Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود گذشت چند سال از تدوین قانون پیش‌فروش ساختمان این قانون به دلیل کاستی های زیاد با مشکلاتی در اجرا همراه بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیدهادی بهادری نائب رییس کمیسیون عمران مجلس در گفتگوی 18:30 امروز درباره مشکلات فراروی پیش فروش ساختمان گفت: قانون پیش فروش ساختمان با یک شرایط ویژه ای در اوایل دولت دهم در سال 89 تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با اینکه بازار مسکن رونق داشت اما پیش فروش بلاوجه در دادگاه ها بود یعنی ساختمان ها هر کدام به چند نفر فروخته شده بودند.این نحوه ورود زیاد کارشناسانه نبود و به مشکلات هم افزوده شد. نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قرار شد بعد از سه ماه قوانین و آیین نامه هایی افزوده شود که به جای سه ماه 3 سال طول کشید و این آیین نامه مشکل دوم شد از سوی دیگر عدم تطابق قانون با این مشکل نیز افزون بر مشکلات شد. او افزود: بحث شناسنامه دار شدن ساختمان هم بیشتر برای هویت دهی به ساختمان بود تا مسئله حقوقی در اواخر سال 95 مجموعه های متعددی برای ما نامه نگاری کردند. بهادری گفت: لایحه اصلاح پیش‌فروش ساختمان به کمیسیون عمران محول شد تا در یک فضای کارشناسی، قانون را مورد بررسی قرار دهد.کمیسیون عمران هم تاکنون در این زمینه اقداماتی انجام داده است. بهادری افزود: قانون پیش فروش ساختمان مشکلات را افزایش داد و مشکل رکود مسکن را هم باید به این مسائل افزود. نائب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: یک بدبینی نسبت به املاک و نظام مهندسی وجود دارد و فکر می کنند می توانند بین خریدار و مهندس زد و بند ایجاد کنند و قانون را دور بزنند اما تصور ما این است که این قانون موانعی ایجاد کرده است و باری بوجود آورده است و موجب احکام کیفری شده است. مهندس برزگر رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور نیز در گفتگوی تلفنی گفت: بعضی مسائل باعث شد تا موضوع لایحه اصلاح پیش‌فروش ساختمان در دستور کار وزارت شهر سازی و مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد. او افزود: قانون پیش‌فروش ساختمان برای اجرا با مشکلات و موانعی روبرو است و متاسفانه قانون یکطرفه بود و قابلیت اجرایی ندارد. ما در جلسات شرکت کردیم و این قانون مشکل پیش فروش را هم حل نکرد و باید برای مجرمین و کلاهبرداران وضع شود نه برای تولید کنندگان. این قانون تاکید کرد: باید به خریدار سند بدهید. خسروی عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک نیز در گفتگوی تلفنی گفت: شرکت های ثبت شده باعث شدند اختلاف بوجود بیاید. اکنون ما به مشتری می گوییم چکار کند. خسروی افزود: باید به حقوق مشاورین املاک رسیدگی شود و در این قانون حق مشاورین املاک نادیده گرفته شده است. این عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک گفت: وقتی املاک شناسنامه ندارد، چطور پیش فروش شود؟

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سرویس جهانی بی‌بی‌سی، شرکت مالک «تیک تاک» در صفحه رسمی خود در سکوی اجتماعی Toutiao اعلام کرد: «بایت دنس» هیچ برنامه‌ای برای فروش «تیک تاک» ندارد.   مسئولان «تیک تاک» بعد از تصویب قانون محدودیت این شبکه اجتماعی در سنای آمریکا اعلام کردند که این مصوبه «غیرقانونی» را در دادگاه به چالش خواهند کشید.   بر اساس اعلام مسئولان «تیک تاک»، گزارش‌های رسانه‌های خارجی درباره فروش آن توسط شرکت «بایت دنس» صحت ندارد.   جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه سنا مبنی بر الزام «تیک تاک» به فروش یا ممنوعیت در این کشور را روز چهارشنبه امضا کرد.   تشدید کنترل پکن بر شرکت‌های خصوصی، نگرانی‌هایی را در آمریکا و سایر کشور‌های غربی درباره نفوذ حزب کمونیست چین بر «بایت دنس» و داده‌هایی که در اختیار دارد، ایجاد کرده است.   «تیک تاک» بار‌ها این ادعا‌ها را رد و تاکید کرده که دولت چین کنترلی بر داده‌های کاربرانش دارد.   «شو زی چو» مدیرعامل «تیک تاک» در ویدئویی خطاب به کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرد: ما به مبارزه برای احقاق حقوق شما در دادگاه‌ها ادامه خواهیم داد. قانون اساسی به نفع ماست؛ مطمئن باشید.   ممنوعیت «تیک تاک» در آمریکا به سرعت اجرایی نخواهد شد. قانون جدید به شرکت «بایت دنس» ۹ ماه فرصت داده تا کسب‌وکار خود را بفروشد و اگر فرآیند فروش به خوبی پیش رود، این فرصت تا ۳ ماه دیگر هم قابل تمدید است.   این بدان معناست که تکلیف «تیک تاک» به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۵ و پس از مشخص‌شدن برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد