Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:16:30 GMT

۸۹۵ هکتارازاراضی ملی شهرستان بانه رفع تداخل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۸۱۵۲

۸۹۵ هکتارازاراضی ملی شهرستان بانه رفع تداخل شد

سنندج- مدیرجهادکشاورزی بانه میزان اراضی ملی رفع تداخل شده را ۸۹۵ هکتار ذکر کرد و گفت: این اراضی پس از انجام مراحل قانونی به عنوان زمین های مستعد کشاورزی در اختیار بهره برداران قرارگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم شریفی صبح امروز در نشست اعضای شورای کشاورزی شهرستان بانه که با حضور فرماندار این شهرستان برگزارشد، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۸ نفر متقاضی برای دریافت بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم بازده به صندوق کارآفرینی امید این شهرستان معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیش بینی تولید ۹۰ تن عسل طبیعی دراین شهرستان بانه بیان کرد: ۲۸۱ فروند زنبور ملکه توسط ۵ زنبوردار بانه ای پرورش یافته و ۱۰ کیلوگرم «ژله رویال» عسل طبیعی توسط ۳ زنبوردار دیگر در این مدت تولید شده است.
وی بیان کرد: در سال جاری همچنین ۴۱۴ درخواست برای توسعه باغات در سطح ۶۳۱ هکتار از اراضی ملی به جهاد کشاورزی ارائه شده است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بانه اضافه کرد: پس از بررسی های لازم، ۳۱۷ هکتار از این اراضی به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال شد وتاکنون ۳۸ فقره درخواست با ۶۵ هکتار وسعت به تأیید نهایی کمیسیون مربوطه رسیده و بقیه درخواست ها در دست اقدام است.

شریفی آمار اراضی ملی رفع تداخل شده تاکنون را ۸۹۵ هکتار ذکر کرد و گفت: این اراضی پس از انجام مراحل قانونی به عنوان زمین های مناسب و مستعد کشاورزی در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

وی آمار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سالجاری را ۴ هزار تن ذکر و بیان کرد: این میزان خرید هزارتن بیشتر از پیش بینی اولیه خرید گندم بود.

وی عنوان کرد:آغاز بهره برداری از ۲ دستگاه ریزکارنده، اجرای پروژه تحقیقاتی PVS برای شناسایی ارقام پر بازده گندم و ارائه خدمات آموزشی کشاورزی به هزارو ۲۶۶ نفر از روستاییان از دیگر اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی این شهرستان بوده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بانه هم از خرید ۲۴۵ تن انگور سیاه کنسانتره، ۲۵ تن انگور تازه جهت عرضه در نمایشگاه محصولات کشاورزی تهران و ۳۵ تن دیگر برای عرضه مستقیم در بازار این شهرستان خبر داد

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مهدی رحماندوست گفت: ۱۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان واقع در روستا‌های عاشق حصار و قازان داغی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع قلمع و قمع شد.

وی اضافه کرد: ۴۱ بنای غیرمجاز نیز متعلق به اراضی کشاورزی شهرستان قزوین به مساحت ۷۸ هزار متر مربع واقع در منطقه میانچال تخریب و قلع و قمع شده است.

این مسئول ادامه داد: مستحدثات تخریب شده شامل دیوارکشی، پی کنی، فنس کشی و ساخت بنا بوده که با حضور رییس و کارشناسان امور اراضی شهرستان تاکستان، نیرو‌های فراجا و عوامل راهداری اجرا شده است.

رحماندوست بر حفظ کاربری زراعی و باغی در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: سودجویان زمین همواره در همه ایام به دنبال تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی هستند که نیرو‌های یگان حفاظت با هدف مقابله با این افراد به صورت شبانه روزی به گشت زنی در سطح استان اقدام می‌کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان موضوعاتی از قبیل ساخت و ساز غیرمجاز را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ