Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@06:35:35 GMT

شارژ باتری "آسفالتی" تنها در 5 دقیقه

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۸۸۷۷

شارژ باتری 'آسفالتی' تنها در 5 دقیقه

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از گیزمگ، باتری‌های لیتیوم-یونی با همه قابلیت‌ها و گستردگی‌های خود تقریبا به پایان راه خود نزدیک شده‌اند و محققان اعلام کرده‌اند که این باتری‌ها تقریبا به حداکثر قابلیت خود رسیده‌اند و نمی‌توان از آنها بیش از این انتظار داشت.

با توجه به این محدودیت محققان به سمت باتری‌های لیتیوم-هوا و لیتیوم-آهن رفته‌اند تا بتوانند به قابلیت‌های جدیدتر و بهتر دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حال محققان دانشگاه رایس در تحقیقات خود متوجه شده‌اند که افزودن آسفالت به بخش آندی(anode) باتری‌های لیتیوم-آهن سبب می‌شود این باتری‌ها سریع‌تر شارژ شوند و همچنین جلو اتصال در مدار این باتری‌ها و ایجاد اختلال در عملکرد آنها را می‌گیرد.

برای تولید این باتری محققان از ماده‌ای به نام "گیلسونیت"(gilsonite) که یکی از مشتقات آسفالت است استفاده و برای ایجاد خاصیت رسانایی در آن، از نانوذرات گرافن استفاده کردند. این ترکیب با استفاده از فرایند رسوب الکتروشیمیایی در فلز لیتیوم یک آند ایجاد می‌شود. باتری نهایی با ترکیب این آند با یک کاتد(Cathode) از جنس کربن خالص ساخته شد.

محققان بیش از 500 بار این باتری‌ها را شارژ و تخلیه کردند و متوجه شدند مواد کربن متخلخل موجود در این باتری سبب پایدارتر شدن عملکرد این باتری شده است.

چگالی توانی این باتری‌ها 1322 وات بر کیلوگرم و چگالی انرژی آنها 943 وات‌ساعت بر کیلوگرم است. تراکم جریانی این باتری‌ها بالای 20 میلی‌آمپر در هر سانتی‌متر مربع است که سبب می‌شود بسیار سریع‌تر از باتری‌های معمولی شارژ شوند. این باتری‌ها فقط در پنج دقیقه شارژ می‌شوند.

قابلیت دیگر این باتری این است که از شکل‌گیری "دندریت‌" جلوگیری می‌کند. این ذرات سبب می‌شود که باتری اتصالی کرده و در مواردی آتش گرفته و یا منفجر شود.

محققان این پروژه اعلام کرده‌اند که علاوه بر تمام قابلیت‌های ذکر شده این باتری‌ها ارزان‌تر از نمونه‌های قبلی بوده و نیازی به ایجاد نانولوله‌های گرافنی وجود ندارد که سبب می‌شود تا حد زیادی فرایند ساخت باتری ساده‌سازی شود.

نتایج این تحقیق در نشریه علمی ACS Nano منتشر شده است.


منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندزفری بی‌سیم سنهایزر Accentum عرضه شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که هندزفری بی‌سیم سنهایزر Accentum از بلوتوث 5.3 و فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هندزفری بی‌سیم سنهایزر Accentum که به تازگی عرضه شده است، از فناوری حذف نویز هیبریدی بهره می‌برد، به طوری که به کاربران اجازه می‌دهد صدای خارجی را حذف کنند یا صدای اطراف خود را بشنوند، این هندزفری دارای سری‌هایی در چهار اندازه است، بنابراین برای کاربران مختلف مناسب و راحت است.

هندزفری بی‌سیم سنهایزر Accentum از بلوتوث ۵.۳ برای اتصال مطمئن پشتیبانی می‌کند و دارای ویژگی‌هایی مانند Bluetooth LE A udio و Auracast برای به اشتراک‌گذاری است؛ این محصول با یک بار شارژ تا هشت ساعت شارژدهی دارد، کیس شارژ آن نیز تا ۲۰ ساعت شارژ را ارائه می‌دهد، همچنین از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و فقط با ۱۰ دقیقه شارژ تا یک ساعت قابل استفاده است.

در حال حاضر، هندزفری بی‌سیم سنهایزر Accentum برای پیش خرید با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار در دسترس هستند و زمان عرضه آن نیز ۲۱ ماه مه اعلام شده است؛ هندزفری یادشده در رنگ‌های مشکی و سفید وارد بازار شده است.

کد خبر 751634

دیگر خبرها

  • ایجاد شکل خاصی از گرافن برای بهبود باتری سدیم یون
  • هندزفری بی‌سیم سنهایزر Accentum عرضه شد
  • علت خوابیدن باتری موتور طرح کلیک چیست و راهنمای کامل تعویض باتری طرح کلیک
  • چطور باتری های لیتیومی صنعت خودرو را دگرگون کردند
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • این باتری چینی با آب کار می‌کند
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد