Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@09:57:49 GMT

بارش باران و برف پاییزی در ۱۹ استان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۱۴۰۰

احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات خنک شمالی و بارشی که از روز دوشنبه وارد کشورمان شده و بخش‌هایی از نیمه شمالی را تحت تاثیر قرار داده در ساعت‌های آتی نیز به فعالیت می‌پردازد.

وی ادامه داد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور، بارش‌های باران به همراه رگبار و وزش باد در ساعت‌های آینده در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، برخی نقاط آذربایجان‌های شرقی و غربی، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات کردستان به‌وقوع می‌پیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز چهارشنبه این سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور تقویت می‌شود که ثمره آن رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در گیلان، اردبیل، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، نیمه شمالی سمنان، برخی نقاط استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، گلستان، شرق کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات اصفهان خواهد بود.

به گفته وظیفه - روز پنجشنبه رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، نیمه شمالی سمنان، تهران ، البرز، مرکزی، قم ، قزوین، همدان، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها در ساعت‌های آتی در گیلان، نیمه غربی مازندران، برخی نقاط اردبیل، آذربایجان‌ها، زنجان، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، بخش‌های شمالی استان‌های البرز، تهران، قزوین و سمنان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور توضیح داد: طی روزهای سه‌شنبه تا صبح جمعه با نفوذ توده هوای سرد، دمای هوا در استانهای واقع در نوار شمالی بین ۷ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد و از روز جمعه به تدریج دما روند افزایشی خواهد داشت.

وظیفه همچنین درباره بارش‌ها در نقاط سردسیر نیز اظهار کرد: در روز چهارشنبه بارش در نقاط مرتفع و سردسیر آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قزوین، سمنان و در روز پنجشنبه در ارتفاعات البرز در مازندران، گلستان، البرز، تهران، سمنان، شمال زنجان، ارتفاعات خراسان شمالی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت می‌تواند منجر به لغزندگی جاده‌های کوهستانی شود.

وی درباره وضعیت دریای خزر نیز اظهار کرد: دریای خزر و خلیج فارس نیز طی امروز و فردا مواج و طوفانی خواهد بود.

وظیفه، شهرکرد با دو درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با ۴۰ درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز با کاهش نسبی نسبت به روزهای گذشته به ۲۵ درجه بالای صفر رسید که در روز جمعه دمای هوای پایتخت به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز در نیمه غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور رگبار باران، رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق بارش‌های خفیف باران و وزش باد نسبتاً شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌های امروز در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی شدید است.

فردا شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریایی خزر، شمال شرق و برخی مناطق در جنوب و شرق کشور رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی شده است.

یکشنبه آینده فقط در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در نیمه غربی و سه‌شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش‌ها آغاز می‌شود. طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

کد خبر 6095472 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان ادامه دارد
  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • بارش باران در تهران تا ظهر شنبه
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان