Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا- مشاور رئيس جمهوري و دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت: چابهار با ظرفيت هاي فراوان ترانزيتي، گردشگري، تجاري و سرمايه گذاري يک نقطه راهبردي و طلايي براي اقتصاد ايران است.

به گزارش ايرنا مرتضي بانک سه شنبه شب در نشست با مدير عامل، اعضاي هيات مديره، معاونان و مديران سازمان مناطق آزاد چابهار اظهار کرد: چابهار تنها راه دسترسي ايران به آب هاي آزاد اقيانوسي محسوب مي شود و از نظر توسعه ارتباطات بين المللي بسيار حائز اهميت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: دولت اراده خود را در زمينه توسعه مناطق آزاد نشان داده است و در سال هاي پيش رو نيز ثابت خواهد کرد که از اهميت اين مناطق غافل نيست.
مشاور رئيس جمهوري بر استفاده و توجه به ظرفيت ‌هاي محلي تاکيد و خاطرنشان کرد: هنگام جذب سرمايه ‌گذار در مناطق آزاد بايد توسعه و منفعت جوامع محلي را در نظر گرفت.
وي تصريح کرد: چابهار همجواري خوبي با کشورهاي حاشيه اقيانوس هند و همسايگان آبي درياي عمان دارد که اين امر موجب توسعه روابط و تجارت دوجانبه مي شود.
وي بيان کرد: چابهار مي تواند از فرصت هاي ايجاد شده در اقتصاد بين المللي استفاده کند و نبايد فرصت هاي مهم را از دست داد.
دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي ادامه داد: براي رسيدن به اقتصاد شکوفا و کارآمد در مناطق آزاد نيازمند تلاش، جديت و اجراي دقيق برنامه ها منطبق با اهداف و قانون هستيم.
وي گفت: کشورهاي پاکستان، چين و هند جهش هاي بسيار بلندي در زمينه اقتصادي برداشته اند و چابهار مي تواند از اين جهش نهايت بهره را ببرد.
بانک افزود: مناطق آزاد در مسير دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتي حرکت مي کنند و اين امر در چابهار به عنوان يکي از نقاط بسيار مهم و راهبردي کشور در حال پيگيري است.
وي گفت: جريان بسيار فعال، سيال و کارسازي در مناطق آزاد در حال شکل گيري است و اين به موفقيت مناطق آزاد در انجام وظايف محوله کمک مي کند.
وي افزود: منطقه آزاد چابهار در مسيري است که مي تواند نقطه ارتباطي داخل و خارج از کشور باشد.
به گزارش ايرنا مرتضي بانک مشاور رئيس جمهوري و دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي سه شنبه شب وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال مديرعامل منطقه آزاد چابهار و شماري از مسئولان سيستان و بلوچستان قرار گرفت.
دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در سفر 2 روزه خود به منطقه آزاد چابهار علاوه بر ديدار با مديران قسمت هاي مختلف از طرح‌ هاي توليدي، گردشگري، عمراني و خدماتي، طرح توسعه بندر شهيد بهشتي و بندر شهيد کلانتري، پيکره هاي مختلف منطقه و طرح هاي بزرگ اشتغالزايي فولاد و پتروشيمي ديدن مي کند.
فردا /چهارشنبه/ با حضور دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کلنگ‌ ساخت پروژه پترو صنعت اميد با هدف توليد ماشين ‌آلات فلزي در محدوده منطقه آزاد چابهار به زمين زده مي شود و چندين طرح اشتغالزا نيز افتتاح و به بهره برداري مي رسد.
2 کارگاه توليدي و اشتغالزايي چاپ و کيسه‌ دوزي برنج بهار چمن و فرآوري برنج زمان تجارت نيز افتتاح مي شود.
بازديد از کارخانه توليدي آريا پروفيل، کارگاه عروسک ‌سازي، شرکت روغن‌ کشي بحار تجارت، شهر توريستي رويال‌ صدف، سالن ورزشي 2 هزار نفري ورنا، دانشگاه بين‌ المللي و مرکز علمي کاربردي، هتل بزرگ سُدس، مدرسه حضرت مريم (ع) روستاي تيس و تجديد ميثاق با شهداي گمنام مسجد پيامبر اعظم (ص) از ديگر برنامه هاي مشاور رئيس جمهوري در سفر به چابهار است.
به گزارش ايرنا منطقه آزاد چابهار در سال 1373 با مصوبه مجلس شوراي اسلامي همزمان با کيش و قشم در زميني به مساحت 14 هزار هکتار فعاليت خود را آغاز کرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماري آبان سال 1395 با جمعيت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان هاي نيکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به درياي عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کيلومتري جنوب زاهدان مرکز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکيل شده است.
3043**3042 **شبس*1488 * خبرنگار: رستم کريمي نژادانتشاردهنده: بهمن بامداد**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد