Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشت: تیم امنیت ملی ترامپ از وی خواسته اند که پایبندی ایران به توافق هسته ای را رد کند، اما کنگره را برای بازگرداندن تحریم ها علیه تهران تحت فشار نگذارد تا موجب نقض برجام نشود.

به گزارش ایرنا، این نشریه سه شنبه افزود: براساس راهبردی که در بازنگری سیاست دولت ترامپ در قبال ایران تحت نظارت «مک مستر» مشاور امنیت ملی او تدوین شده، تیم امنیت ملی ترامپ در حال همکاری با کنگره و متحدان اروپایی این کشور برای اعمال فشارهای جدید علیه ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این راهبرد قصد دارد توافق هسته ای را دست نخورده باقی بگذارد.
به نوشته پولیتیکو، این اقدام ها که در آستانه ضرب الاجل تایید پایبندی ایران به برجام توسط دولت ترامپ در 15 اکتبر (23 مهر) انجام می شود، از سوی چندین منبع آگاه در داخل و خارج از دولت ترامپ که در این مباحث نقش داشته اند به این نشریه بازگو شده است.
هدف این راهبرد این است که ترامپ بتواند مخالفت خود با برجام را نشان داده و سیاست های شدیدتری علیه ایران اتخاذ کند، اما در عین حال توافق هسته ای را نقض نکرده و از انتقادهای بین المللی مصون بماند.
مقام های دولت ترامپ گفتند که این راهبرد هنوز نهایی نشده و احتمال دارد تا زمان اعلام رسمی از سوی ترامپ دچار تغییراتی شود.
پولیتیکو با اشاره به ضرب الاجل پیشین تایید پایبندی افزود: ترامپ در جلسه ای با تیلرسون، مک مستر، استیو بنن و سباستین گورکا به شدت از تایید دوباره پایبندی ایران به برجام امتناع کرد.
تیلرسون و مک مستر در این جلسه به او هشدار دادند که در این صورت کنگره تحریم های ایران را باز می گرداند و او تا پایان دوره ریاست جمهوری خود مجبور به بحث با موافقان برجام خواهد بود؛ و ترامپ در نهایت تسلیم مشاوران خود شده است.
به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان نیز سه شنبه شب در گزارشی از همکاری پنهانی رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا با اعضای کنگره برای اصلاح قانون بازنگری توافق هسته ای ایران و معاف کردن ترامپ از ارائه گزارش دوره ای درباره برجام به کنگره خبر داد.
براساس این گزارش، تیلرسون و اعضای کنگره در تلاش هستند تا قانون مرتبط با ایران را اصلاح کرده و تمرکز آن را از مساله هسته ای بردارند.
به گفته مقام های آمریکایی، این اصلاح احتمالا این امکان را به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می دهد که در توافق هسته ای با ایران باقی مانده و در عین حال از راه های دیگر به ایران فشار وارد کند.
همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی به نقل از مقام های آمریکایی نوشت: تایید دوره ای پایبندی ایران به برجام چنان مورد تنفر ترامپ است که مشاوران امنیت ملی وی در پی راهی برای معاف کردن او از این کار و در عین حال به دنبال حفظ این توافق بین المللی هسته ای هستند.
شبس**9416*1613*مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است