Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: در حال حاضر توان نرم افزاری جبهه انقلاب قدرت تعیین کننده‌ای در فضای مجازی رقم زده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سردار یعقوب‌علی نظری صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین اردوی جهاد رسانه‌ای کشور که در مسجد المنتظر (عج) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هدف و غرض از حضور، تقدیر و تشکر از همت همه مسئولان و بسیجیان عزیز درباره این موضوع مهم و اعلام آمادگی و تاکید به مسئولان برای ایجاد ظرفیت‌های بهتر و مناسب‌ برای ورود کاربردی و تاثیرگذار در این حوزه در آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توجه داشته باشیم که در شرایط فعلی، رسانه بطور عام و فضای مجازی بطور خاص تنها جنبه اطلاع رسانی ندارد و باید از نگاه یک محیط عملیاتی به آن بنگریم. در شرایط فعلی محیط عملیاتی هم بر روی زمین و هم در فضای مجازی است و در هر دو محیط عملیات اتفاق می‌افتد.

سردار نظری با بیان اینکه هدف از عملیات، تخریب و یا تصرف است، گفت: اگر در یک عملیات نظامی بر روی زمین کاری می‌خواهید انجام دهید برای این است که یا تخریب کرده و از استفاده دشمن خارج شود یا اینکه تحت تسلط و تصرف شما قرار گیرد. در فضای مجازی حتماً باید اذهان انسان‌ها را یا از دسترس دشمن خارج کرده یا باید جهت داده و در اختیار خود قرار دهید پس مشخص است موضوع اهمیت بالایی دارد چون انسان‌ها در محیط واقعی و مجازی تعیین کننده هستند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه برای تخریب در هر عملیاتی قدرت پایه بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر یک قدرت پایه و عقبه قدرتمند نداشته باشید شکست می‌خورید و قدرت پایه ما قدرت اعتقادی است که مبتنی بر فطرت انسان‌هاست و مقیاس دنیا و آخرت را در برمی‌گیرد که با جغرافیای حریف که محدود به دنیا می‌شود قابل مقایسه نیست.

سردار نظری ادامه داد: ما در فضای مجازی با تکیه قدرت پایه از جغرافیا و مقیاس دنیا و آخرت برخوردار هستیم و این قدرت مبتنی بر فطرت آدم‌ها است پس دست ما را پیش می‌اندازد و نسبت به قدرت نرم‌افزاری دشمن بسیار تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه دشمن از توان پوسته‌ای در جغرافیایی دنیایی و زودگذر استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: انسان باید توان خود را بشناسد اما گاه جبهه خودی ممکن است توانمندی خود را نشناسد و به‌خوبی به آن اشراف نداشته باشد که این عیبی بزرگ است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه توان با آمادگی متفاوت است، گفت: توان نرم افزاری جبهه انقلاب اسلامی با توجه به دو مولفه مقیاس عملیاتی و تناسب با فطرت انسان‌ها توان و قدرت پایه‌ای بسیار تعیین کننده در فضای مجازی ایجاد کرده و نقطه برتری ما نسبت به حریف است اما نیاز به مبدل دارد.

سردار نظری خطاب به حاضران در اولین اردوی جهادی فضای مجازی در کشور اظهار داشت: شما مبدل‌های این قدرت پایه هستید با اشراف و شناخت بر این قدرت پایه می‌توانید آن را به محصولاتی که قابل استفاده برای عموم باشد تبدیل کنید پس نقش و جایگاه شما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و فضای مجازی ابزاری برای شماست تا با ظرفیت‌های مختلف، اثرگذار باشد.

وی افزود: دشمن می‌خواهد از طریق فضای مجازی، فضای واقعی را اشغال کند اما ما عمدتاً برعکس هستیم و برگ برنده ما فضای واقعی است که باید این فضای واقعی را در فضای مجازی ببریم اما در این محیط نبرد دچار ضعف هستیم.

سردار نظری با بیان اینکه ما ظرفیت‌های متعدد سنتی داریم، گفت: باید ظرفیت‌های سنتی خود نظیر جلسات مذهبی، مناسبات‌ها، تاسوعا و عاشورا و غیره را با ظرفیت‌های مدرن پیوند بزنیم و تلفیق و ادغام هنرمندانه ایجاد کرده تا فضای مجازی را از اختیار حریف خارج کنیم.

وی ادامه داد: رابطه‌ای باید بین کارکرد مجازی و واقعی خود ایجاد کنیم که برگ برنده ما کارکرد واقعی و فضای مجازی نقطه ضعف ما از نظر بهره‌برداری است اما اگر پیوند بین ظرفیت‌‌های متعدد ایجاد کنیم این محیط و میدان عملیاتی را نیز می‌توانیم در اختیار خود قرار دهیم. امیدواریم این کارگاه‌ها و اردوهای جهادی مقدمه‌ای باشد تا بتوانیم در این فضا یک جبهه‌ تشکیل دهیم چون جبهه یعنی اتصال ظرفیت‌ها و عملیات هماهنگ.

سردار نظری با تاکید بر اینکه نمی‌شود ما در فضای مجازی کارهای انجام دهیم اما با واقعیت کاری نداشته باشیم، ادامه داد: بر این اساس تشکیل جبهه در واقعیت و مجاز یک ضرورت و پیوند بین جبهه مجاز و واقعیت نیز ضرورت دیگر است که اگر چنین باشد قطعاً موفقیت با انقلاب اسلامی خواهد بود‌.

وی خاطرنشان کرد: به فضل خداوند و با نیت‌های خالص و عزم و اراده شما در یک ساختار و سازمانی جمع شدیم تا عملیاتی در ارتباط با رسانه‌ها آغاز کنیم که با این ایام و نهضت عاشورا همزمان است ‌پس عملیات را با رمز مقدس «یا حسین بن علی(ع)، یا حسین بن علی(ع)، یا حسین بن علی(ع)» شروع می‌کنیم.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT11