصل می‌کنیم.

رئیس اداره راه‌آهن افغانستان جزئیاتی درباره میزان و کالای صادراتی ارائه نکرده است.

حدود دو هفته پیشنخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه شامل 1100 تُن سنگ معدنی از طریق راه‌آهن «روزنک» و مسیر ریلیایران به این کشور فرستاده شد.

این محموله صادراتی شامل سنگ معدنی «تالک» بود که به شهر «مرسین» ترکیه صادر شد.

نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه از مسیر ایرانراه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد

گفتنی است که این محموله به دلیل طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان متوقف شده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، اداره راه‌آهن ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرده است، اما کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • «گروسی» به ایران می‌آید