Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@15:28:10 GMT

بیمه ارزان مشاغل خانگی بزودی اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۲۷۴۳

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: به زودی از بیمه ارزان مشاغل خانگی رونمایی خواهد شد که تقریبا به بیمه صندوق روستائیان و عشایر شبیه است.

به گزارش صدای ایران از ایلنا، «علی ربیعی» روز سه شنبه در حاشیه آیین امضای تفاهمنامه همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انعقاد قرارداد توسعه مشاغل خانگی در هشت استان برای ٢٠ هزار نفر در جمع خبرنگاران، گفت: طی چهار سال گذشته در کشور ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳میلیون متقاضی مشاغل خانگی داشتیم که یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر مجوز گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین از تعداد یاد شده به ۶۰۰هزار نفر ۲۴۰۰ میلیارد تومان وام دادیم.مطالعات انجام شده نشان می‌دهد۶۰ درصد مشاغل یاد شده بیش از چهار سال پایداری داشتند.

وی در خصوص همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه اشتغال برای متقاضیان مشاغل خانگی گفت: این طرحی که امروز دنبال کردیم ویژگی خاص خود را دارد. مشاغل خانگی نیاز به نهاد تسهیل‌گر دارد که به شکل جهادی عمل کند به طوری که هم دارای دانش و هم افرادی متخصص باشد که بتوانند کار را با روش‌هایی علمی جلو ببرند.

ربیعی افزود: با جهاد دانشگاهی از قبل مذاکراتی داشتیم و آنها اعلام آمادگی کردند. با امضای این قرارداد مشترک ۲۰هزار شغل خانگی برای سال ۱۳۹۶ پیگیری خواهد شد و ۸۰۰میلیارد تومان اعتبار برای آن درنظر گرفته‌ایم.

وی گفت: ۳۵۰ رسته شغلی در این نوع مشاغل دنبال می‌شود که ذیل صنایع دستی، صنایع تبدیلی،فرهنگی و هنری و تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات است.

وی یادآور شد: این طرح در ۹ استان کشور اجرایی خواهد شد. استان‌ها شامل: آذربایجان غربی،خراسان‌های شمالی جنوبی و رضوی، چهار محال بختیاری، ایلام، لرستان،کرمانشاه و کردستان است.

ربیعی ادامه داد: طرح پایلوت در استان‌هایی که مشخص شده‌اند را دنبال می‌کنیم . روش کار به این شکل است که افراد در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام خواهند کرد و این افراد به جهاد دانشگاهی معرفی می‌شوند و جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد تسهیل‌گر آموزش کوتاه‌مدت با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

به گفته وزیر کار، مشاغلی که این افراد مطرح می‌کنند مشاوره و ارزیابی خواهند شد و سپس به صندوق کارآفرینی امید تحت نظارت تسهیل‌گری جهاد دانشگاهی معرفی می‌شوند. جهاد به عنوان حمایتگر در کنار این افراد خواهد بود با ساختارهایی که جهاد تعریف می‌کند ممکن است هر فرد در کنار یک مشاور جهاد قرار بگیرد. اتصال به بازار با کمک جهاد و وزارت کار سامان می‌یابد.

وی در خصوص اینکه متقاضی مشاغل خانگی الزامی برای دانش آموختگی دانشگاهی دارد یا نه، توضیح داد: الزامی به دانش آموخته دانشگاهی نداریم اما می‌تواند اولویت‌هایی برای مددجویان و یا دانش‌آموخته دانشگاهی درنظر گرفته شود.

وی درخصوص تسهیلاتی که به متقاضیان پرداخت می‌شود، اظهار داشت: تسهیلات قرض‌الحسنه است. ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و ممکن است بسته به نوع شغل رقم پرداختی کم یا زیاد شود. میانگین ۲۰میلیون تومان برای هر شغل خانگی درنظر گرفته شده است.

ربیعی تاکید کرد: سیستم‌هایی که جهاد دارد به ما قدرت نظارت به روز را می‌دهد حتی فرد که در سامانه ثبت می‌شود در سامانه‌ای که جهاد طراحی کرده می‌توانیم او را دنبال و اتصال به بازار را مشاهده کنیم.

به گفته وزیر کار، سامانه الکترونیکی جهاد بعد از معرفی شدن متقاضیان مشاغل خانگی کار را دنبال می‌کند. همکاری با جهاد دانشگاهی قدرت برنامه‌ریزی ما را افزایش می‌دهد.

وی در خصوص ضمانت برای گرفتن تسهیلات گفت: ضمانت‌هایی که صندوق کارآفرینی امید برای دادن وام در نظر می‌گیرد ساده‌ترین نوع تضمین است.

وزیر کار معتقد است: در صورتی که کار حجیم باشد و چنین طرحی را در کل کشور شروع کنیم معایب کار را نمی‌بینیم و بعد نمی‌توانیم اصلاحات اساسی انجام دهیم. در گزارش سه تا چهارماهه می‌توانیم روند کار را بررسی و معایب و نقاط قوت طرح را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به مشاغل خرد و کوچک گفت: در این زمینه موفقیت آمیز عمل کردیم و توانستیم ۴۸۰۰ میلیارد تومان وام در مدت پنج سال پرداخت کنیم. مطالعات نشان می‌دهد سالانه حدود ۵۰هزار شغل خرد و کوچک را تثبیت و یا شغل جدیدی ایجاد شود و این رقم قابل توجهی است.

وزیر کار بیان داشت: بطور معمول تسهیل و تامین مالی خرد را خوب نیاموخته‌ایم و در مورد تسهیل‌گری کمتر می‌دانیم. نظام تامین مالی خرد را باید متناسب کنیم. صندوق کارآفرینی امید تضامین و تامین مالی خرد را برای ما ساده‌تر می‌کند.

وی همچنین بیان داشت: نظام بیمه شدن ارزان را برای مشاغل خانگی دنبال می‌کنیم. هر کدام از نوع بیمه‌ای که داریم اگر درمان را انتخاب نکنند خیلی گران تمام نمی‌شود.

وی در پایان گفت: تاکنون ۶۰درصد از مشاغل خانگی پایداری چهار ساله را تجربه کرده‌اند و به نظر می‌رسد با خدمات جدید تسهیل‌گری این میزان به ۹۰درصد ارتقا می‌یابد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند

ایسنا/لرستان رئیس جهاددانشگاهی لرستان اجرای مسابقات ملی سدید را گام مؤثری در تقویت مهارت‌های ارتباطی دانشجویان دانست و اظهار کرد: دانشجویان باید خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند چرا که بی‌تفاوتی در جامعه باعث می‌شود آینده روشنی برای جامعه رقم نخورد.

فرهاد فرامرزیان در آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبان مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که هشتم اردیبهشت‌ماه به همت جهاد دانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: مسابقات ملی سدید برای اولین بار است که در لرستان برگزار می‌شود و با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده است.

وی با بیان اینکه از دانشگاه‌های آزاد، علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی، لرستان و پیام نور در این مسابقات شرکت‌کننده داشتیم، افزود: در اجرای این برنامه جهاد دانشگاهی و دانشگاه لرستان مشارکت داشتند.

فرامرزیان مسابقات ملی سدید را بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم دانست و  اضافه کرد: دانشجویان باید خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند چراکه بی‌تفاوتی در جامعه باعث می‌شود آینده روشنی برای کشور رقم نخورد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات سدید در دانشگاه‌های ۲۱ استان کشور و ۳۰ واحد جهاد دانشگاهی، ادامه داد: دانشجویان آینده‌سازان جامعه هستند و نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشند آنها باید خود را در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دخیل بدانند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه مسابقات ملی سدید نقش مهمی در بالا بردن روحیه اعتماد به نفس در دانشجویان دارد، افزود: دانشجویان با شرکت در این مسابقات که در بخش‌های مختلف ازجمله پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار می‌شود، با نحوه مدیریت زمان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، گفت: ضرورت دارد دانشجویان در بحث انتخابات، گفت‌گو با نامزدهای انتخاباتی ورود پیدا کنند و با دعوت از منتخبان ملت به محیط‌های دانشگاهی راهکارهای لازم برای حل مشکلات را ارائه دهند.

فرامرزیان با اشاره به راهیابی پنج دانشجو از لرستان به مرحله کشوری مسابقات سدید، اظهار کرد: انتظاری که از این دانشجویان به عنوان نمایندگان دانشجویان لرستانی در مسابقات ملی سدید دارم این است که با تمرین و ممارست برای جامعه دانشگاهی استان افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه