Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@21:46:04 GMT

شهر بی شهردار

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۵۵۱۵

طی روزهای گذشته اخبار و شایعات بسیاری در فضای مجازی در این زمینه منتشر شده است، خبرهایی که برخی از عبور شورای پنجم از شهردار منتخب آنها حکایت دارد و برخی بر لزوم پایبندی شورا بر این انتخاب تاکید دارد، موضوعی که پای آن به جلسه علنی این هفته شورای شهر شیراز هم کشیده شد و صبوری نایب رئیس شورای شهر ضمن رد این شایعات اعلام کرد که شورا از رای خود به شهردار منتخب عبور نمیکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: ما انتخاب خود را انجام داده ایم و تنها کار ما در حال حاضر صبر است. این نمایندگان ما در مجلس هستند که باید این موضوع را دنبال کرده و از وزیر کشور سوال کنند که چرا پس از این مدت هنوز حکم شهردار شیراز ابلاغ نشده است.
فرماندار شیراز نیز در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون حکم معافیان شهردار منتخب شورای شهر شیراز از جانب وزارت کشور صادر نشده است؟ گفت: این را باید از وزیر کشور سوال کنید، وظیفه ما تنها برگزاری انتخابات شورا بوده و شورا نیز وظیفه داشته که شهردار را انتخاب کند که آن ها نیز در زمان مقرر این کار را انجام داده اند.
حیدر عالیشوندی اضافه کرد: براساس ماده 71 قدیم و 80 جدید قانون تشکیلات و شوراها، وزارت کشور 10 روز فرصت دارد تا نظر خود را در خصوص واجد الشرایط بودن شهردار اعلام کند.
وی اظهار داشت: پس از این مدت اگر شرایط شهردار منتخب از جانب وزارت کشور احراز نشد و شورای شهر نیز بر انتخاب خود تاکید داشته باشد شورای حل اختلاف 15 روز فرصت دارد تا ارزیابی خود را انجام دهد و نظرش را اعلام کند. عالیشوندی گفت: پس از گذشت این مدت اگر روند ابلاغ حکم شهردار طی نشده باشد شورا مختار است که در چنین شرایطی حکم شهردار را صادر کند.
یکی از اعضای شورای شهر شیراز هم گفت: به هیچ عنوان بنای کار شورای شهر و تصمیم شورا عبور از شهردار منتخب نیست و معافیان شهردار منتخب ماست. این که تا کنون حکم صادر نشده از کم کاری وزارت کشور است.
مهدی حاجتی افزود: البته ما بخشی از این تاخیر را به مشغله وزارت کشور طی این مدت و انتخاب استانداران مرتبط دانستیم اما حال که کار انتصاب استانداران دو هفته ای است به پایان رسیده منتظریم آن ها سریع تر حکم شهردار شیراز را نیز صادر کنند.
وی ادامه داد: درصورتی که حکم از جانب وزارت کشور صادر نشود ما طبق قانون میتوانیم حکم شهردار شیراز را صادر کنیم اما رفتار ما در این زمینه به برخورد وزارت کشور بستگی دارد و یکی دو روز دیگر نیز مهلت میدهیم که این کار انجام شود اما پس از آن تصمیم گیری خواهیم کرد.
دیگر عضو شورای شهر شیراز هم گفت: شورا در زمان مقرر و بر اساس قانون، شهردار را انتخاب کرده و وزیر کشور نیز 10 روز فرصت داشته تا نظر خود را در خصوص شهردار منتخب به صورت کتبی اعلام کند که این کار تا کنون صورت نگرفته است.
نوذر امامی اظهار داشت: البته به نظر میرسد تا پایان این هفته وزارت کشور نظر خود را اعلام کند و ما هفته آینده براساس نامه وزیر کشور تصمیم گیری می کنیم.
به گزارش خبرنگار ما تاخیر در ابلاغ حکم شهردار منتخب شیراز در حالی به طول انجامیده که طبق قانون شورای شهر میتواند راساً در خصوص صدور حکم شهردار منتخبش اقدام کند این در حالی است که در بند 71 قانون شوراها نیز آمده که تشخیص شایستگی و صلاحیت کاندیداهای پست شهرداری با شورای شهر است و نهادها و مقام های ملی مانند رئیس جمهور و وزرا و حتی نمایندگان مجلس نیز اجازه مداخله و اعمال نفوذ در این فرآیند را ندارند، حال باید دید شورای شهر شیراز طی روزهای آینده چه واکنشی نسبت به این موضوع خواهد داشت و آیا وزارت کشور حکم شهردار شیراز را صادر میکند یا برای اولین بار حکم شهردار شیراز توسط شورای شهر صادر می شود؟

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضو شورای شهر بندر امام با دستور قضایی تا اطلاع ثانوی از حضور در شورای شهر تعلیق شد.

ایسنا در خبری نوشت: عزیز مراد حسین‌پور اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

وی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آنان نخواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901751

دیگر خبرها

  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • شهردار ارومیه در سمت خود ابقا شد
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • زاکانی: برای کمک به پلیس درباره حجاب کاملا آماده هستیم
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است